Konene's vei til drømmebaby

Så utrolig gøy:Heartred Deilig å se at det faktisk er liv. Vi hadde Ul på torsdag, fikk ikke vite hjerteslag men så det klart og tydelig:love7
Nå er det bare å vente til den berømte uke 12..
Masse lykke til videre:love2
Ja, det var en utrolig følelse å se at det bittelille knøttet faktisk levde:Heartred
Ja, teller ned dagene, ca 25 dager til jeg er der:smiley-angelic001 Når er du 12 uker?
Takk, og lykke til videre du også:love7
 
20191020_211058.jpg

10+4:love7
 
12+0 i dag og kjenner det er godt å endelig ha kommet hit. Men det skal bli godt med en ny ul iløpet av helgen en gang, så jeg får se at slt fortsatt er som det skal der inne i magehuset. Har også fått time til OUL den 16 desember så det blir det neste vi teller ned til. Veldig spent på om hvilket kjønn det er som gjemmer seg der inne:love7
 
Så fantastisk :sad010:love017 Ble rørt av de fine bildene. Hjelpes som tiden flyr, gratulerer med 12 uker! :Heartred
 
12+3 i går og fikk vært på enda en UL:joyful:
Alt bra med lille som snudde seg rundt så vi fikk se masse liv og kropp. Jordmor kunne enn så lenge ikke se noe tegn til at det var noe gutt som lå der inne, så med en klype salt, så ser det ut som det kanskje er ei jente vi venter :Heartpink Men vi tar ingen ting for gitt før OUL den 16 desember. Gud som vi gleder oss til alt vi skal oppleve fremover:love7
20191102_131451.jpg
 
12+3 i går og fikk vært på enda en UL:joyful:
Alt bra med lille som snudde seg rundt så vi fikk se masse liv og kropp. Jordmor kunne enn så lenge ikke se noe tegn til at det var noe gutt som lå der inne, så med en klype salt, så ser det ut som det kanskje er ei jente vi venter :Heartpink Men vi tar ingen ting for gitt før OUL den 16 desember. Gud som vi gleder oss til alt vi skal oppleve fremover:love7
Vis vedlegget 311455
Herlig :D Gratulerer så mye ;)
 
☆Gravid oppdatering☆
Termin:
17.05.2020
På vei: 18+1
Igjen til termin: 156
Trimester: Andre
Graviduke: 19
Graviditetsmnd: 5
Kalendermnd: 4
Neste JM/legetime:
- Legetime 18.12 (19+0)
Ultralyd: Har hatt 1 tul på riksen og 2 ul på Drm-sykehus (mamma er jordmor)
- Neste blir OUL 16/12
Komplikasjoner:
-Ingen så langt, å satser på at det fortsetter
Kjønn: Får vi forhåpentligvis vite på mandag. Siste ul så sa jordmor at det kunne se ut som jente så blir spennende å se om det stemmer.
Navn: Ja, har funnet både jente og guttenavn.
Utålmodig: Både ja og nei. Gleder meg til å få skikkelig mage og gleder meg til fødsel.
Utstyr som gjenstår: Noe småtteri som fler smokker, flasker, brystpumpe og ammebh. Det meste er egentlig klart.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Kan ikke skryte på så mye her egentlig.
Mage: Litt, men hvis jeg ikke bruker gravidbukse så synes den egentlig ikke.
Vektendring: -3 kg
Aktivitet i magen: Tror jeg har kjent litt den siste 1 1/2 uka.
Tungt: Nei.
Kynnere: Tror ikke det. Veldig usikker på hvordan det kjennes ut.
Hodet festet: Nei.
Barnerom: Ferdig :)
Matkick: Aldri spist så mye epler som jeg jar gjort nå de siste mnd, så det er vell egentlig det eneste som har vært anderledes. Hadde ikke lyst på godteri eller sjokolade de første 10-12 ukene. Det har desverre gått litt over nå.
Humør: For det meste bra. Foruten når hodepinen blir for sterk.
Sykehusbag: Den er ikke fikset.
Innskriving sykehuset: Har fødeplass
Høygravid: Nei.
Tanker om fødsel: Gleder meg. Vil helst ikke ha epidural og håper virkelig jeg ikke må ha ks.
Neste milepæl: Det blir nok OUL på mandag og så blir det 20+0.

Kun 13 dager igjen til vi er halvveis. Nesten ikke til å tro.
 
☆Gravid oppdatering☆
Termin:
17.05.2020
På vei: 22+2
Igjen til termin: 127
Trimester: Andre
Graviduke: 23
Graviditetsmnd: 6
Kalendermnd: 5
Neste JM/legetime:
- Legetime 23/1 (24+1)
Ultralyd: Har hatt 1 tul på riksen og 2 ul på Drm-sykehus (mamma er jordmor) og OUL 16 desember
Komplikasjoner:
-Ingen så langt, å satser på at det fortsetter
Kjønn: Jente
Navn: Ja. Det har vært klart lenge.
Utålmodig: Ja, men nei. Gleder meg til å få skikkelig mage og gleder meg til fødsel.
Utstyr som gjenstår: Noe småtteri som fler smokker, flasker, brystpumpe og ammebh. Det meste er egentlig klart.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Kan ikke skryte på så mye her egentlig.
Mage: Har endelig begynt å komme seg litt nå ja.
Vektendring: -2 kg
Aktivitet i magen: Ja, nå har hun begynt å kommelitt inn i en rutine med aktivitet på morgen, midt på dagen og mest på kvelden.
Tungt: Nei.
Kynnere: Ja, mest ved mye aktivitet. Spesielt på jobb.
Hodet festet: Nei.
Barnerom: Ferdig :)
Matkick: Aldri spist så mye epler som jeg har gjort nå de siste mnd, så det er vell egentlig det eneste som har vært anderledes. Ellers går det mye i frukt generelt og craver helst etter mat som ikke er så tungt å fettete. Hehe. Hadde ikke lyst på godteri eller sjokolade de første 10-12 ukene. Det har desverre gått litt over nå.
Humør: For det meste bra. Blir litt fortere trøtt å sliten. Sliter mye med rastløse ben som også gjør noe med humøret på kvelden.
Sykehusbag: Den er ikke fikset.
Innskriving sykehuset: Har fødeplass
Høygravid: Nei.
Tanker om fødsel: Gleder meg. Vil helst ikke ha epidural og håper virkelig jeg ikke må ha ks.
Neste milepæl: 24+0 og 27 uker.
 
