"Kongens nei" sett den?

Krösa Maja

Forumet er livet
Min mann vil gjerne se den, jeg er ekstrem sensitiv når det gjelder filmer. Så er redd for at den vil påvirke meg veldig. Så er den skummel? Trist? Vil så gjerne overraske han med å dra på kino, noe vi aldri har vært på sammen før :D

Den er ikke skummel, men spennende og rørende. Falt noen tårer underveis og mye pga at dette er hendelser som faktisk har skjedd. Spesielt det å se Kong Harald som liten gutt på bare 3 år gjorde inntrykk på meg.

Den er ikke skummel, men spennende og rørende. Falt noen tårer underveis og mye pga at dette er hendelser som faktisk har skjedd. Spesielt det å se Kong Harald som liten gutt på bare 3 år gjorde inntrykk på meg.

Kom nettopp hjem fra den faktisk og er veldig enig me deg. Viser at kongefamilien har vært fin framførste stund

Jeg vil si den er realistisk og tro mot historien. Den er jo basert på en sann historie, og har litt av alt :)
Både nervepirrende og rørende øyeblikk. Men kjenner du historien, er den ikke skummel sånn sett.
Vanskelig å si noe mer om den egentlig. Jeg syns den var helt fantastisk! Men jeg er rojalist da, så jeg ble imponert over at de la sånn vekt på at kongen ikke bare var konge, men også menneske :)

Har veldig lyst til å se den.

Selv om jeg på et vis er der at jeg syns kongehus er er utdatert fenomen som jeg er litt usikker på hvordan passer inn i et ekte demokrati, spesielt med tanke på lønn og bruk av ressurser, så har jeg likevel positive følelser ovenfor spesielt vårt kongehus, og hvordan de gjennom tidene har gjort så mye for landet og stått på for folket. Kunne ikke tenkt meg å skulle avsatt Harald og Sonja, med etterfølgere. Og jeg blir veldig rørt av dennr typen historier. Leste en del om dette da jeg var 20, da leste jeg faktisk den boka som ble gitt ut omtrent da i anledning kongens 70-årsdag eller noe sånt, veldig spennende og rørende historier, spesielt om hvordan det var under og etter krigen.

Jeg vil si den er realistisk og tro mot historien. Den er jo basert på en sann historie, og har litt av alt :)
Både nervepirrende og rørende øyeblikk. Men kjenner du historien, er den ikke skummel sånn sett.
Vanskelig å si noe mer om den egentlig. Jeg syns den var helt fantastisk! Men jeg er rojalist da, så jeg ble imponert over at de la sånn vekt på at kongen ikke bare var konge, men også menneske :)
What she said :)

Jeg elsker kongen vår, hva er Norge uten konge da? Se for deg Erna som president :o
Så da er kanskje jeg rojalist også :D

Takk for svar dere, tar med meg ett stort skjerf og tar med mannen på kino :D

Ja som ekte Elverumsing er denne historien servert på sølvskje siden barndommen. Har lagt på krans på bautaen på Folkehøgskolen i Elverum hver 17. mai.

Har sittet i stolen kongen sa sitt nei i, på samme skolen.

Bra film, historisk veldig korrekt.

Glad de ikke animerte tyskernes bombing av Elverum fra luften, det hadde blitt for sterk kost. Vi hørte bombingen i filmen, men fikk det ikke servert i fanget.

Back
Topp