konkurs jobb

cici84

Blir kjent med forumet
Har jobbet i ett privat trykkeri siden mars 2011. Ble nedsatt i januar i år fra 100 til 50% p.g.a. at firmaet ikke tjente nokk. Mottar også dagpenger for 50%, som da med lønn og dagpenger blir ca 80% av full lønn. Det er kun jeg og sjef/deleier som jobbet der. Tror det var 4 eiere. Fikk beskjed torsdag 2 mai at firmaet er konkurs og jeg trenger ikke komme inn på jobb mere. Venter på at sjef skal kontakte meg så jeg får papir på dette til å ta med til nav. Han venter på bobestyrer. Er nå 17 uker gravid. Lurer på hva jeg kan forvente av lønn. Søkt litt på nett men usikker om jeg får betalt 1 eller 3 måner. Dett var 3 måner oppsigelsestid. Også får jeg da full lønn eller lønn og dagpenger? Med tanke på dette pluss 3 uker ferie i juli er det litt vanskelig å få jobb. Men hvis jeg da får kun dagpenger på ca 60% og permisjon regnes fra dette, blir det ganske lite. Noen som kan noe om dette? Skal snakke med nav når jeg får det jeg trenger, men greit hvis noen kan gi meg litt info mens jeg venter.

Du får nok dagpenger av full lønn.. Hadde du vært sykemeldt hadde du fått 100 % lønn. Dette gjelder da både frem til fødsel og i permisjon. Jeg er i en situasjon hvor det er fare for konkurs og har fått denne beskjeden fra NAV ..

Om du får lønnsgaranti så er det det samme som lønnen din når deter over eller om du ikke får det så er det dagpenger.. Er ikke aktuelt for min del siden jeg er sykemeldt ved en evt konkurs.

Ift permisjon så er det muligheter for å bli beregnet ift gjennomsnittlig lønn de tre siste årene. Men jeg er ikke sikker på fullstendige regler for dette.. annet enn at søknader skal behandles individuelt i spesielle saker..

Back
Topp