Konisering mens man er gravid?

Karia79

Første møte med forumet
Hei, 
Etter å ha født mitt første barn fikk jeeg påvist celleforandringer på rutinesjekk. Et halvt år etter måtte jeg inn igjen, testene var fortsatt dårlige. Deretter måtte jeg ta vevsprøve, som også var dårlige. Nå må jeg inn til konisering, og venter på brev fra sykehuset. 
Samtidig har jeg prestert å bli gravid. Er overlykkelig, siden vi brukte tre år på å få første mann. Men jeg er livredd for hva dette betyr mtp koniseringen og ikke minst faren for abort eller  utvikling av kreft. 
Har bestilt tid hos lege, og vil ringe sykehuset når jeg får brev. Men alt tar sin tid. Noen som vet hva som skjer? Vil de utføre konisering likevel? 

Les historien til denne damen: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=363472

Hun var allerede konisert før svangerskap, da.

Risikoen er jo en av to onder egentlig. Risikere å utvikle kreft eller risikere abort. Jeg har lest om kvinner med kreftfare som har valgt å gjennomføre svangerskap til tross for asvarsler fra leger. En dame jeg leste om for noen år siden ofret øyet sitt for å få barn.

Karia79 skrev:
Hei, 
Etter å ha født mitt første barn fikk jeeg påvist celleforandringer på rutinesjekk. Et halvt år etter måtte jeg inn igjen, testene var fortsatt dårlige. Deretter måtte jeg ta vevsprøve, som også var dårlige. Nå må jeg inn til konisering, og venter på brev fra sykehuset. 
Samtidig har jeg prestert å bli gravid. Er overlykkelig, siden vi brukte tre år på å få første mann. Men jeg er livredd for hva dette betyr mtp koniseringen og ikke minst faren for abort eller  utvikling av kreft. 
Har bestilt tid hos lege, og vil ringe sykehuset når jeg får brev. Men alt tar sin tid. Noen som vet hva som skjer? Vil de utføre konisering likevel? 

Oi oi, nei dette kan nok ingen sette seg ordentllig inn i, som ikke har vært der selv..... Jeg ville bare gi deg en god klem, å ønske deg lykke til!

Tusen takk for siste svaret. Så det ike før nå, jeg er aldri her inne. Og ble så skremt av svaret før det igjen.
Alt ordner seg. Det er som du sier: Man venter med konsieringen til etter barnet er født. Og så blir man fulgt opp masse hele veien. Bra!

Takk for hjelpen.

Back
Topp