Konfirmasjon og skilte foreldre..

Takk for svar:-)
Her har barnefaren sluntret unna masse, han er gift på nytt og prioriterer sin nye familie. Glemmer ut at han har en datter fra før.

Hans familie med hans søsken og familie utgjør størsteparten av gjestene i konfirmasjonen, og han kjøper aldri noe til vår datter som klær el andre ting. Så han har sluppet "billig" unna i alle år.

Bunad er en selvfølge som konfirmant, både her vi bor, og stammer fra, så bunad er en like stor selvfølge som selve konfirmasjonen:-)

Her har vi hatt en del problemer med bidraget vi da :P Og siden jeg får barnetrygd så dekker jo det alt barnet trenger så da er det jo grei for det mener han haha

Nei da har du god tid på deg :)
Ja, da er det liksom helt greit :P Hehe.. Her betaler BF bhgregninga, på nesten 3000,- i mnd, så synes det er helt greit :)

Her betalte samboer hele selskapet til eldste jenta som er hans fra før, han hadde spart i flere år. Jeg var så klart med på noe av utgiftene men han hadde spart opp en sum også. Mora til jenta skulle liksom også være med på gildet, men det skjedde ikke. Hun gjorde stort nummer av det hun gjorde til selskapet :angry4. Mormor til eldste betalte bunad og hun fikk sølv av familien på morsiden. Vi hadde også spart i flere år til en solid sum som hun fikk i gave til konfirmasjon som skulle brukes til førerkort. Eldste jenta bor hos oss på heltid :)

Her blir det ikke aktuelt med bare ett selskap. Sikkert dumt i noens øyne, men her er det snakk om at barnefaren ikke eier folkeskikk! Å foreldrene hans igjen bare forlanger , krever , surmuler osv.. Så jeg vil ikke ha dem med!
De hadde krevd at jeg betalte for alt! Taxi til lokalet osv,. Å nei jeg tuller ikke!
Så vis de vill ha så får de fint holde selskap selv ... Å betale sitt selv..

Nå er det en lang historie her. Jeg har blant annet fått brev av mine x svigerforeldre om at jeg blant annet var for feit til å være en god mor!
Å mye mye mere..

Det burde deles, men hvis økonomien til mor/far er veldig sprikende så er det kanskje rettferdig at den som tjener best betaler litt mer.

Da jeg konfirmerte meg delte de, men pappa betalte mest siden han tjener mest! Selvom de er skilt "lever" fortsatt mamma litt på pappa. Han betaler mye for henne. Dette fordi de var enige om at hun skulle være hjemme med oss barna, og har derfor ikke fått bygd seg opp samme jobberfaring og lønn som det pappa har gjort. Synes de løste dette veldig godt - men de samarbeider nok bedre enn de fleste skilte. De feirer fortsatt jul sammen, selvom jeg og søsknene mine ikke er der, og vi drar på ferie hele gjengen sammen - skjønner at det er vanskelig for mange å fortsette med det etter de skilles.

Uansett hva slags problemer og diskusjoner meg og bf har hatt så har det aldri gått utover frøkna. Det er hennes dag og om han ikke skulle betale så skal hun fortsatt få ha pappaen sin der. Kun fordi han er pappaen hennes og viktig for henne.

Det betyr ikke at han ikke hadde fått høre hva jeg mente om saken og garantert hadde hans mor gjort det samme. Men jeg ville jo heller aldri fortalt mitt barn at pappa ikke vil være med å betale for hennes store dag.

Takk!! Som skilsmissebarn var det en glede å lese dette innlegget!!! At du setter henne foran dine behov er fantastisk! ❤️
Klart hun vil ha pappan sin der, selv om han er en dust som ikke vil betale for det!! DET er ikke og bør ikke være hennes problem eller noe hun skal belastes med.
Vi som voksne jenter, velger jo faktisk selv disse premieudiotene som fedre til barna, da får man også heve seg over det og la barna bli skånet for ens meninger om den andre parten.

(PS - det over gjelder selvsagt i de tilfellene der barn og far har en relasjon og hans tilstedeværelse er ønsket fra barnet :))

Det er jo faktisk ikke et krav at barnet skal få bunad, så jeg synes ikke man kan kreve at begge parter betaler den dersom de ikke ønsker. Men selve selskapet synes jeg det er en selvfølge at begge deler på. Mine foreldre er skilt og kom ikke så godt overens når jeg var yngre, men konfirmasjonen var min dag og da klarte de å ta seg sammen og holde ut med hverandre i noen timer.Tror at hvis man prøver å kreve at den andre betaler for en bunad de ikke ønsker/har råd til å gi blir det bare dårlig stemning, men selvfølgelig kan man jo spørre og høre hva den andre tenker.

Enig i denne :)

I avtalen vår står det at vi må betale 50/50, men bunad er en luksus barnet får og om ikke bf vil betale det så får mor betale det selv.
Det blir uansett ikke bunad her. Så da slapp jeg det.

Mamma og pappa delte utgiftene på konfirmasjonen min, og brødrene mine sin.
Eg fekk bunaden til besta :)

Back
Topp