konfirmasjonsgave?

Lille92

Forelsket i forumet
Tantebarnet mitt ska konfiremeres snart, og jeg vesste ikje ka jeg sku gi i gave.. penger e jo alltids nokka, men d e jo så kjedelig... tenkte å gi kjøkkenutstyr, slik som tallerken, bestikk, glass, slik at hun har til hun flytter.. men e d nokka å gi i gave?

Har hun noen interesser?

Jeg gav ryggskk (ønsket seg + penger til nevøen min i fjor.
Jeg ville nok ikke gitt kjøkkenutstyr.

Spørs litt hva hun ønsker. Som 15-åring hadde nok ikke jeg ønsket meg kjøkkenutstyr, men folk er jo forskjellig :)

nei, e jo ingen som ønske sæ d når de e 15, men når ho blir så gammel at hun flytter hjemmefra, så blir hun gla :-)

Hadde nok ikke kjøpt kjøkkenutstyr. Det var vanlig før i tiden, men ikke nå. Hadde heller spurt hva hun ønsket seg :)

Eg tenker at om du kjøper kjøkkenutstyr no, så ville eg kjøpt noko som varar lenge slik som le creuset smijern panne el. Saken er at som alt anna så går kjøkkenutstyr også av moten, så noko du kjøper no, er ikkje sikkert ho vil bruke det om nokre år;)

Vil tru ho har nok av ønsker om du spør:)

nei, e jo ingen som ønske sæ d når de e 15, men når ho blir så gammel at hun flytter hjemmefra, så blir hun gla :-)
3 tanter og 2 onkler + søskenbarn og besteforeldre kjøpte meg kjøkkenservise og bestikk og glass + kaffi service når jeg var 15 til julegave. Når jeg var 19 og kjøpte meg hus tok jeg de i bruk i ca 2 år. Nå har jeg kjøpt alt nytt for det var ikke min stil :) så jeg synes personlig det er dumt å kjøpe en stil til noen andre. Men det er meg. Vet det er mange tanter og onkler som starter bsu konto og setter inn litt ekstra start penger.

Jeg holder på å lage fotobok til mitt tantebarn :) blir nok å gi penger utenom fra meg og mannen, kanskje en gave fra ungene våre. Jeg bruker ærlig talt ikke noe av det jeg fikk til konfirmasjonen, men ble veldig glad for en skikkelig klokke som jeg brukte lenge. Hvor mye tenker du å gi for?

Hva med en skikkelig koffert eller beautybag? Er noe som alle trenger, men som koster litt å investere i selv.. Tenker det kan være tingen når de begynner å komme i den alderen at de snart skal farte litt rundt;)

Det eneste jeg fortsatt bruker som jeg fikk til konfirmasjonen er en koffert. Jeg fikk også en del penger, de gikk til en bil som jeg kræsja etter få måneder. Ganske bortkasta pengebruk i grunn. Turutstyr vet jeg om flere ungdommer som ville blitt glad for, men kommer an på hva hun interesserer seg for. Bunadsølv hvis hun skal ha bunad?

Jeg fikk koffert til konfirmasjonen som jeg bruker fortsatt. Veldig praktisk ;)

Hardangerbestikk, kan jo vera fint. Då kan du jo gi andre delar til bursdag og jul også. Kan jo gå åresvis før ein får alle delane.

Jeg hadde gitt penger da. Men det er meg.

Selv gikk mine penger til å ta sertifikatet, kjøpe klær og sportsutstyr. Å få smykker og bestikk og slikt var ikke "min" deal. Har min egen smak i sånt noe. Jeg er noe kresen der :p

Kjøkkenutstyr er greit å kjøpe til jul og bursdag, men ikke konfirmasjon. Jeg syntes det var veldig gøy med smykker og armbånd :) ellers kan du kjøpe sølje til bunad om hun har det! :) det er jo veldig dyrt å dra å kjøpe seg selv

Kjøkkengreier fikk jeg når jeg ble 18-19. (flytta tre uker etter at jeg ble 19, så mye når jeg ble 19)

Ikke til konfirmasjonen nei. Penger, smykker, sølv til bunad evt, eller noe til en hobby

Om en skal kjøpe Hardangerbestikk, be dem velge et motiv så får se noe de liker i det minste.

Har du spurt foreldrene hva hun trenger da? Har hun bsu? Jeg har satt penger på min lillebrors bsu. Eller ville jeg gitt en bankremisse.

Her er det ganske vanlig å gi kjøkkenutstyr, fordi ungdommene flytter på hybel når de er 15-16 år.
Jeg hadde ivertfall blitt mer glad for en eske med kjøkkenutstyr enn en beautybag når jeg var 15..... Men det kommer an på hvilken type hun er, tenker jeg... :-)

Back
Topp