konfirmasjonsgave?

Daniel Wellington klokke er en gave mange konfirmanter jeg kjenner hadde blitt veldig glad for.

Har forresten aldri hørt om noen som har fått kjøkkenutstyr til konfirmasjon:)

Rosendahl ting? Kjekt å begynne å samle :)

Jeg har fått mye glassting fra Rosendahl, noe jeg har satt veldig pris på :) Fikk de første tingene til konfirmasjon av tanter/onkler, og litt mere til bursdag og jul. Glass, dessertskåler, boller, ildfaste former, kakefat, osv i den serien er såpass nøytrale at alle kan ha nytte av de, så velger man selv om man vil bruke de til fest eller hverdag. Rosendahl og bunadsølv er hvertfall de to tingene jeg har satt mest pris på i etterkant :)

Sovepose, koffert, fotoapparat (med film, tross alt noen år siden) og klokke var det jeg satte mest pris på i konfirmasjonsgave. Alt ble brukt. Alle smykkene ligger bare der, sjelden de er i bruk.

Nå bruker jeg ikke smykkene få nye lenger, med noen unntak, men jeg brukte den mye i mange år. (men jeg har fått nye an min mann de senere år, og tenker at sølvsmykker jeg fikk til konfirmasjonen kan min datter få arve)

Jeg ville spurt henne hva hun ønsker seg. Personlig ville jeg ikke gitt eller fått for den saks skyld kjøkken ting, servise, glass eller bestikk til en konfirmasjon. Da er det heller penger, noe til en hobby, smykker eller søljer det går i.

Er jo enkelte konfirmanter som har sett seg ut servise o.l de vil begynne å samle på, men tenker det er greit å spørre, da man har veldig forskjellig smak :-)

3 tanter og 2 onkler + søskenbarn og besteforeldre kjøpte meg kjøkkenservise og bestikk og glass + kaffi service når jeg var 15 til julegave. Når jeg var 19 og kjøpte meg hus tok jeg de i bruk i ca 2 år. Nå har jeg kjøpt alt nytt for det var ikke min stil :) så jeg synes personlig det er dumt å kjøpe en stil til noen andre. Men det er meg. Vet det er mange tanter og onkler som starter bsu konto og setter inn litt ekstra start penger.

Siterer denne :p ikke vits kjøpe noe hun ender med å kaste uansett, da er penger bedre! Mange måter å gi penger kreativt på da :)

Hva med en opplevelse?
Min bror fikk Green Day-billett av meg da han ble konfirmert for to år siden. Veldig populært :)

Nevøen min skal konfirmeres nå i vår og vi (jeg og den andre tanten) gir han teorikurs til bil i gave. Dette er noe jeg vet han ellers måtte dekket selv, og håper han skal bli glad for :gen014

Et andre tips kunne vært å gitt hun en opplevelse, du må huske at "Vi minnes ikke dager, men øyeblikk" (Cesare Pavese), og å gi en opplevelse vil forhåpentligvis være noe hun husker. En opplevelse kan være alt fra en jentetur, til konsertbillett, til spabehandling. Her kan du finne flere tips om det er ønskelig.

Håper du finner den perfekte gaven :signs003

Back
Topp