Kondenstørketrommel.. eller utluftning

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Hva er best? Forskjellen?

Hva bør en ha.. jeg har ikke peiling på sånt her.. trodde det bare var å plugge den i en stikkontakt jeg[8|]

Har du uttak gjennom vegg og mulighet for å slippe dampen ut, så kjøper du ikke kondenstrommel.
Vi har kondenstrommel, og alt vannet samler seg i maskina. Det blir litt fuktigere på vaskerommet av det, men klærne blir like tørre og fine de. [;)]

Hvis du ska bare "plugge den i" en stikkkontakt, så velger du kondenstrommel... For ved utluftning så man man vel ha hull i veggen å slikt til det...>? Veldig usikker altså. Vi har alltid hatt kondens, og er førnøyd me det [:)]

Har du mulighet for/har ventil så anbefaler jeg utluftnings tørketrommel.
Vis ikke så må du har kondenstørketrommel.
De repratørene jeg har snakket med via min jobb anbefaler utluftnings tørketrommel. Mindre klatt med de sier de.
Men til slutt så er det vel smak og behag som avgjør. Er jo alltid noen som har for og imot den ene eller den andre.

Men er du veldig usikker hva du skal gjøre så ikke spør i butikken men ring til et service verksted og spør om råd.
Det er de som ser hva som er bra og ikke så bra.
Då får du mest sansynligt er ærligt svar.

Lykke til[:D]

kondenstørketrommel uten tvil!! var aldri fornøyd med de andre!
vi har miele sin å er knallfornøyd.. verdt hver krone..

Med utlufting!!!! Blir fuktig på vaskerommet av kondenstrommel.

Vi har kondens for vi har ike mulighet for utlufting. Har ikke opplevd at det blir fuktig på badet, men det blir veldig varmt!

ORIGINAL: mammahege

Med utlufting!!!! Blir fuktig på vaskerommet av kondenstrommel.

Aldri merka, men har god ventilasjon der inne.

Vi har mulighet for å ta den ut gjennom vegg, altså ha utluftingstrommel. Men de anbefaler likevel kondens sa de til oss når de kjøpte den!!

ORIGINAL: LadyGodiva

Vi har kondens for vi har ike mulighet for utlufting. Har ikke opplevd at det blir fuktig på badet, men det blir veldig varmt!

Vi har kondenstørketrommel, hvor vannet samles i en tank i maskinen som man må tømme.
Den skaper mye varme og en del damp i rommet da, så jeg ser for meg at det kan være skadelig for huset om man ikke får luftet. Vi har maskinen på badet, og der er det tropisk jungel når tørketrommelen står på.

Uff da.. høres ikke bra ut med varmen som kondensen gir..

Jeg må ha en tørketrommel som bare stikkes i stikkontakten.. da blir det kondens da? For har ikke noe mulighet for rør ut av huset..

Tenkte at tørketrommelen skal stå oppå vaskemaskinen.. har ikke eget vaskerom..

Har kondens, og da får man to ting for alle pengene:
varme (lar døra stå litt oppe) og tørre klær [;)][:D]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg må ha en tørketrommel som bare stikkes i stikkontakten.. da blir det kondens da? For har ikke noe mulighet for rør ut av huset..

bare et tips, er ikke ideelt å ha slike ting som "vibrerer" oppå hverandre, ettersom jeg har blitt fortalt så vil levetiden på begge deler bli kortere pga vibrasjonen mellom begge maskinene.

ORIGINAL: sjura

bare et tips, er ikke ideelt å ha slike ting som "vibrerer" oppå hverandre, ettersom jeg har blitt fortalt så vil levetiden på begge deler bli kortere pga vibrasjonen mellom begge maskinene.

Oki.. da må jeg i alle fall droppe det.. har ikke mulighet om jeg ikke kan ha de oppå hverandre..

Synes jeg ser det over alt jeg.. at de står oppå hverandre..

Oki.. da må jeg i alle fall droppe det.. har ikke mulighet om jeg ikke kan ha de oppå hverandre..

ja det går jo. men det er ikke veldig heldig. Husk vaffal sånne http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/tilbehor-hvitevarer/A352277/aurora-festefotter for å hjelpe på noe. du må nok regne noe kortere levetid på begge maskiner.

Du kan ikke montere en hylle da?
Eller så kan du lage selv med å kjøpe sidedeksel og bein og topp/plate på ikea.Blir på en måte et skap,ser litt ryddigere ut også

ja det går jo. men det er ikke veldig heldig. Husk vaffal sånne http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/tilbehor-hvitevarer/A352277/aurora-festefotter for å hjelpe på noe. du må nok regne noe kortere levetid på begge maskiner.

Takk for tips[:)]

Sånne har jeg under vaskemaskinen min nå[:)]

jeg får dra innom Elkjøp i morgen... og snakke litt med de...

ORIGINAL: Jærbu

Du kan ikke montere en hylle da?
Eller så kan du lage selv med å kjøpe sidedeksel og bein og topp/plate på ikea.Blir på en måte et skap,ser litt ryddigere ut også

Skjønte ikke helt.. å ha tørketrommelen hengenes på veggen? En vegg kan vel umulig tåle noe sånt? Og tviler på at pappa (som eier leiligheten) går med på noe sånt..

Nei de selger hyller som du fester i veggen. For å avstive den skikkeligt så kan du ta sidedeksel fra ikeakjøkken f.eks.
Feste det i hylla og ha bein nede på sidedekselet på grunn av fuktighet/vann.
Så står vaskemaskinen inne i et skap på en måte,med tørketrommelen oppå.
Har selv laget det en gang. Billig og enkel løsning

Back
Topp