Konfirmasjon, gode tips/råd?

4 barns mamma

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2019
Heisann.

I Mai skal min eldre datter konfirmere seg. Der blir første gang jeg skal holde selskap i denne setting.
Er det noen som har noe lurt som man gjerne ikke alltid tenker på?
Og, hva tenker dere om å ikke ha sanger? Er ikke voldsomt til sang familie, hva ha som erstatning?
 
Heisann.

I Mai skal min eldre datter konfirmere seg. Der blir første gang jeg skal holde selskap i denne setting.
Er det noen som har noe lurt som man gjerne ikke alltid tenker på?
Og, hva tenker dere om å ikke ha sanger? Er ikke voldsomt til sang familie, hva ha som erstatning?
Tannpirkere! :hilarious:
Er noen år siden jeg konfirmerte meg, men sangene syns jeg bare var dødskleint, så tror ikke datteren din blir lei seg av den grunn :p
Mitt råd er å høre med ho hvilke forventninger ho har til dagen. Mine foreldre lagde en dag for dem, jeg fikk ikke velge mat, farger, hvilke klær jeg skulle ha på meg. Det er en feiring av ungdommen, så ta ho med deg :)
Trenger dere noen erstatning for sanger? Hvis ikke det er noe som er naturlig for datteren din at ho vil ha med, så bare dropp det. Du/ho vil kanskje holde en tale?
Ellers tenker jeg at et fotohjørne kan være en kul ting (hvis det kommer noen rundt hennes alder og da). Til lillesøsteren min sin konfirmasjon ordnet jeg et slideshow med bilder fra hele oppveksten hennes som stod og gikk i bakgrunnen under hele selskapet :)

Lykke til :)
 
Vi har også konfirmant til våren, største barnet vårt. Vi har ikke alt i boks enda, men jeg har også tenkt på sanger. Tror kanskje han synes det er litt kleint, har ikke snakket om det enda.
Men vi skal lage en video framvisning og bildeserie av han fra han var liten og frem til nå. Så blir det taler i tillegg.

Var i en konfirmasjon i vår, der hadde de kahoot, med spørsmål om konfirmanten, interesser, favorittmat osv. Det var veldig gøy og det løste opp stemningen veldig.

Spør jenta di om det er noe spesielt hun ønsker.
Blir en spennende dag. Vi har liksom det meste halvveis i boks, men har ikke begynt på de bildene enda, og videoklippene. Mye jobb, og jeg er så sinnsykt dårlig på slikt. Men skal få noen til å hjelpe meg. Så må jeg finne tid også, det tar mye tid med slike bilde ting
 
Aldri vært i en konfirmasjon med sanger. Kun masse taler og bilder.

Var i en konfirmasjon der det var tale HELE tiden. Rakk ikke å få 2 tugger med mat igjennom før det var ny tale. Kinformanten var et skillsmissebarn så alle talene var en lang tisse-konkurranse fra hver av familiene. Liksom vise hvem som elsket barnet mest. Alt ble fryktelig dumt og teit, null kooirdinering.
 
Jeg har derimot ikke vært i mange konfirmasjoner uten sanger. To, tror jeg. Min manns to eldste søstre.

Vi nedla forbud mot sanger i bryllupet vårt. Så da var det vel ikke mer enn 3 ;)

Hva det blir i konfirmasjon vet jeg ikke enda, eldste går bare i 6. Klasse så det er et par år igjen enda. Vi skal nok i konf året før, han har en onkel som er 1 år eldre enn seg, så han får vel litt ideer da. Men noen av besteforeldrene lager nok helst sang.

Vi får se.
 
Alltid sanger der jeg har vært, vi skal bare ha ett par sanger.
Vi skal igså ha bildefremvisning fra baby til konfalder.

Vi har tenkt på tema og tenker å bestille invitasjoner, bordpynt osv utfra det
 
Dropp sanger da :)

skal dere ha selskap hjemme eller borte?
 
Vært i få konfirmasjoner med sanger. Foretrekker selv de uten, og min familie er lik. Ikke eier noen av oss sangstemme heller og alle nekter dermed å synge. Så her blir det ingen sanger neste år når den tiden kommer.
 
