Konstant kvalm

Namia

Glad i forumet
Aprillykke 2017
Påskekyllingene 2020
Jeg må ha fortrengt hvor heise det var sist svangerskap. Heldigvis:eek::rolleyes:

Men gu så heftig det er å gå rundt konstant kvalm og med ukontrolerte brekninger. Ikke 5 sekunder pause i kvalmen, om jeg står- ligger eller går.

Takknemmelig for at jeg ikke spyr (enda), men regner med det like rundt hjørnet. De to andre barna mine er helt oppgitt av de der brekningslydene - de kan jo ikke høre TVen:wtf::yuck:

Tar dere noe for kvalmen? Lurer på om jeg bare må pille meg til legen denne førstkommende uken.

Som om jeg kunne skrevet der selv, bare med kun ett barn fra før.

Har fått postafen på resept og i morgen skal jeg prøve det ut. Skulle egentlig begynne i dag og tenkte formen er da vel ikke sååå ille. Men jo! Time for action!

Har prøvd det meste uten hell. Eneste som hjelper noe er å småspise potetgull. Jeg tok postafen(?) På resept. Vil ikke si det fungerte på meg. Finnes også reseptfritt, men dyrerer da. Nå har jeg begynt å ta b6 tilskudd. Det synes jeg begynne å fungere

Jeg har postafen på resept som jeg skal ta morgen og kveld ved behov. Til nå har jeg tatt bare på kvelden så jeg får sove.burde ta på dagen de fleste dager men drøyer og drøyer og tenker litt mat/ drikke, en lur hjelper sikkert :depressed:

Som om jeg kunne skrevet der selv, bare med kun ett barn fra før.

Har fått postafen på resept og i morgen skal jeg prøve det ut. Skulle egentlig begynne i dag og tenkte formen er da vel ikke sååå ille. Men jo! Time for action!

Uff ja jeg og tenker litt slik. At det jo folk som har det værre en meg, så hvorfor skal jeg ha hjelp :rolleyes: Men må vell bare krype til korset jeg og. Hele denne helgen har gått til å holde meg for meg selv og være kvalm. Mannen har hatt fult kjør med begge barna og sykdom hos dem. Så synes litt synd i han stakkers snille:Heartred

Har prøvd det meste uten hell. Eneste som hjelper noe er å småspise potetgull. Jeg tok postafen(?) På resept. Vil ikke si det fungerte på meg. Finnes også reseptfritt, men dyrerer da. Nå har jeg begynt å ta b6 tilskudd. Det synes jeg begynne å fungere

Opplevde også at Postafen ikke fungerte sist svangerskap. Men må gjerne prøve det igjen denne gangen.

Jeg har postafen på resept som jeg skal ta morgen og kveld ved behov. Til nå har jeg tatt bare på kvelden så jeg får sove.burde ta på dagen de fleste dager men drøyer og drøyer og tenker litt mat/ drikke, en lur hjelper sikkert :depressed:

Kansje jeg også får prøve meg på det. Det tar på å være dårlig over lengre tid. Sist svangerskap slapp det ikke med oppkast før langt forbi uke 20. Krysser fingre for kortere sekvens denne gang :meh:

Opplevde også at Postafen ikke fungerte sist svangerskap. Men må gjerne prøve det igjen denne gangen.

Men det er mange det fungerer for. Har også hørt at det kan variere fra svangerskap til svangerskap. Litt lei meg for at det ikke fungerer for meg, men trøster meg med at B6 hjelper noe:)

Blir bare verre for hver dag nå synes jeg.
Tenker noen ganger at jeg er glad vi bare vil ha to barn, for da blir dette siste svangerskap etter planen :P

Tenker noen ganger at jeg er glad vi bare vil ha to barn, for da blir dette siste svangerskap etter planen :p

Hehe :-p ja jeg tenkte også det under svangerskapet med siste. Men jammen meg ble det glemt og fortrengt etter kort tid. Nr 3 har vært ønsket en stund, men min mann har gruet seg så inderlig til denne kvalme og spyr runden at han har bedt om at vi ventet.

Hehe :p ja jeg tenkte også det under svangerskapet med siste. Men jammen meg ble det glemt og fortrengt etter kort tid. Nr 3 har vært ønsket en stund, men min mann har gruet seg så inderlig til denne kvalme og spyr runden at han har bedt om at vi ventet.
Hehe, såppas :P
Jeg husker jo at jeg var kvalm, spydde nesten daglig frem til to mnd før termin. Men husket jo ikke følelsen, at det er så forferdelig å være konstant kvalm..

Tenker noen ganger at jeg er glad vi bare vil ha to barn, for da blir dette siste svangerskap etter planen :p
Jeg sa til mannen min at han må sterilisere seg i dag... :oops:

Denne helga har vært ille for meg også, og jeg håper bare ikke dette er starten på det samme som sist. Da hadde jeg hyperemesis frem til fødsel. :dead:

Jeg sa til mannen min at han må sterilisere seg i dag... :oops:

Denne helga har vært ille for meg også, og jeg håper bare ikke dette er starten på det samme som sist. Da hadde jeg hyperemesis frem til fødsel. :dead:
Huff, håper også det går lettere snart.
Er du i jobb?
Hvis formen fortsetter som i dag, skjønner jeg ikke hvordan jeg skal holde ut på jobb fremover..

Ja, jeg jobber og håper inderlig jeg kan fortsette med det. Har heldigvis en jobb som tillater meg å jobbe mye fra senga. Men spørs om det hjelper. Men jeg orker ikke ta sorgen på forskudd, tenker at det blir bedre snart.

Jeg bare spiser, eneste som hjelper. Hele tiden. Og lever i troen på at this too shall pass

Jeg bare spiser, eneste som hjelper. Hele tiden. Og lever i troen på at this too shall pass

Jeg og for tiden :-p spiser og spiser , føler det hjelper en kort stund. Så angrer jeg bittert 10 min etterpå når kvalmen slår ned igjen med dobbel styrke :depressed:

Du har nok rett. Det går over. Men fy søren. Sykt dårlig samvittighet for mann og barn, da jeg må trekke meg unna så mye.

Synes så synd på mannen som må gjøre ALT for tiden. Nå er det så ille at jeg føler meg sjøsyk bare av å se på TV. Ligger på soverommet med lyset av. Er bare på mobilen av og til.

Back
Topp