Konisert?

Rugrat

Glad i forumet
Noen her som er konisert og gått gravid etterpå? Jeg ble konisert for 5 år siden, og legen som operere sa at man hadde høyere risiko for dødfødsel og prematurfødsel. Min fastlege derimot sa det ikke er større risiko enn ellers. Fikk dere tettere oppfølging pga konisering? Har lest at man kan operere inn en ring som holder livmoren lukket. Finnes det risiko ved et slikt inngrep? Har legetime til uken og tar selvfølgelig opp det der også. 6+0 idag. :)

Jeg er konisert for 6 år siden. Da sa gynekologen at det var en ørliten sjanse for tidlig fødsel, men at den var minimal. Har ikke vært gravid tidligere og ikke vært hos fastlegen enda, så jeg vet ikke hva slags oppfølging jeg vil få.

Jeg var hos gynekolog for tidlig UL på tirsdag, og da sa hun at nå i nyere tid (og da mente hun også den for 6 år siden), så tok de så lite at det skulle ikke ha noe betydning. Hun sa også at livmorhalsen så normal ut i lengde.

Så jeg er også spent på hva slags betydning det vil ha for svangerskapet :)

Konsert i desember 2007. Gravid 2008, 2010 og 2014. Gikk 5, 5 og 10 dager over termin. Ikke hatt noe ekstra oppfølgning i forhold til det.

Takk for svar begge to :Heartred
Jeg aner ikke hvor mye de fjernet hos meg, men de spurte om jeg ville ha flere barn, så de tok så lite som mulig av den grunn. Gleder meg til TUL så jeg kan sjekke her også, men godt å vite at det ikke er så stor risiko som jeg ble forespeilet og har tenkt. :)

Konsert for 1 år siden. De tok ikke for mye da, siden jeg hadde barneønske.
Får ikke noe ekstra oppfølging, da lege, gynekolog og jordmor mener det Ikke trengs. :happy:

Hvis man har celleforandringer på livmorhalstappen, som kan utvikle seg til kreft så må man operere det bort. Det kalles konisering. De fjerner litt av trappen der celleforandringer er.

Ta celleprøve jenter!

Konisert for 1 år siden, jeg har sjekket den nå i uke 9, og skal tilbake rundt uke 22 for å se at den fortsatt holder seg i lengden den bør. Glad jeg blir fulgt opp i starten frem til de ser den vil holde :) Og litt ekstra UL skader ikke :)

Sniker fra mars! Jeg har blitt konisert 2 ganger, og fikk en ekstra time for vurdering av livmorhalsen like etter uke 22. Endte med å ha flere kontroller gjennom svangerskapet da den var litt kort. Lille kom bare 9 dager før termin, så her var det ingen problemer!

Sniker fra oktober. Jeg ble konsert i november, og skal ha en ekstra kontroll hos gynekologen som gjorde inngrepet når jeg er 21 uker på vei.

Back
Topp