Sanger er et obligatorisk kleint høydepunkt spør du meg :hilarious:
Skal definitivt ha det med i konfirmasjonen til sønnen min.

Men ellers tenker jeg at å begrense hvor mange som skal ha lange taler, alltid er fint i store selkskaper uansett hva det er som feires.

Også er jeg personlig mer glad buffet enn servering i konfirmasjon, men det er smak og behag :) har vært i mange konfirmasjoner de siste 15 årene, har mange søskenbarn og alltid mest koselig og løs stemning der man kan få bevege seg for å forsyne seg med mat. Det kan være gryte eller koldtbord, jeg liker begge deler :)
De konfirmasjonene med servering har vært SÅ stive, langdryge og kjedelige.

Kahoot med morsomme spørsmål om både konfirmant og kanskje også foreldre er gøy. 15 år er jo en litt flau alder, så kan være godt at fokuset er på noen andre også :D

Ellers er fotohjørne morsomt, og bok hvor man skriver inn hvem som gir hva når ting pakkes opp, for man mister fort kontrollen.
 
Takk for mange gode svar.
Har googlet å funnet bordpynten, som min datter ville ha. Så da er det i orden.
Tenker også ha bildefremvisning, må ordne i bilder.

Maten er noe i tenkeboksen ennå, men blir at man sirkulerer å henter det man ønsker å spise selv.
 
Hadde konfirmant i vår. Det var hans dag, og han som satte standarden. Han ville ha taco og fikk taco. Han ville absolutt IKKE ha sanger eller taler, så det slapp han, med unntak av noen velkomstord og litt skryt fra pappaen og en video jeg laget som surret og gikk i bakgrunnen ved kakebordene.
Han ville ha det uhøytidelig og avslappet, og det ble veldig vellykket. Ikke minst var han storfornøyd, og det er det viktigste synes vi, det var tross alt hans dag:happy:
 
Heisann.

I Mai skal min eldre datter konfirmere seg. Der blir første gang jeg skal holde selskap i denne setting.
Er det noen som har noe lurt som man gjerne ikke alltid tenker på?
Og, hva tenker dere om å ikke ha sanger? Er ikke voldsomt til sang familie, hva ha som erstatning?

Har også konfirmant i mai :D

Lokaler
Mat
Pynt
Innbydelser
Hvem skal bes?
Sanger - taler
Klær


Dette er hovedpunktene på min liste, så har vært pynt flere underpunkter selvsagt
 
Aldri vært i en konfirmasjon med sanger. Kun masse taler og bilder.

Var i en konfirmasjon der det var tale HELE tiden. Rakk ikke å få 2 tugger med mat igjennom før det var ny tale. Kinformanten var et skillsmissebarn så alle talene var en lang tisse-konkurranse fra hver av familiene. Liksom vise hvem som elsket barnet mest. Alt ble fryktelig dumt og teit, null kooirdinering.

Uff, stakkars konfirmant!
 
Takk for mange gode svar.
Har googlet å funnet bordpynten, som min datter ville ha. Så da er det i orden.
Tenker også ha bildefremvisning, må ordne i bilder.

Maten er noe i tenkeboksen ennå, men blir at man sirkulerer å henter det man ønsker å spise selv.
Hvor skal selskapet være? Ha med mat til lokalet? Tenker du da å lage selv eller bestille? Hva ønsker konfirmanten? Hvilke begrensninger setter du selv?
 
Hvor skal selskapet være? Ha med mat til lokalet? Tenker du da å lage selv eller bestille? Hva ønsker konfirmanten? Hvilke begrensninger setter du selv?
Selskapet skal vi ha på min arbeidsplass, så det er i orden. Maten blir bestilt, noe lages av svigermor. Kake er også bestilt. Jeg er nok opptatt med pynting og med minsten, så lager ikke store utfordringer for meg selv.
Konfirmanten vil ha mat man kan plukke å velge litt selv , så vi går for den varianten.
Men må gå igjennom bilde å lage til det.
 
Back
Topp