"Kondolerer-gave"

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Noen som har gode forslag til andre ting enn blomster? Tenker at det er noe man ofte får av mange og jeg har lyst til å gi noe annet.

Husker jeg fikk hjemmelaga konfekt og en flaske rødvin av ei venninne da pappa døde. Det ble satt veldig pris på!!

Jeg fikk diverse lys, fin eske med hjertesjokolade, speilfat osv da pappa døde

vil nevne at mat er flotte gaver, for eksempel middagsmat som kan varmes opp enkelt i micro, eller nystekte brød/boller/rundstykker.

Enig med Toneany. Sørgende har en tendens til å glemme eller ikke orke å lage mat. En stor kjele med hjemmelaget suppe eller lapskaus, ordentlig mat med energi og næringsstoffer, eller en kurv med hjemmebakt.

Eg elsker kinderegg, så når pappa døde, kom 2 venninner med kinderegg limt i hjerteform på en plate. :)

Mat, kaker, lys, lysfat, pyntegjenstander med en symbolikk (engler f.eks), konfekt, vin, tilby hjelp med eksempelvis husvask/barnepass/hente og bringe barn i barnehage/skole, gå i butikken å handle, lufte hund osv.. Ikke direkte gave, men en hyggelig gest og hjelpende hånd:)

Kommer litt an på hvem det er du skal gi til og hvem som er død.

Selv mener jeg champagne passer til alt, men alle er ikke enig der.

Da jeg selv mottok kondolanser for noen år siden syns jeg det var uendelig godt å få blomster også forresten. Så det er ikke nødvendigvis så dumt.

Noe mat kunne jeg gitt om det var til noen nære. Hadde det vært mer bekjente hadde jeg holdt meg til en blomst. Gjerne noe som står litt lengre enn en bukett kanskje? :) Uteplanter kan jo også gå an. :)

Eller en sånn Willow Tree figur om du finner en som passer. :)

Noe mat kunne jeg gitt om det var til noen nære. Hadde det vært mer bekjente hadde jeg holdt meg til en blomst. Gjerne noe som står litt lengre enn en bukett kanskje? :) Uteplanter kan jo også gå an. :)

Eller en sånn Willow Tree figur om du finner en som passer. :)
Ja, litt enig der. Er ikke så nære at jeg vil lage middag liksom. Men lurte på om jeg skulle bakt kanelboller feks. Men en fin uteblomst var jo lurt! Skal på et hagesenter i morgen, så kan jo se da.

Ja, litt enig der. Er ikke så nære at jeg vil lage middag liksom. Men lurte på om jeg skulle bakt kanelboller feks. Men en fin uteblomst var jo lurt! Skal på et hagesenter i morgen, så kan jo se da.
Ja det synes jeg går fint iallefall.:) Er jo noe de kan fryse ned og ha senere også hvis det passer best. :)

Willow tree-figur, høye hvite kubbelys, et dikt i en ramme, en bok om sorg... Eller rett og slett bare sende meldinger/komme på besøk og vise at du bryr deg!

Da min venninne døde fikk jeg en kurv med en DVD, smågodt, nydelig kort og snytepapir. Syns det var koselig❤️

Kommer litt ann på situasjon :) mat er jo en fin ting. Men jeg syns det er veldig fint å gi en fin lykt med lys man kan brenne til minne om den avdøde feks. Fått veldig mye positiv respons på det i ettertid :)

Kjøp gavekort på blomsterforetning. Så kan dem kjøpe blomster seinere og eventuelt sette på grava.

Back
Topp