Konfliktsky

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
Er du konfliktsky? Eller er du en som tar opp ting og sier fra?

Jeg sier fra en del, men langt i fra i den grad jeg burde. Mange ting som irriterer meg både med venner, jobb og div generelt.
Som jeg ikke sier fra om. Blir bare litt irritert, så trekker jeg meg litt unna en periode, så går det over.

Hvordan er det med dere? Får dere god respons når dere sier fra? Eller blir det sure miner og dårlig stemning?

Til familie og venner så sier jeg akkurat hva jeg mener, så får de bli så sure de bare vil.
Til fremmede så holder jeg meg litt på avstand, ikke mitt problem hva folk holder på med så lenge de ikke fysisk eller psykisk skader andre mennesker/dyr osv

Nei, jeg er ikke konfliktsky, men jeg sier bestandig i fra på en ordentlig og saklig måte.

Jeg er på en måte konfliktsky og på en måte ikke. Jeg sier ifra hvis jeg virkelig må, men sier ikke ifra i alle tilfeller selv om jeg gjerne kunne ha tenkt meg å gjøre det.

Jeg er absolutt ikke konflikt sky og gir klinkende klar mld. Jeg trives ikke i en konflikt men jeg har ingen problemer med å stå i en om jeg må.
Eksempel:
Når jeg skal av bussen så bare tar jeg armene fram og marsjerer inn i saueflokken som prøver å presse seg på, gjerne mens jeg sier "jeg skal av ja, takk ja, lær dere noen manerer" eller noe i den dur
Om noen sniker i køen gir jeg beskjed ofte, men det skjer jo hele tiden og jeg har gitt opp da sauer er sauer og ikke evner å ta innover seg normal folkeskikk
Jeg står i det om det skjer noe på arbeidsplass eller lignende.

Men jeg er vokst opp med psykisk syk mor (narsissist) og gidder ikke lengre noen form for dårlig behandling eller tull fra andre. Har nok litt lavere toleranse vindu der enn generelt. .
Samboer sier jeg ikke er verken aggressiv eller hissig; han setter veldig pris på at jeg kan ta disse dustete kampene som med kjøkkenleverandører som er 7 mnd forsinket, maler som er 7 uker forsinket, etc :P

Tror det kommer an på hvor du bor etc også.. i en storby der noen snikerne i køen er det lettere å si fra enn du står i en lokal matbutikk og noen sniker..
du vil ikke gjøre deg upopulær og ta opp ting hele tiden.. men det er mange ganger jeg burde sagt ifra..

Veldig konfliktsky med alle andre enn samboeren min :p skal mye til for at jeg tar opp ting foran andre!

Er ekstremt konfliktsky :rolleyes:

Ikke mot familie og fremmede, men jeg orker ikke konflikt med venner. Da bare trekker jeg meg unna.

Ikke mot familie og fremmede, men jeg orker ikke konflikt med venner. Da bare trekker jeg meg unna.

Samme her..
samtidig tenker jeg at vennskapet hadde blitt styrket om man virkelig turte å si fra.
Men helt enig. Jeg er akkurat slik selv

Jeg sier stort sett ifra med en gang. Men spør alltid megselv først:
-er du sulten?
-er du morgengretten?
-har du en dårlig dag?

Om jeg kan svare ja på en av disse, ser jeg an irritasjonen til dagen etter og sier ifra da, dersom jeg fortsatt føler for det.

Jeg føler meg konfliktsky i den grad at jeg alltid kvier meg litt for å si i fra, men så har jeg så enorm rettferdighetssans, og forventninger om at folk forholder seg til lover, regler og retningslinjer at det tar totalt overhånd og jeg sier i fra. Jeg er alltid den som sier i fra om ting på jobb, mens de andre kollegaene bare snakker i gangene. Det gidder jeg ikke, og jeg tar opp problemet i riktig fora.

Kommer helt ann på hva det gjelder :) Er det snakk om service som ikke er god (restauranter, bestillinger på nett, varer som ikke er ok osv.) har jeg null problemer med å si ifra. Gjelder det venner/familie/arbeid er det verre :p Prøver å være flink til å ta opp ting, men gjør det gjerne skriftlig :)

Kommer helt ann på hva det gjelder :) Er det snakk om service som ikke er god (restauranter, bestillinger på nett, varer som ikke er ok osv.) har jeg null problemer med å si ifra. Gjelder det venner/familie/arbeid er det verre :p Prøver å være flink til å ta opp ting, men gjør det gjerne skriftlig :)
Jeg er motsatt :hilarious: Kan fint sitte en hel middag på restaurant uten å si i fra om at de har glemt maten min. Er det er ting med familie, venner eller arbeid har jeg null problemer med å si i fra.

Kan godt gå i konflikt men er litt hva det gjelder gidde ikke å gå i konflikt uansett hva som kan diskuteres:)

Back
Topp