Konfirmasjonsgave til nevø

Espira

Glad i forumet
Hvor mye gir dere for i konfirmasjonsgave til nevø/nieser?

vår eldste nevø skal konfirmeres og vi vet ikke helt hvor mye som er vanlig å gi.

jeg har kjøpt gave for ca 500, men legger muligens til penger
Vi har snakka med søsknene til sambo ei mener 1000, en mener 800-1000 og en 500-800. også var det dette da om de skal gi mer de som er fadder??

snakka med tanta mi og søskenbarnet mitt fikk ca 500 fra tanter og onkler til konfirmasjon for 2 år siden.

men 500 er viss veldig lite i følge søsknene til sambo. Vi gir 200 til jul og bursdager.

500 - 800?[8|]

jeg ville sagt rundt 500.. du kan jo event kjøpe en liten ting også 500 kr i tillegg??

Jeg lurer på det samme. Vi skal i konfirmasjon til niesen min, hun er jeg fadder på og.
Broren hennes konfirmerte seg for to år siden, men husker ikke hva han fikk [8|]

Jeg tenker 1000,-, og det er jo bare penger hun vil ha [:D]

Jeg synes nå 500kr virker ganske greit, ville vel gått litt opp om jeg var fadder. Lillesøstern min konfirmerte seg i fjord og hun fikk 500 av fettere og kusiner...

Nevøen vår skal konfirmeres om 2 uker og vi har kjøpt en gave verdt 1000 kr. Han får digitalkamera, minnekort og bæreveske. Så gjenstår det bare å se om han blir fornøyd [:)]

åja ja det er ett godt spørsmål...
lillebror til samboer skal komfirmere seg nå å vi har helt ærlig ikke råd til å gi han gave :(
så føler jeg at vi må.. men i min familie har søsken aldri gitt gave, det her liksom vært foreldrene som ga får alle søsken + dem... å jeg vet at samboer fikk ikke gave av han da verken han eller hans storebror komrirmerte seg, men er nok noe med alderrforskjellen å og gjøre da.. det er ikke bare bare sånn der :P

jeg syntes at 1000 kr. fra tanker å onkler er ganske mye så 500 + en liten ting ekstra er en fin gave..
jeg husker jeg selv sa jeg bare ønsket meg penger, men hvilket minne er det liksom :P
ikke ta dere vann over hode med å gi mer en hva dere har penger til ;) husk det dere gir nå må dere fortsette å gi til alle andre også å kanskje 1000 er ikke no å gi vekk neste år, men så kommer en tung tid å det blir kanskje litt vanskeligere...
man vet jo aldri helt hvordan økonomien helt er :p

lykke til ;D

Har kjøpt gave for ca 500kr. Han får salatbestikk og syltetøyskje i hardangerbestikket HEDDA. Kjøpte detta når vi var på fabrikkutsalget til hardangerbestikk i sommer.
Det er et mønster han har valgt selv, da jeg for noen år tilbake spurte alle tantebarn hvilket bestikk de ville samle på.
Alle de 5 vi er tante/onkel til på sambo sin side får bestikk i selvvalgt mønster til jul/bursdag de er i alderen 9-15. 4 samler hardangerbestikk og en samler nysølv.

legger vel kanskje til litt penger, ser ut så vi ender på 800kr

ORIGINAL: Espira

Har kjøpt gave for ca 500kr. Han får salatbestikk og syltetøyskje i hardangerbestikket HEDDA. Kjøpte detta når vi var på fabrikkutsalget til hardangerbestikk i sommer.
Det er et mønster han har valgt selv, da jeg for noen år tilbake spurte alle tantebarn hvilket bestikk de ville samle på.
Alle de 5 vi er tante/onkel til på sambo sin side får bestikk i selvvalgt mønster til jul/bursdag de er i alderen 9-15. 4 samler hardangerbestikk og en samler nysølv.

legger vel kanskje til litt penger, ser ut så vi ender på 800kr

høres ut som en kjempe gave da :)

Back
Topp