Konkurrerer om å få små barn!

Helt sinnssykt. Skrekk og gru.

Sent from my iPad using Tapatalk

Grusomt og veldig trist.

Hva synes dere om dette? Galskap spør du meg :mad:
http://m.klikk.no/foreldre/article891920.ece
Synes det er trist. Det hadde ikke gjort meg noe å få en liten baby vs der en stor som setter seg fast, men dette er noe som jeg mener ikke kan styres, dette skal gå på genetik. Som gravid vil jeg prøve å spise sunt og godt! Kunne aldri ha falt meg inn å slanke seg eller spise mindre når en er gravid. Her vil jeg prøve å gi mine barn det beste utgangspunktet jeg kan gi dem i livet. Synes det ikke er en god start med å føde underernærte og "sultne" barn. Synes en sender ut sterke signaler allerede til barnet om kjønnsidealer.

Helt sykt !!!
Fotballfrue syndrom? Nei jeg vet ikke, galskap, mitt fokus er å få en frisk og sunn baby !!! Om jeg må slite litt med vekta i etterkant skal i hvertfall ikke ungen min lide for det !!!!
jeg var så stolt av at jeg fikk en stor og flott og sunn gutt sist på nesten 4,5 kg og jeg måtte ikke sy en gang og hadde sex igjen etter en uke, så det å skjule seg bak den teorien om lett fødsel og små barn stemmer ikke bestandig nei.

Legene skrøt også over hvor flott han var !! Dessuten går jo barna litt ned i vekt de første dagene de kommer ut så godt å ha noe å gå på, og at de også har noe å gå på om de skulle bli syke !!

Det er jo ikke noe galt i å føde en liten baby vs en stor, men det å gå inn for å få en liten baby ved å sulte seg, og for så å kunne "skryte" av det etterpå, det synes jeg er kvalmt.

Men det skal jo sies at det har vært mye fokus på overvektige mødre og "sukkerbabyer" i det siste, og det hjelper jo ikke veldig på.

Off forstår ikke at de tørr, hadde vært livredd for hva jeg hadde Evt påført babyen. Dette må være lite reflekterte damer, som kun tenker på seg sel og hvordan ting ser ut.

Har ikke sett tendensen selv, men merker at andre gravide som ca er like langt er opptatt av å sammenligne vekt.

HUff, det er så trist! Jeg har heldigvis ikke selv merket noe av de holdningene blant mine medgravide.

Ei venninne var god og rund ved fødsel og fikk like etterpå en alvorlig sykdom. Hun hadde ikke overlevd hvis hun hadde vært undervektig. Alle de ekstra grammene hjalp henne.

Det eneste jeg helst vil vite før fødsel er et ca tall på hvor stor ungen er, hvis han skulle avvike veldig med normalen. Sånn at det står i papirene og at jordmødrene er obs på det hvis ikke alt går som det skal. At de er litt mer på alerten for å få meg ned på operasjonsstua i tilfelle babyen setter seg fast eller noe.

Så lenge babyen er frisk tenker jeg så er det vell det samme hva den veier?

Mye rare folk ute å går :p

Synes det er synd at det er blitt et slikt fokus. Babyer skal være i godt hold, og litt klumpete. Glad at min første var litt stor, 4200 gram når han var født. Gikk litt ned i vekt de første dagene, da mista han 500gram med en gang før det begynte å gå opp.. ønsker meg friske og sunne barn. Ikke en som står foran speilet når de er 3år gammle å lurer på om de er tynne nok! :)

Jeg ble faktisk litt" skuffet" da vesla ble født, syns hun var så liten :-D Hun var 3850 gram. I familien fødes det babyer på rundt 5kg. Syns hun var så liten og skjør i forhold til dem andre :O Hehe.

Kvalmt med en sånn trend.. Sliter nok med at jeg faktisk får litt dilla for å legge på meg pga at folk er så opphengt i at andre så jo så forbanna bra ut og blablabla. Syns på en måte det er litt trist når hele livet og hverdagen til en person dreier seg om å spise riktig og trene mest mulig, ha finest klær og spise mest riktig på de fineste restauranter og ja.. Håper denne trenden går ut!!!! Jeg var tynn før jeg ble gravid, så aldri det selv og har alltid følt meg mye større enn jeg var. Til og med som 15 åring, da jeg så ut som en fyrstikk, følte jeg meg tjukk! Og for å demonstrere så var jeg ikke akkurat det; ImageUploadedByBV Forum1392906073.865562.jpg

Så det er helt, helt sykt at det skal være populært med så små barn! Om folk vil bruke hele livet sitt på å spise sånn og sånn så for all del, samme med trening vi har alle våre interesser, men jeg syns faktisk det er viktig å ha like mye fokus på de som ikke trener, spiser variert og ålreit kost, men unner seg en sjokkis et par ganger i uka f.eks! :)
Litt hormonell idag så dere får beklage, jeg er bare så drittlei alt maset med kroppen og hva som er fint og ikke. Alle er fine på sin egne måte, at man streber etter å se ut som en supermodell fordi det er mer akseptert syns jeg er trist!

Trodde ikke man kunne påvirke fødselsvekten på barnet.

Jeg brukte svangerskapene som unnskyldning til å dytte innpå all mat jeg kom over :P

Har hørt at babyen tar det den trenger fra mor, men hvis mor ikke har noe å gi fra seg pga slanking og slikt, så blir nok det et problem for babyen med at h*n kan nok fort bli underernært og slikt...

Søsteren til ei venninne var så kvalm under svangerskapet at hun tok av seg 30 kg under graviditeten. Nå sliter de med at hun lille ikke klarer å slutt å spise, så de har fått beskjed om at de må kontrollere matinntaket til hun. Legen mener at dette skyldes i at hun fikk for lite næring da hun var et foster...

Man kan påvirke ja, min svigerinne fødte et veldig underernært barn fordi hu selv har bullemi og spiste vel knapt i svangerskapet.
Hu var over 50cm lang og veide knappe 2 kg.

Jeg vet hvertfall her at min lille la godt på seg mellom kontrollene på ul, litt over gjennomsnittet, selv om jeg ikke hadde lagt på meg noe til da, og spiste sunt med trening og aktivitet. Har brukt den tanken for å holde meg beroliget når jeg ikke har orket mat...

Back
Topp