konisering

Tidabæibi sin mamma

Elsker forumet
hei dere!

Er det noen flere som har blitt konisert? Jeg gjorde det for to år siden. Lurte på om noen vet noe i forhold til hva dette har å si for graviditeten?

Er det sånn at man ikke kan ha samleie når man er gravid etter konisering?

Klem[8|]

Jeg tok celleprøver av livmorhalsen og de fant ut at det var endringer i cellene. Konisering er at de tar bort tuppen av livmorhalsen med laser. Den blir derfor litt kortere, mer sårbar kanskje??

Hmm... Kan hende det er derfor jeg har blødd litt. Ikke vet jeg. Ble litt bekymret for at man ikke kan ha samleie. At det ville ha en negativ effekt.

Har de operert deg nå mens du er gravid?

Jeg gjorde det for noen år siden. Trodde det var to år siden, men når jeg tenker etter så er det kanskje 4-5 år siden.

Jeg har også fått oprert bort en del av livmortappen på grunn av celleforandringrer, de oppdaget det etter første legetime da jeg var gravid, og opererte etter at jeg hadde født. Men de sa ingenting om at man ikke kunne ha sex neste gang man ble gravid. Spør jordmor eller lege. Sambo her hadde nok mest sansynlig gått på veggene om han måtte være avholden i 9 mnd [:D]. Hva sa de til deg om hvordan en sånn operasjon ville påvirke en senere graviditet?

jeg glemmer så fort det jeg vil spørre om når jeg først er hos legen. Er så dum sånn.

Prøvde å gjøre noe med det da jeg var hos legen på onsdagen, men den timen var helt tragisk. Jeg ble så fornærmet på legen. Hadde skrevet en lapp med alle spørsmålene mine sånn at jeg ikke skulle glemme noe. Han hadde det så travelt. Husj husj hitt og ditt for å ta urinprøve og blodprøve. Tror de bare kjørte noe standardløp. Prøvde å fortelle ham at jeg hadde blødd, noe som var grunnen til at jeg var der og at jeg var veldig redd. Han spurte om jeg var ferdig å blø. Jeg sa ja. Han sa bra. Også sa han at han ikke kunne si helt sikkert at jeg er gravid før de hadde fått tilbake blodprøven fra sykehuset. Vi tok en test der og der var to streker på testen, men han sa at strekene var så svake.

Nå har jeg gått snart 10 dager over ikm. Jeg har testet to positive cb tester. Kastet opp i går. Har vondt i brystene og i korsryggen og det stikker i magen. Hvis det er noen som er gravide så er det meg. jeg ble litt sur da han ikke kunne si at jeg var gravid helt sikkert. Kanskje det bare er jeg som er vanskelig. Vet ikke jeg... så kom en ny pasient og de sa at de skule ringe meg hvis det var en positiv test.

de sa at det ikke skulle ha noe å si for at man kan bli gravid igjen. Det var på sykehuset. De sa at det kunne være en større sjanse for senabort eller for tidlig fødsel. De sa at når man var klar over dette så får man tettere oppfølging, de følger med på åpningen slik at de kan sette på et bånd eller sy noen sting for å tramme opp livmorhalsen.

Leste bare et eller annet sted at man i noen tilfeller fikk beskjed om å ikke ha samleie. Ville gjerne vite om noen hadde fåt en sånn beskjed og event hvorfor.

Min hadde gått på veggene hvis man skulle ventet så lenge.

Ja travle leger blir man lett irritert på, jeg er også sånn at jeg glemmer av det jeg skal spørre om når jeg først er der.

mie83: det er ikke vondt, har jo lokalbedøvelse, og det eneste du kjenner er litt varme. Men tullingene hadde det på en skjerm så da kunne jeg få se på mens de opererte, og når skjærmen er der så dras øynene dit enten man vil eller ikke.

Så flott at de har sagt til deg at de kan "snøre" litt igjen, så da vet jeg det. Jeg vet jo at de gjør det på kvinner med litt svak tapp, men var usikker på om de kunne gjøre det på meg. Jeg vil slippe å gå å være redd hele tiden neste gang.

jeg fikk full narkose jeg. Var på sykehuset hele dagen

Å, jeg fikk bare lokalbedøvelse og var ute igjen med en gang. Tok ca 40 min.

mie83: regnet med at du skjønte det, bare sa det likevel [:)]

så forskjellig de gjør det. Jeg var først på sykehuset en dag da fikk jeg lokalbedøvelse og de kneip av noen biter med tang. Husker det gjorde så utrooooooooolig vondt. Jeg blødde masse. De mistet den første biten de kneip av sånn at jeg måtte gjøre det engang til. Jeg var så sint.

Jeg ble innkalt en gang til for å fjerne mer, da brukte de is-laser. De sa at de frøys noe bort.

det samme satt jeg og tenkte på, det er et fint-fint bilde [:)]

Tusen takk, hun er så god, nå sier hun "pia mamma", og jeg tror det er fordi jeg bruker å si "e du lillepia hennes mamma"
Ja når de kniper av biter er det VELDIG vondt, men det var en av gynekologene som sa jeg skulle hoste litt, og mens jeg gjorde det knep hun av litt, og da kjente jeg det nesten ikke. Hun var snill hun.

Er også konisert ca 1/2 år før jeg ble gravid. Har aldri hørt at man ikke skal ha samleie under svangerskapet for det, men folk sier jo så forskjellig. Fikk beskjed om at det var noe større sjanse for at jeg kunne føde litt før tiden, men hører andre som sier at pga. arrvev så vil det nesten ikke åpne seg....uff, noe skal man alltid bekymre seg for. HAr nå 1 uke igjen til termin og håper virkelig på at det skjer noe snart, har liten lyst til å gå over og måtte bli "røsket" opp....det er visst det de gjør om det ikke åpner seg.

Har du hatt blødninger mens du var gravid!

"Røsket" opp, vææææææ, hva gjør de da, hørtes vondt ut. Men hvordan har du det nå, kjenner du liksom at det er vondt, siden barnet har fått litt størrelse og presser på.

Dytte

dytte?[:D]

hva er konisering?

Back
Topp