24+6

Tiden flyr og i morgen er vi allerede 25 uker.
Alt som trengs er egentlig i hus. Barnerommet er klart og eneste som egentlig mangler er at lille E skal melde sin ankomst. Forhåpentligvis om ca 15 uker.

23+0 hadde vi en ganske skremmende dag som gjorde at jeg nå er 90% sykemeldt. Jobber som sjef med 3 ansatte så må ha muligheten til å titte innom i ny og ne. Men har så å si vært borte 100% siden hendelsen. Lang historie kort fortalt:
Var på noe jobbgreier som skulle vare tir-torsdag. Men onsdagen endte med abmulanse inn på riksen med det som føltes (!?) Ut som rier. Ca 4 min mellom slagene og det varte i ca 30-45 sek av gangen. Var så utrolig redd for at lille skulle bestemme seg for å komme. Men vell inne på riksen ble det tatt noem prøver og fikk en innvendig UL som viste at det ikke var noe modning og at livmorhalsen fortsatt var som den skulle. Phuu ... Fikk også sett noen aktive ben som lå å sparket på blæra. (Ikke rart jeg må på do stadig vekk)

Så nå går det for det meste i å ta det rolig og satse på at hun holder seg inne fram til hun har vokst seg klar til å komme ut.

Ellers er formen veldig bra. Ingen spesielle plager, utenom kynnere som kommer hvis jeg er for mye aktiv.
Har også værtå tatt glukosebelastning, som gikk veldig bra. Drikken var nede iløpet av ca 1 minutt og de 2 timene pp venterommet gikk relativt fort.

Håper og satser på at ukene fremover går bra og at det ikke kommer noen plager eller andre uforutsette ting.

Neste milepæl nå er 27+0 :joyful:
 
☆Gravid oppdatering☆

Termin:
17.05.2020
På vei: 29+2
Igjen til termin: 78
Trimester: Tredje
Graviduke: 30
Graviditetsmnd: 8
Kalendermnd: 7
Neste JM/legetime:
- Joedmortime 03.03
Ultralyd: Har hatt 1 tul på riksen og 2 ul på Drm-sykehus (mamma er jordmor) og OUL 16 desember
Komplikasjoner:
-Riksen i uke 23 med tidlig rier (eller kraftige kynnere) uvvist. Alt gikk bra, men vært sykemeldt siden. Bekkenet spiller ikke helt på lag lenger.
Kjønn: Jente
Navn: Ja. Det har vært klart lenge.
Utålmodig: Veldig klar for å møt lille E, klar for fødsel, men får vente til værtfall 37++ før hun kommer håper vi.
Utstyr som gjenstår: Alt er igrunn klart.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Lite, siden jeg får veldig mye kynnere ved aktivitet. Vært litt i svømmehallen.
Mage: Ja
Vektendring: +3kg
Aktivitet i magen: Ja, noen dager mer enn andre.
Tungt: Begynner å kjenne på tyngden nå ja.
Kynnere: Ja, ved mye aktivitet.
Hodet festet: Nei.
Barnerom: Ferdig :)
Matkick: Epler, frukt generelt, dispenser fanta, slush og sånn iskaffepose en blande med melk (1 om dagen)
Humør: For det meste bra, men pga fryktelig dårlig nattesøvn så kan jeg ha litt lite tolmodighet om dagen.
Sykehusbag: Den er nesten ferdig.
Innskriving sykehuset: Har fødeplass
Høygravid: Nei.
Tanker om fødsel: Gleder meg. Vil helst ikke ha epidural og håper virkelig jeg ikke må ha ks.
Neste milepæl: 34 uker
 
Åååh, det er så hyggelig å lese oppdateringene dine:joyful: og den fine magen:Heartred
1 uke igjen i skrulleland her:smiley-angelic001 mener å huske at du var litt syk under/etter innsett? Jeg er nemlig det samme nå, så tenker jeg tar det som en positiv greie:smiley-angelic003
 
Åååh, det er så hyggelig å lese oppdateringene dine:joyful: og den fine magen:Heartred
1 uke igjen i skrulleland her:smiley-angelic001 mener å huske at du var litt syk under/etter innsett? Jeg er nemlig det samme nå, så tenker jeg tar det som en positiv greie:smiley-angelic003
Å, disse skrulledagene husker jeg som om det var i går. Håper det er de siste for deg nå! Ja, det stemmer, jeg var det på det insettet som var positivt :joyful: Så håper det blir et like bra outcome som jeg hadde:smiley-angelic001:Heartpink Krysser fingrene for deg:love7
 
Back
Topp