konisering

superHanne

Andre møte med forumet
Hei:)
Jeg skal på UL i morgen, utvendig ( vekst-estimat) og innvendig ( pga konisering )
Hva er det egentlig de ser etter? Vil du forklare litt hvorfor dette følges så opp? Jeg er 32+3 hva kan man se av avvik, og hva er evt konsekvenser?
Det er 9 år siden koniseringen.
Hva er normalt at babyen veier nå da?

Ellers så har jeg i det siste merket en veldig stikkende smerte mot blæra, og til tider veldig nedpress- kan babyen ha festet seg tro?

12 år siden sist fødsel- noen sier kroppen tar dette som førstegangs fødende, hva tenker du? :)

Hei!

De følger med på vekstkurven til barnet, at den legger på seg i takt med sin egen vekt kurve. Dvs hva den veier spiller ikke så stor rolle, men at den følger kurven og ikke flater av og ikke legger på seg. Legger den ikke nok på seg eller i det hele tatt vil det da bli vurdert om fødselens skal settes i gang med tanke på om barnet har det bedre utenfor magen enn inni. Det skal en del til og vil fortløpende bli vurdert.

Det er ikke alle som blir fulgt opp med vag UL grunnet konisering så hvorfor du skal det er jeg usikker på. Trolig er det da du har veldig kort livmorhals og de er redde for at du går i prematur fødsel, og derfor vil følge med på dette. På den måten gi deg de rette rådene.

Håper det var til litt hjelp:)

Back
Topp