Konstant hard mage uke 38+3

010000100

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Det er kun når jeg ligger ned at magen ikke er steinhard. Det er som en konstant kynner. Har hatt det de siste 3-4 dagene. Jeg får normale kynnere når jeg ligger dvs de kommer og går i tak. Er det noen andre som har opplevd dette?

Har tidvise ubehag i underlivet som minner om moderate menstruasjonssmerter men det virker ikke som om det er noen sammenheng mellom dette og sammentrekningene i magen.

Jeg håper virkelig ikke at det nærmer seg fødsel da jeg har UL i slutten av uken for å bekrefte leie på baby. Hodet var bekreftet festet i uke 36 men på 38 ukers kontrollen var 2 jordmødre usikre på om det var seteleie. Jeg blir litt stresset av å ikke vite!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Min også har vært konstant hard de siste dagene. Har også sovet veldig dårlig pga menssmerter og vondt i ryggen. I går føltes det ut som hun skulle presse seg selv ut der nede og var til tider veldig ubehagelig. Trodde nesten noe var på gang, men har ikke termin før om 2 uker.
Håper lille tulla har det bra inni der da! Regner med det er nomalt og at kroppen bare modnes?

Jeg hadde det på samme måte da jeg var 35 uker, pluss at jeg hadde lite bevegelse fra snuppa. Dro på registrering og fikk bekreftet kraftige kynnera og treg tarm (!!), har plagdes litt med treg mage. Jordmor sa at så lenge jeg opplevde bevegelse og at det ikke gikk over i rier, så skulle jeg bare holde meg rolig og ikke bekymre meg. Men jeg anbefaler å ringe jordmor slik at du kan få en registrering, for det er ikke godt å være bekymret.

2 jordmødre sjekket leie hos meg også, og de var usikre begge to. Derfor ringte jeg legen for en tredje opinion dagen etter og hun konstanterte hodet ned.

Jeg hadde det på samme måte da jeg var 35 uker, pluss at jeg hadde lite bevegelse fra snuppa. Dro på registrering og fikk bekreftet kraftige kynnera og treg tarm (!!), har plagdes litt med treg mage. Jordmor sa at så lenge jeg opplevde bevegelse og at det ikke gikk over i rier, så skulle jeg bare holde meg rolig og ikke bekymre meg. Men jeg anbefaler å ringe jordmor slik at du kan få en registrering, for det er ikke godt å være bekymret.

Mener du på sykehuset da? Begge jordmødrene på helsestasjonen var usikre. Jeg fikk henvisning til UL men det er kø... Magen min har forresten begynt å bli det motsatte av treg.

2 jordmødre sjekket leie hos meg også, og de var usikre begge to. Derfor ringte jeg legen for en tredje opinion dagen etter og hun konstanterte hodet ned.

Får vente til UL. Legen min er dessverre svært ung og uerfaren.

Får vente til UL. Legen min er dessverre svært ung og uerfaren.

Mener du på sykehuset da? Begge jordmødrene på helsestasjonen var usikre. Jeg fikk henvisning til UL men det er kø... Magen min har forresten begynt å bli det motsatte av treg.

Jeg var på fødeavdelinga og fikk registrering og samtale (på kvelden). Vakthavende gynekolog tok ul og sjekket alt. Håper virkelig du får sjekket dette, så slipper du å engste deg :-)

Back
Topp