Konfirmasjonsgave til nabo?

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
I helgen skal ene nabo datteren konfirmeres.

Vi har ingen ting med de og gjøre, bortsett fra at vi er på hei, og av og til slår av en liten prat med moren utenfor.

Da jeg var liten fikk vi telegram og kanskje en liten penge gave fra alle naboer og andre på bygden, men nå er jo dette lenge siden, og jeg er fra ett lite sted, så jeg vet ikke hva som er vanlig nå og i byen. :p

Bør man gi noe? Ett telegram? Noe penger? Er det teit? Eller er det teit og ikke gjøre det?

Hjelp meg da damer! :p

Vel, er det ikke rare bekjentskapet så hadde jeg ikke gitt noe...vet man gjorde sånt før, men virker som det i dag ikke er så vanlig om en ikke kjenner hverandre godt. Man kan jo også bare gi et kort - men da syns vel folk bare man er gjerrig i dagens samfunn. Så tror at jeg bare hadde droppa det....

det er så forskjellig fra plass til plass, men her er det vanlig at vi gir et kort og 200 :)

jeg ble konfirmert for 2 år siden, og da fikk jeg 100 kroner og et kort av naboen  og div andre folk
jeg egentli ikke hadde så godt kjentskap til :)

Var i konfirmasjon i helgen, og der fikk konfirmanten 200,- fra naboer.

her er det vanlig å gi et  kort med 1-200kr

Jeg fikk vel kort og penger/gaver fra hele bygda, men det var fordi alle kjente mamma, hehe.

Jeg selv har ikke egentlig tenkt tanken engang på å gi noe til naboene.
Hilser hvis vi er ute samtidig, men jeg aner ikke hvor gamle ungene er eller noe.
Vet vel såvidt hva en av naboene heter..

Jeg synes det er kjempeflott å gi en liten oppmerksomhet! Synes 200kr er sånn ca det jeg ville gitt. Telegram - finnes det lengre?

Fru Riskorn skrev:
Jeg synes det er kjempeflott å gi en liten oppmerksomhet! Synes 200kr er sånn ca det jeg ville gitt. Telegram - finnes det lengre?

Telegram som i ett konfirmasjonskort. :p
Det var det mamma kallte alle kortene uten gaver/penger med som jeg fikk til konfirmasjonen når jeg var ung i allefall. Men var jo bare helt vanlige kort. :p

Jeg tenkte egentlig 100,- jeg, selv om det ikke er mye i dagens samfunn. Men synes liksom 200,- er litt mye til noen du ikke har noe med og gjøre også.

Ikke lett dette her! :p

Fru Riskorn skrev:

sign :-) Ikke teit å gi gave hvertfall!

Men tror ikke det blir teit å ikke gi heller...

Hadde gitt 100kr og et kort jeg :)

Odin*s Mamma skrev:
Hadde gitt 100kr og et kort jeg :)

jeg og :)

bondekone skrev:
her er det vanlig å gi et  kort med 1-200kr

Back
Topp