konsekvenser av far ukjent!

freshone

Blir kjent med forumet
Skjønner mange av problemstillingene fra den forrige tråden, men har dere tenkt over hva det KAN gjøre md barna senere i livet?
Kjenner en som har far ukjent på papiret, og er i dag sykmeldt pga. plager som følge av dette. Sliter mye i samsvar med egen familie. Har selv 2 barn og er gift, men likevell er det noe som mangler, som alltid har manglet.
Han har alltid hatt en stabil og oppfordrende farsfigur i livet sitt, så det er ikke mangelen på en far som er grunnen, det er rett og slett mangelen på et opphav som er det utløsende i denne saken.
Er blitt påvist en arvelig sykdom, som ikke kommer fra mor sin side, men fra far. Må nå gjennom en større operasjon, noe som kunne ha vært unngått om behandlingen hadde kommet igang tidligere. Slike ting er veldig tøft å gå gjennom!

Så er det jo den siden av saken som kanskje er det "verste". Siden de fleste som har far ukjent bor i samme området som alltid, så kan man aldri ha noen garanti for at ditt livs store kjærlighet er din søster eller bror..

Jeg VET at verden ikke er svart/hvit, jeg vet at det er mange faktorer som spiller inn på enkelte valg. MEN i mange (jeg sier ikke alle) situasjoner så er det barna som blir skadelidende til slutt.

Det eksempelet der er vel like sjeldent som at faren er voldtektsmann..

Det er en forskjell på å skrive far ukjent og det å ikke vite hvem faren er!
Fordi om du skriver det på papiret så er det ikke ensbetydende med at du ikke kan forklare ditt barn hvorfor han/hun ikke vet hvem som er faren eller har valgt å skrive han som ukjent om det blir et problem senere i livet.

Jeg kan iaf skrive under på at det å ha en far som kommer og går som han vil, og som rett ut har sagt at man aldri kommer til å få et far-datter forhold er så mye bedre! Vi har kranglet, og han har sagt ting til meg et barn ikke skal få høre! Jeg hadde blitt spart meg MYE lidelse og timer til samtaler oppigjennom om jeg hadde hatt en mamma som hadde skrevet far ukjent!

Back
Topp