Konfekt

Mammaen_til_Marcus

Elsker forumet
Jeg har visst sist noen biter konfekt som d er alkohol i[:-][&:] i forrige uke..snakk om 5 biter ...d er coop konfekt praliner..menneh..visste ikke da at d var alkohol i de for smakte ikke d[:o] Så nå hadde jeg kjøt en pose også ser sambo at d står alkohol bakpå[&:][:o]

Hva Faen gjør jeg nå da? Kan babyen bli mongo nå eller?[:(] Ble redd jeg nå[&o]

Det er nok såpass lite i dem at det ikke har noen betydning! Så du trenger nok ikke å bekymre deg!

tror du skal ta det helt med ro.... er født unger av alkoholikere også som har vært normale og 5 sånne sjokoladebiter tror jeg absolutt ikke har gitt noe skade.

Signerer de andre her, de 5 bitene kan du nok ta helt med ro[:)]

ORIGINAL: Den lille spiren

Dei e trygge å ete[:)] Berre hiv inn på[8D]

Kanskje litt hardt å ta i at jeg skal hive innpå da men,jeg stoler på at d ikke er noe vits å være redd for de bitene nå da[8D] men tror jeg venter med resten til om to mndr[X(]

Er ingen fare at du har spist dem.

Jeg har fått foreskrevet hostesaft som inneholder sprit - og den skal være helt trygg. Er nok ikke mer alkohol i konfekten (da skal den jo være merket og selges med 18-års aldersgrense).

Du trenger ikke bekymre deg kjære du!!
Ikke skade på babyen av den grunn!

d e så lite alkohol mengde at d e ingen fare i d hele tatt:)du har jo dm som ikke finn ut at dm e gravid før kanskje 4 mnd på vei, å alt går nå bra dr å shøl om dm har fæsta masse:)

Hadde det vært noen mengde alkohol i de,s om tilsier at man blir påvirket eller merker alkoholen så skulle de vært solgt på 18 års grense.
Det er brukt alkohol i dem, men alkoholen fordampen, så er fint lite igjen av den.
Dessuten er ikke alkohol farlig i den forstand før mor har HØY promille.
Det er promillen som er fallemmen, ikke alkoholen i seg selv.

Kos deg med god samvittighet, det er absolutt ikke farlig.

(eneste grunnen til at det er nulltoleranse på alkohol i svangerskap her i Norge, er fordi staten ikke stoler på at vi selv klarer å bedømme hva ett lite glass eller to er, eller å nyte litt vin uten å bli påvirket btw)
((for et lite glass er visst ikke farlig, derfor de har andre regler i andre land))

ORIGINAL: Buffeluremamma

Hadde det vært noen mengde alkohol i de,s om tilsier at man blir påvirket eller merker alkoholen så skulle de vært solgt på 18 års grense.
Det er brukt alkohol i dem, men alkoholen fordampen, så er fint lite igjen av den.
Dessuten er ikke alkohol farlig i den forstand før mor har HØY promille.
Det er promillen som er fallemmen, ikke alkoholen i seg selv.

Kos deg med god samvittighet, det er absolutt ikke farlig.

okey,da sååå[:D][8D] Takk flinke du,har svar på alt du asså[8D]

(eneste grunnen til at det er nulltoleranse på alkohol i svangerskap her i Norge, er fordi staten ikke stoler på at vi selv klarer å bedømme hva ett lite glass eller to er, eller å nyte litt vin uten å bli påvirket btw)
((for et lite glass er visst ikke farlig, derfor de har andre regler i andre land))

Kanskje litt teit å bruke ordet "Mongo" sånn da?! Føler det blir litt useriøst å barnslig!

Neida, mongo mamma og mongo baby...[:D][8D]
( alle utrykker seg jo forskjellig)

ORIGINAL: minisimon

Kanskje litt teit å bruke ordet "Mongo" sånn da?! Føler det blir litt useriøst å barnslig!

Ja,fikk pepper for d på juni forumet og,unnskyld,jeg mente ikke noe vondt med d,ikke alltid man tenker når man formulerer seg i full panikk[;)] For all del,hadde jeg ikke blitt mindre glad i babyen min om hun ble "mongo" heller[;)],men men vil jo hennes beste og derfor skrev jeg litt fort og da ble d litt feil. og for all del,kanskje ejg er litt barnslig jeg da[:)]

heheh,ja ikke sant[8D] Nei,jeg orker ikke å diskutere dette asså..ble kjefta huden full på juni også som sagt fordi jeg ikke forumlerte meg rett ifølge ei sin mening der...[8|] For all del,ikke fint å i mongo,men d var liksom ikke d første jeg tenkte på da jeg skrev da[X(]

Ikke for å være ufin, men er det ikke bare å la være å svare på tråden hvis du syns at trådstarter bruker feil ord?

ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus

heheh,ja ikke sant[8D] Nei,jeg orker ikke å diskutere dette asså..ble kjefta huden full på juni også som sagt fordi jeg ikke forumlerte meg rett ifølge ei sin mening der...[8|] For all del,ikke fint å i mongo,men d var liksom ikke d første jeg tenkte på da jeg skrev da[X(]

Ingen grunn til å diskutere det heller [:)] Er mange som skriver mye rart som jeg kan henge meg opp i hvis jeg gidder, men min strategi er at jeg heller dropper å svare på tråden. Er liksom ikke verre enn det.

ORIGINAL: merete_80

Ikke for å være ufin, men er det ikke bare å la være å svare på tråden hvis du syns at trådstarter bruker feil ord?

Ja,d hadde jo vært kjekt synes jeg også at jeg slapp å få "kjeft" i det minste i de trådene der jeg er redd,bekymret osv og ber om hjelp ,hehe[8D][:)]

ORIGINAL: merete_80

ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus

Ingen grunn til å diskutere det heller [:)] Er mange som skriver mye rart som jeg kan henge meg opp i hvis jeg gidder, men min strategi er at jeg heller dropper å svare på tråden. Er liksom ikke verre enn det.

Ja,sant. Jeg ser jo og vet godt at mongo ikke er noe pent å si og jeg pleier ikke å fly rundt å si det høyt heller,men d ble vel litt...hva skal man si...mye fart i svingen[8D]

Back
Topp