Konfirmasjon og antall gjester

Maurias

Flørter med forumet
Er invitert i konfirmasjon i begynnelsen av oktober og det kommer ca 30 personer.
Er det ikke regler på hvor mange som kan samles ? jeg er gravid og har diabetes og ble litt småbekymret mtp smitte.
Da jeg spurte om det er lov at så mange samles sa de at festen skulle holdes i et offentlig lokale? Jeg forstod ikke helt svaret?

Det er regler ja, men i et offentlig lokale med en ansvarig arrangør er regelen 200, gitt at det er plass til å holde en meters avstand.

Ansvarlig arrangør kan være utleier eller leietager, og skal ha kontroll på gjesteliste, legge tilrette for smittevern, avstand, spriting etc

I private sammenkomster er det 20 som er grensen. Når du har leid offentlig lokale og har ansvarlig arrangør blir det 200. Arrangør er ansvarlig for at regler om smittevern følges. Det kan være andre, lokale regler, i Bergen er det for eksempel innstramming nå, så det kan være lurt å følge med på eventuelle endringer. Lykke til med konfirmasjon :)

10 personer på private fester gjelder Oslo også. Er slev glad jeg bor ett sted med lite smitte så vi kan ha vanlige familie selskaper.

Back
Topp