Konferansetimer

bondekone

Forumet er livet
Har dere hatt det>?

Her hadde vi det for 14 dager siden. Her så fikk vi beskjeden at gutten ofte lekte mest for seg selv. I tilleg så hadde de søkt om pc til ham, som er blitt innvilget så nå er jeg spent på hvor lang tid det vil ta før han får det
 
Vi hadde helt i starten på året. Litt mest for at vi skal fortelle om barna våre på den første gangen.
Fikk også litt info fra læreren.

Ellers får vi hjem en vurderingsbok hjem ca hver 2-4 uke. Det varierer litt. Der står det hva barna er flinke til og hva de skal jobbe mer med og hvordan læreren oppfatter barna generellt.
Syns dette er veldig greit. Det er mye lettere å ta tak i de rette tingene hjemme om noe er mer vanskelig enn andre ting.
Så langt har det ikke vært noe spesielt, men det er jo småting man blir flinkere til å holde fokus på da.
----

Får jeg spørre hvorfor han får PC? Flott uansett at det ble innvillget om dette er noe de mener vil gjøre undervisningen lettere for han.
 


Mikke skrev:

----

Får jeg spørre hvorfor han får PC? Flott uansett at det ble innvillget om dette er noe de mener vil gjøre undervisningen lettere for han.


Gutter har slitti med språket(spesefikkespråkvansker) så han har hatt egen asistent i barnehagen ca 24 timr i uka
Så derfor så mente PPT at det beste var at han fikk en pc å hjelpe seg i skolehverdagen

 
Vi hadde foreldresamtale (som vi kallar det her) rett før haustferien. Guten vår er flink fagleg med sliter stadig meir med å forholde seg til dei reglar som gjeld på skulen. Etter haustferien har vi laga ein metaforisk, liten snøball og sendt den utfor ein like metaforisk kjempebakke med kram nysnø, og sett i gang utredning. Så langt er lærar, fastlege, helsesøster, spespedkoordinator og kommunepsykolog involvert. Så får vi berre "go with the flow" og sjå kor det fører oss.

Uansett kva som skjer håpar vi det vil føre til færre konfliktar både heime og på skulen.
 
Her hadde vi foreldremøte rett etter at skolen begynte. Fikk masse info der ang skole og SFO. 
Utviklingssamtale hadde vi for en uke siden. Snuppa er sterk faglig og ligger på ca 2. klassenivå både i norsk (lesing og skriving) og matte. Lærer fort og greit. Men vi har tett samarbeid med skolen ang at hun sliter med å finne sin "plass i flokken" . Hun er litt guttejente og kommer stadig opp i situasjoner. Ranveig R; hva består problemene i? Vi har også endel konflikter hjemme, og vi har liksom kjørt oss fast litt ang løsning. Hvis du ikke vil "kringkaste det" så må du gjerne sende meg en PM? Vil du ikke si noe mer om det så skjønner jeg selvfølgelig det!
 
Ranveig R- ønsker derre lykke til og at derres dag blir enklere
Er ikke gøy når en ser at de små slitter
 


bondekone skrev:
Ranveig R- ønsker derre lykke til og at derres dag blir enklere
Er ikke gøy når en ser at de små slitter


Takk for det. Har no tatt eit par skritt vidare og hatt første time hos kommunepsykolog, skal fylle ut skjema, men ho var usikker på om han vil score "bra" nok til ein diagnose innan åtferdsvanskar. Har fått nokre tips til strakstiltak som *kanskje* kan bedre skulekvardagen.
 


cella skrev:
Her hadde vi foreldremøte rett etter at skolen begynte. Fikk masse info der ang skole og SFO. 
Utviklingssamtale hadde vi for en uke siden. Snuppa er sterk faglig og ligger på ca 2. klassenivå både i norsk (lesing og skriving) og matte. Lærer fort og greit. Men vi har tett samarbeid med skolen ang at hun sliter med å finne sin "plass i flokken" . Hun er litt guttejente og kommer stadig opp i situasjoner. Ranveig R; hva består problemene i? Vi har også endel konflikter hjemme, og vi har liksom kjørt oss fast litt ang løsning. Hvis du ikke vil "kringkaste det" så må du gjerne sende meg en PM? Vil du ikke si noe mer om det så skjønner jeg selvfølgelig det!

Sender deg ein pm.
 
Back
Topp