Konisering graviditet

Bringebærveien

Blir kjent med forumet
Var igjennom en konisering for et par md siden. Er det andre som har operert for det? Gikk det bra med graviditeten? Og er det noe mer oppfølging i forhold til det? Har man f eks rett på flere ul?
 
Var igjennom en konisering for et par md siden. Er det andre som har operert for det? Gikk det bra med graviditeten? Og er det noe mer oppfølging i forhold til det? Har man f eks rett på flere ul?
Jeg ble konisert i januar i fjor. Ble gravid i slutten av mars, men mistet i juni.(Tror ikke det hadde noen sammenheng) :)
Testet positivt i januar i år, og sitter her nå 39+1 uker på vei.
Har ikke hatt noe mer oppfølging grunnet koniseringen, annet enn celleprøve i uke 12. Men har hatt ekstra oppfølging siden jeg har mistet så mange ganger tidligere.
 
Jeg ble gravid to år etter konisering, og fikk ingen ekstra oppfølging på grunn av det.

Det du skal vite er at på grunn av arrvev så kan det ta lenger tid for livmorhalsen å åpne seg når du er i fødsel. Hos meg oppdaget de ikke jeg var i aktiv fødsel, og de mente jeg hadde 0cm åpning og ønsket egentlig å sende meg hjem, men jeg fikk heldigvis bli på et privat venteværelse siden det var lavt trykk på føden den dagen. Etter noen timer (med fortsatt 0cm åpning), så fikk jeg presstrang, og ringte på jordmødrene, som da plutselig fant full åpning og baby på vei ned.

Det står nå i min journal at jeg hadde styrtfødsel, men mest sannsynlig har jeg hatt et normalt forløp mtp tid, det var bare livmorhalsen som brukte tid på å åpne seg pga arrvev etter konisering.

Dersom du har hinsides smerter under riene, men jordmødrene måler deg til lite eller ingen åpning på sykehuset, så er mitt råd å informere dem om at du er konisert! Det stod jo på helsekortet mitt, så synes det er rart de ikke koblet to og to, så kan være greit å informere dem muntlig også :hilarious:
 
Back
Topp