Konisering?

Irmalina

Blir kjent med forumet
Lurte på om det var flere enn meg i termingruppa som har blitt konisert? Jeg fjernet deler av livmortappen i 2010, og skal på første legetime på sykehuset neste uke for å se hvordan det står til der nede...

Jeg ble konisert i februar 2010, men har ikke vært på noe flere kontroller enn den i etterkant der de tok ny celleprøve.. Har også fått beskjed om at det er ikke noe ekstra oppfølging i svangerskapet på grunn av dette :) hvordan kontroll er det du skal på?:)

Jeg har fått beskjed fra flere jordmødre og av fastlegen min at jeg skal få ekstra oppfølging fordi jeg er konisert, og at dette er standard prosedyre. På kontrollen skal legen se på livmorhalsen, og forsikre seg om at den ikke er for kort (..tror jeg..) Skulle tro dette gjaldt også for deg...? Nå var jeg aldri inne på kontrollen i etterkant, men det tror jeg ikke har noe med saken å gjøre.

jeg ble konisert feb 2009, har fått beskjed fra lege at jeg ska få ekstra oppfølging pga av d. men skal ikke på noe sjekk som jeg vet.

Okei :) jeg har bare fått beskjed om at de kun gjør det når det er tatt spesielt mye, så ikke vet jeg.. Kan jo være det er spesielle prosedyrer, men det de har sagt både hos jordmor og hos legen min.. Men det er jo rart at det er så forskjell, men har hvertfall spurt alle jeg har vært hos og fått den beskjeden :) når skal du inn på sjekk ?:)

Okei :) jeg har bare fått beskjed om at de kun gjør det når det er tatt spesielt mye, så ikke vet jeg.. Kan jo være det er spesielle prosedyrer, men det de har sagt både hos jordmor og hos legen min.. Men det er jo rart at det er så forskjell, men har hvertfall spurt alle jeg har vært hos og fått den beskjeden :) når skal du inn på sjekk ?:)

Ja, det var merkelig. Har hørt fra flere koniserte her i Østfold, at de har blitt fulgt opp med jevne sjekker på sykehuset. Jeg skal til legen førstkommende tirsdag, og kan forhøre meg litt da :)

Da har jeg vært hos legen, som kunne konstatere en livmortapp på 37 mm. Det var visst normalt mao ingen grunn til bekymring *puster lettet ut* Hun sa det var standard å følge opp alle som har vært konisert uavhengig av når og hvor mye. Jeg skal inn til månedlige kontroller frem til rundt uke 32. Ganske så betryggende, og i tillegg veldig kjekt å få se utviklingen til lillemann litt oftere, da hun tar både ultralyd og nye mål i samme slengen :) Hva sa legen din?

Jeg har akkurat fått ny lege og fikk henvisning til innvendig ul. Skal dit i morgen, så kjenner jeg et litt ekstra nervøs idag:/ så du trenger ikke ta noe spesielle hensyn fremover ? :) får håpe det går like bra for meg å..

Fikk beskjed om å leve som normalt, og normalt lever jeg et meget bedagelig liv, så trenger ikke ta mange hensyn i utgangspunktet;) Lykke til!

Nå har jeg å vært på kontroll, livmorhalsen var nesten unormalt lang, nesten 5 cm..:) så det var bra, skal også inn på kontroll hver månede for å sjekke.. Men alt så bare bra ut, lille babyen vokser som han skal og for tredje gang har vi fått bekreftet at det er en liten gutt <2>

Det var vel en lettelse å høre! Gratulerer med lang livmorhals og en liten gutt;)

Back
Topp