Konfirmasjonen

M

My heart

Guest
Har en slektning som skal ha konfirmant til våren. Hun har liten familie og hun vil ha STORT selskap. Hun ringer rundt å skjekker med ALLE om de kan komme.. de som er invitert er mor sine venner, mormor sine venner og søskenbarn, mor sine søskenbarn, osv osv.

Er det ikke mer vanlig å invitere konfirmanten sine nermeste? Tanter onkler søskenbarn og besteforeldre?
De blir 90 stk om alle kommer. Hun skjekker med folk om de kan komme, kommer ikke de finner hun andre å spør.. for å holde «tallet» oppe.
Tror hun tenker «mer penger til konfirmanten»
 
Høres sært ut hadde heller gitt større gave på konfirmanten enn å invitert stort
 
Kan jo heller tenkes at hun synes det er hyggelig å samle flest mulig familie og venner når anledningen først byr seg....
 
Kan jo hende konfirmanten også synes det er hyggelig.

Får jo håpe det. Men tenker konfirmanten er fornøyd om hun får sine nermeste i selskap på dagen sin, ikke fjerne slektninger hun aldri har møtt. Det er måten mor styrer på jeg reagerer på
 
Får jo håpe det. Men tenker konfirmanten er fornøyd om hun får sine nermeste i selskap på dagen sin, ikke fjerne slektninger hun aldri har møtt. Det er måten mor styrer på jeg reagerer på

Jeg brydde meg kanskje om 7% av gjestene i egen konfirmasjon. Men er ikke så ofte hele slekta kan samles, så skjønner godt hvis foreldrene benytter anledningen til å invitere alle, selvom konfirmanten selv kanskje ikke er så engasjert.

Og er begrenset hvor mye mer penger man får inn, da det koster greit mye å holde konfirmasjon med 90 gjester. Så syes det var rart og negativt tenkt av deg å spekulere i om det var for å få inn mer penger, enn at det var hyggelig....
 
Jeg brydde meg kanskje om 7% av gjestene i egen konfirmasjon. Men er ikke så ofte hele slekta kan samles, så skjønner godt hvis foreldrene benytter anledningen til å invitere alle, selvom konfirmanten selv kanskje ikke er så engasjert.

m rOg er begrenset hvor mye mer penger man får inn, da det koster greit mye å holde konfirmasjon med 90 gjester. Så syes det var rart og negativt tenkt av deg å spekulere i om det var for å få inn mer penger, enn at det var hyggelig....

Når mor vil invitere gjester som hun selv ikke har kontakt med, og som jenta aldri har møtt så stusser jeg litt. I tillegg har mor «reservegjester» der de ordinære takker nei, så kan hun gå på reservelista.. for å fylle opp.
Jeg reagerer på det, men om dette er vanlig for andre så er det jo bare å kjøre på.
 
Har en slektning som skal ha konfirmant til våren. Hun har liten familie og hun vil ha STORT selskap. Hun ringer rundt å skjekker med ALLE om de kan komme.. de som er invitert er mor sine venner, mormor sine venner og søskenbarn, mor sine søskenbarn, osv osv.

Er det ikke mer vanlig å invitere konfirmanten sine nermeste? Tanter onkler søskenbarn og besteforeldre?
De blir 90 stk om alle kommer. Hun skjekker med folk om de kan komme, kommer ikke de finner hun andre å spør.. for å holde «tallet» oppe.
Tror hun tenker «mer penger til konfirmanten»
Syns jeg høres veeeeldig rart ut. I min kong for 16 år siden kom det kanskje 12-14 stk. Liten familie. Syns det var stas at familien kom og brydde meg ikke stort om gavene eller hva jeg fikk.
 
Det kostet fort mer enn det smaker å ha så stort selskap altså. I form av at det er dyrere enn hva konfirmanten får i økte gaver så det argumentet virker noe sært. Billigere for mor å gi større have selv

Det er vel mer det at hun vil ha et stort selskap? Er opptatt av mye folk. Hvorfor vet jeg ikke.
Å ha reserveliste for å holde oppe antallet er ikke vanlig. Men det svarer seg ikke økonomisk, uansett.
 
Når mor vil invitere gjester som hun selv ikke har kontakt med, og som jenta aldri har møtt så stusser jeg litt. I tillegg har mor «reservegjester» der de ordinære takker nei, så kan hun gå på reservelista.. for å fylle opp.
Jeg reagerer på det, men om dette er vanlig for andre så er det jo bare å kjøre på.
Veldig spesielt i grunn
 
Det synes jeg er merkelig, ja. Veldig spesielt. Hvorfor be noen man ikke kjenner?
 
Tenker at det er spesielt, men hadde ikke brukt så mye energi på det. Tenkt at hun fikk styre på som hun ville.
 
Tenker at det er spesielt, men hadde ikke brukt så mye energi på det. Tenkt at hun fikk styre på som hun ville.
Helt enig i det. Bruker ikke energi på hvorfor andre velger å bruke mye penger på et stort selskap
 
Helt enig i det. Bruker ikke energi på hvorfor andre velger å bruke mye penger på et stort selskap

Nei, det handler ikke om at hun bruker mye penger i et selskap..
men skjønner ikke vitsen i å be alt og alle - og folk en ikke har med å gjøre.
 
Jeg har liten familie, og på farssiden bryr de seg ikke. Uka før min eldste skulle konfirmere seg, la jeg ut følgende status på facebook "Er det noen som kan tenke seg å komme i konfirmasjon neste søndag? Helt seriøst ment!". Da sto vi der, og hadde fem gjester som hadde takket ja, av 30 inviterte. Og det var kjipt! Det var kjipt for meg som mor, og det var tragisk for hun som skulle stå konfirmant.

Så jeg forstår hvor denne moren kommer fra, faktisk....
 
Nei, det handler ikke om at hun bruker mye penger i et selskap..
men skjønner ikke vitsen i å be alt og alle - og folk en ikke har med å gjøre.

Vel, la meg si det sånn da. Jeg ser ikke poenget i å bruke energi på å irritere meg over at hun laget stort selskap.
 
Jeg har liten familie, og på farssiden bryr de seg ikke. Uka før min eldste skulle konfirmere seg, la jeg ut følgende status på facebook "Er det noen som kan tenke seg å komme i konfirmasjon neste søndag? Helt seriøst ment!". Da sto vi der, og hadde fem gjester som hadde takket ja, av 30 inviterte. Og det var kjipt! Det var kjipt for meg som mor, og det var tragisk for hun som skulle stå konfirmant.

Så jeg forstår hvor denne moren kommer fra, faktisk....

Fy sørn så simpelt gjort!
Håper datteren din hadde en fin dag på tråss lite gjester.
Trist å høre at de ikke bryr seg på farsiden..
 
Vel, la meg si det sånn da. Jeg ser ikke poenget i å bruke energi på å irritere meg over at hun laget stort selskap.

Vel, jeg irritrer meg ikke over det, jeg er bare undrende og lurer på hva som er «normalt» da JEG er den som hjelper henne litt med organiseringen av konfirmasjonen..
 
Back
Topp