Konfirmasjon og betaling når foreldrene ikke bor sammen...

lykkepillen

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Jeg regner med jeg er i mindretall her, når jeg mener at det er den foreldren som barnet bor hos fast, som skal betale hele kalaset... Og at den andre foreldren for all del bør bidra på en eller annen måte, men ikke bli PÅLAGT det.

Jeg har jo ei jente sammen med en annen mann.. men jeg vet allerede pr idag, at jeg IKKE kommer til å forvente at han skal betale noe for festen, men forventer at han kanskje stiller med ei kake da, og litt praktisk hjelp.. Men det stopper faktisk der..

Hvorfor jeg mener dette?
Vel.. det er JEG som mottar barnebidrag HVER mnd.. Og det er JEG som mottar barnetrygd, HVER mnd..

Finnes det noen der ute som er enige med meg eller??[8D]

spørs hvor fraværende han er i hennes liv det da.. men jeg synes det er sært at han skal være "gjest" i sitt eget barns konfirmasjon.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

spørs hvor fraværende han er i hennes liv det da.. men jeg synes det er sært at han skal være "gjest" i sitt eget barns konfirmasjon.

han har vanlig samvær, og han er jo ikke noe mer "gjest" enn feks meg...[8|]

Mamma og pappa har konfirmert snart 5 (nr 5 blir konfirmert til neste år) barn mens de har vært skilt. De har delt på utgiftene til selskapet, og gitt felles gave til oss.

Jeg syns foreldrene skal gå sammen om slike fester, det er jo faktisk en av de største dagene i deres barns liv.

Syns de skal dele på utgiftene! Er jo ikke billig helller..

Hos oss har mamma betalt alle konfirmasjonene.. Og det er ho vi har bodd hos.. Pappa har gitt oss bunad.. Men tror ikke jeg hadde tenkt noe annet selv enn at det var jeg som skulle betalt om jeg var alene.. Fordi det blei gjort sånn hos oss..

ORIGINAL: lykkepillen

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

han har vanlig samvær, og han er jo ikke noe mer "gjest" enn feks meg...[8|]

den som ikke betaler er jo selvfølgelig gjest. du er vertinne.

Jeg er nok ikke enig, for det er LITT som trengs til en konfirmasjon...og det er da i tillegg til det man ellers trenger den måneden.

Heldigvis trenger jeg ikke tenke på det, da farmora til snuppa allerede har begynte å planlegge hvordan konfirmasjonsselskapet skal være, og hun har spesifisert ørten ganger allerede at vi skal dele på alt. Hennes velvalgte ord; Selv om sønnen hennes er dust, skal ikke det gå utover min økonomi eller snuppelures store dag"

ORIGINAL: Elisemoor

sign! like mye hans datter...50\50!

ORIGINAL: Elisemoor

Enig...

D det ikke sånn at den som har den daglige omsorgen faktisk SKA betal da?? Mene mamma fikk beskjed om det i ettertid av min konfirmasjon..for hu va me å betalt på mitt selskap når æ bodd te pappa!

ORIGINAL: tuppa86

D det ikke sånn at den som har den daglige omsorgen faktisk SKA betal da?? Mene mamma fikk beskjed om det i ettertid av min konfirmasjon..for hu va me å betalt på mitt selskap når æ bodd te pappa!

er vel ingen regel på det!? Høres rart ut... om feks mor betaler er det jo ikke obligatorisk å invitere far med familie[;)] så om da ikke far med familie vil betale blir det muligens ikke noe besøk/fest på de.. nå sier jeg ikke at folk løser det sånn, men tenkt situasjon..

Jeg forventer at bf skal bidra til festen på konfirmajonen. Farsfamilien er jo også invitert. Det er jo ofte en dyr fest. Ville ha sagt at han betaler for sine gjester og jeg betaler for mine. Men hadde jeg tjent mye mere enn han så hadde jeg kanskje betalt alt. Det er jo hans unge også, og begynner du å regne ut kostandene på barnet har du nok betalt mer enn han totalt sett.

Men det er min mening. Om du velger å betale alt er jo det fint for han som slipper unna med mange Tusen kroner i utgifter.

ORIGINAL: Sjokoholiker

Jeg er fullstendig uenig med deg!

Bidrag dekker det daglige livsoppholdet.
Store utgifter som konfirmasjon og tannregulering skal deles på.

Han skal da ikke være gjest uten å dele på utgiftene til sin egen unge?? [8|]

så enig med deg Sjokoholiker...som om jeg skulle ha sagt det selv

ORIGINAL: Kranglefanten

Jeg er nok ikke enig, for det er LITT som trengs til en konfirmasjon...og det er da i tillegg til det man ellers trenger den måneden.

Heldigvis trenger jeg ikke tenke på det, da farmora til snuppa allerede har begynte å planlegge hvordan konfirmasjonsselskapet skal være, og hun har spesifisert ørten ganger allerede at vi skal dele på alt. Hennes velvalgte ord; Selv om sønnen hennes er dust, skal ikke det gå utover min økonomi eller snuppelures store dag"

så fint for dere da.....det var da utrolig snilt gjort

Enig! Jeg har konfirmant neste år, og jeg forventer at vi skal dele på alle utgiftene. Nå mottar ikke jeg barnebidrag da, og vi spleiser heller ikke på alle utgiftene til klær, utstyr og andre ting. Men konfirmasjonen skal han få være med å betale på ja.

ORIGINAL: sjefsberta123456

ORIGINAL: Kranglefanten

så fint for dere da.....det var da utrolig snilt gjort

Ja, det er en grunn til at hun fremdeles kalles svigermor selv 3,5år etter bruddet med sønnen hennes[8D]

Mine foreldre var skilt da jeg ble konfirmert, og det var mamma som betalte det beste, pluss at jeg fikk bunad fra ho. Pappa betalte en del av kostnadene i ettertid, men på langt nær så mye som mamma betalte. Fikk og egen gave fra ham. Akkurat det samme med mine to yngre søstre.

Back
Topp