Konisering og graviditet

Dointome

Andre møte med forumet
Hei,

Er det noen her som har tidligere vært konisert og blitt gravide en stund etter?

Var hos fastlegen igår, og han sa at Mtp konisering så har jeg høy sjangs for å få spontanabort.
Men når jeg var hos gynekologen på sykehuset, sa hun at det ikke hadde noenting å si :confused013

Jeg ble altså konisert for 7-8 mnd siden, og fikk klarsignal fra gynekologen på at jeg kunne bli gravid etter at kontroll celleprøven var fin.
 
Lurer på det samme. Ble konisert for litt over 2 år siden. Første gang jeg er gravid etter det:wideyed: Tenkte å ta det opp med legen når jeg skal der om et par uker.
 
Jeg var til konisering 1 mnd før ivf forsøk for rundt 1 år siden, og di sa da det ikke var noe problem med tanke på spontan abort, men at det derimot kunne bli en litt tidligere fødsel en vanlig ettersom livmorhalsen blir kortere :) men slik jeg forstod så var ikke spontan abort en bivirkning av en kortere livmorhals :)
 
Jeg ble konisert i 2018, fikk beskjed om at jeg burde vente minst 6 mnd før jeg ble gravid. Og at konisering KUNNE ha en innvirkning på SA og tidlig fødsel, men ikke nødvendigvis, og mindre innvirkning hvis jeg ventet med å bli gravid så det fikk gro fint først. :)
 
Konisert juli 2017, 4 mnd etter fødsel. Hadde kjemisk forrige mnd. Håper det holder til termin denne gangen.
 
Hei,

Er det noen her som har tidligere vært konisert og blitt gravide en stund etter?

Var hos fastlegen igår, og han sa at Mtp konisering så har jeg høy sjangs for å få spontanabort.
Men når jeg var hos gynekologen på sykehuset, sa hun at det ikke hadde noenting å si :confused013

Jeg ble altså konisert for 7-8 mnd siden, og fikk klarsignal fra gynekologen på at jeg kunne bli gravid etter at kontroll celleprøven var fin.
Konisert for 3 år siden, gikk overtid og ble satt i gang:)
 
Så godt å høre at det er flere som har hatt greie graviditeter og fødsler selv om de har tatt konisering. Man blir jo ganske skremt, selv om man tenker at sjangsen er der.
 
Sniker fra mai. I 2018 ble jeg konisert og jeg ble gravid 2 måneder etter. Alt gikk helt fint Både fastlegen, jordmor og legen på sykehuset sa det ikke var grunnlag for å råde om å vente med å bli gravid, så lenge resultatet fra koniseringen var ok. Sykehusgynekologen sa at de anbefalte å vente før, men hadde gått bort fra det fordi ingen forskning viste at det hadde negativ effekt, hverken for spontanabort eller tidlig fødsel
 
Back
Topp