konfirmasjonsgave...?

finetrineline

Glad i forumet
Skal i konfirmasjon til to nieser i mai. Begge ønsker seg penger, men det synes jeg er forferdelig kjedelig å gi! Blir nok brukt opp på klær og sydenreise før mai mnd er over...

Hva ville dere gjort; Gitt penger og vite at konfirmanten blir fornøyd eller satset på en litt mer "varig" gave? (kom gjerne med forslag til gave også..[:)])

Konfirmasjonsalbum, Det fikk jeg til min komf. Limte inn alle kort, laget gaveliste. Skrev forskjellig om dagen.

Vi hadde tenkt til å gi penger til datteren til min kusine som skal komfimerer seg nå i mai, men hun ønsket seg heller ett smykke eller ett smykkeskrin..Ikke mange i den alderen som tenker sånn..
Så her blir det nok gitt ett smykke eller lignende..

ORIGINAL: Sanka

jeg fikk penger jeg. og de har jeg fremdeles. bruker de sjelden. bare nødstilfelle..

Fint når pengene blir spart, men hun ene ønsket seg penger fordi hun skal til syde uka etter, og hun andre trengte nytt tøy...

Synes du skal gi dem penger jeg hvis det er det de ønsker seg. Kan jo hende de har planlagt å kjøpe noe de trenger for pengene da. Når jeg konfirmerte meg passet mamma på at jeg ikke brukte pengene på noe tull. 

eg fekk penga til konfirmasjonen min, veldig glad for det noke som gjer at eg ikkje slite so veldig økonomisk idag, men likevel hadde vore greit å fått litt meir varige ting, smykke, sølvting og kanskje noke rosemåla, men det som er positivt då er at eg ikkje får dobbelt av alt når eg gifta meg..
kansje om du snakka med foreldra og passa på at pengane blei satt inn på en sparekonto.. då kan dei jo ikkje bruke pengane sjølve før dei er 18? hmmm.. vanskeli..

ORIGINAL: anneha

kansje om du snakka med foreldra og passa på at pengane blei satt inn på en sparekonto.. då kan dei jo ikkje bruke pengane sjølve før dei er 18? hmmm.. vanskeli..

Var faktisk mora som sa at hun ønska seg penger fordi hun skulle til syden....

ORIGINAL: amaliesmamma

ORIGINAL: anneha

Var faktisk mora som sa at hun ønska seg penger fordi hun skulle til syden....

Åh såpass. Ja da tror jeg jeg ville gitt noe annet istedet.

Når vi var i konfirmasjon i fjor til sambos lillesøster ønsket hun seg veldig penger.
Vi gikk sammen med sambos 2 eldre søtre og ga penger + at vi kjøpte en liten sommerfugl nål hos gullsmeden.. da fikk hun et lite "varig" minne samtidig [:D]

synst d e grett å gje penga vist d e det dej ønske sej...
å vist konfirmanten velge å broke det på før eksempel en syden tur , so blir nok det også en tur so blir satt godt i minne :)

Back
Topp