Flere her som er konisert? Jeg har forstått at det både kan føre til senabort, for tidlig fødsel og lengre åpningstid ved fødsel.. Lurte på om noen som er konisert og har født kunne fortelle om sin opplevelse
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har ikke født, men er nylig konisert og da sa gyn at det ikke kom til å bli noe problem og at risikoen er MINIMAL med de nye, skånsomme metodene. Mtp. at man ikke får ekstra oppfølging, vil jeg tro det kommer til å gå helt fint!Ingen?
Man får ekstra oppfølging med flere kontroller de siste månedene og så følger de med på livmortappen om den kanskje må sys igjen fram til uke 37. Jeg er litt spent, men håper det skal gå bra Det er 6 år siden jeg ble konisert og håper det har grodd fint! Veldig forberedt på at fødselen vil ta laaang tid siden det er en del arrvevJeg har ikke født, men er nylig konisert og da sa gyn at det ikke kom til å bli noe problem og at risikoen er MINIMAL med de nye, skånsomme metodene. Mtp. at man ikke får ekstra oppfølging, vil jeg tro det kommer til å gå helt fint!
Fikk beskjed om at det ikke kom til å være flere kontroller pga. koniseringen. Er nok ulik praksis på akkurat dette!Man får ekstra oppfølging med flere kontroller de siste månedene og så følger de med på livmortappen om den kanskje må sys igjen fram til uke 37. Jeg er litt spent, men håper det skal gå bra Det er 6 år siden jeg ble konisert og håper det har grodd fint! Veldig forberedt på at fødselen vil ta laaang tid siden det er en del arrvev
Jeg er konisert for en god del år siden. Så var før jeg hadde barn. De tok så lite at de mente det ikke skulle ha noe å si. Min datter ble født i uke 39 så ikke noe å si på det. Hadde en naturlig fødsel. Ikke noe sen åpnings tid ihvertfall. Hadde en rask fødsel som var rundt 4 t husker ikke helt.Flere her som er konisert? Jeg har forstått at det både kan føre til senabort, for tidlig fødsel og lengre åpningstid ved fødsel.. Lurte på om noen som er konisert og har født kunne fortelle om sin opplevelse
Jeg er konisert for en god del år siden. Så var før jeg hadde barn. De tok så lite at de mente det ikke skulle ha noe å si. Min datter ble født i uke 39 så ikke noe å si på det. Hadde en naturlig fødsel. Ikke noe sen åpnings tid ihvertfall. Hadde en rask fødsel som var rundt 4 t husker ikke helt.
Sniker fra novembergruppa her Jeg ble konisert i fjor, men kan ikke gi deg noen erfaringer mtp. fødsel ennå. Fikk vite, som mange over her, at inngrepet de gjorde var så lite at de ikke kan se for seg at det vil påvirke svangerskapet på noen måte. Men jeg nevnte det til jordmor, og hun har ført det opp på helsekortet mitt, så antar de likevel ønsker å vite om det slik at man eventuelt kan gjøre tiltak om det likvel skulle oppstå behov. Jeg vil nok nevne det igjen ved senere kontroller for å være på den sikre sidaFlere her som er konisert? Jeg har forstått at det både kan føre til senabort, for tidlig fødsel og lengre åpningstid ved fødsel.. Lurte på om noen som er konisert og har født kunne fortelle om sin opplevelse
Ja, det var fastlegen som nevnte det med fødselen kan ta lengre tid! Siden det er arrvev i tappen kan den bruke lengre tid på å åpne seg helt! Men det trenger jo ikke være tilfelleSniker fra novembergruppa her Jeg ble konisert i fjor, men kan ikke gi deg noen erfaringer mtp. fødsel ennå. Fikk vite, som mange over her, at inngrepet de gjorde var så lite at de ikke kan se for seg at det vil påvirke svangerskapet på noen måte. Men jeg nevnte det til jordmor, og hun har ført det opp på helsekortet mitt, så antar de likevel ønsker å vite om det slik at man eventuelt kan gjøre tiltak om det likvel skulle oppstå behov. Jeg vil nok nevne det igjen ved senere kontroller for å være på den sikre sida
Konsekvensene vil vel kanskje avhenge av når en er blitt konisert, hvor stort inngrep det var, om man er konisert flere ganger, hvor lang livmorhals man har i utgangspunktet, osv.
Må innrømme at jeg ikke hadde hørt om det med lang åpningstid under fødsel før, håper ikke det er tilfellet