Komplikasjoner etter fødsel

LilleTassa

Flørter med forumet
Junilykke 2020 ♡
Er det flere som har opplevd komplikasjoner etter fødsel?

Jeg fødte for to uker siden... hadde det ikke greit på barsel på sykehuset... kom hjem etter 4 dager...

men så, etter 3 dager hjemme fikk jeg infeksjon i kroppen og måtte med ambulanse og blålys til sykehus.. :depressed: Innlagt i 5 dager. Nyrebekkenbetennelse, urinveisinfeksjon og vann på lungene.. :wideyed: Måtte dra fra mann og baby :sorry: tung tid og ikke sånn jeg så for meg barseltiden...

Ganske stor påkjenning psykisk også, ikke bare fysisk...
 
Har ikke hatt noe så langt enda, 8 dager siden fødsel. Ingen sting heller så helt fin overalt . Men føler med deg ❤️ Første fødselen min fikk jeg masse infeksjoner etterpå å va innlagt på sykehus to ganger der de trodde jeg va alvorlig syk osv. Ødelagte mye av min barsel tid å endre i depresjon som jeg fikk medisering for! Sender deg en god klem å håper ikke dette ødelegger alt for deg , søk eventuelt hjelp fort om du føler du trenger det !
 
Jeg sniker:p Etter min første fødsel, ble jeg dårlig da lille var 2 uker gammel. Måtte legges inn pga bukspyttkjertel betennelse.. Måtte slutte å amme pga morfin.. Og var borte fra babyen i over en uke. Eller daværende mann kom på besøk med babyen annenhver dag, men jeg var så dopa av medisin at det egentlig bare gjorde det værre. Jeg var psykisk veldig langt nede. Jeg fikk aldri tilbud om psykolog eller noe. Det preget meg i lang tid etterpå. Du bør prate med noen om det:)
 
Hei!
Fødte for 2 uker siden og merker to ting som plager meg, men som jeg ikke hadde sist gang, og som jeg heller ikke finner noe informasjon om noe sted. Jeg lurer derfor på om flere har opplevd dette?

Jeg hadde en del vann på slutten av graviditeten og tenkte derfor at verkingen i leddene i hendene og følelsen av å være svak var pga vannet. Nå, etter vannet er borte, er fremdeles fingrene vonde og stive og kan verke i leddene. Føler meg også svak i klypa. Flere som har hatt det sånn?

Det andre er at jeg verker en del i underlivet, ikke pga rifter (fikk ingen), og ikke fordi jeg er støl eller noe, men nesten en sånn verk man kan ha første dagen av mensen, hvis noen skjønner hva jeg mener. Det finner jeg ingen info om, og lurer på hva kan være. Er mest når jeg sover, og våkner gjerne av at det verker (rundt klitoris helst).

Blir veldig takknemlig for svar!
 
Hei!
Fødte for 2 uker siden og merker to ting som plager meg, men som jeg ikke hadde sist gang, og som jeg heller ikke finner noe informasjon om noe sted. Jeg lurer derfor på om flere har opplevd dette?

Jeg hadde en del vann på slutten av graviditeten og tenkte derfor at verkingen i leddene i hendene og følelsen av å være svak var pga vannet. Nå, etter vannet er borte, er fremdeles fingrene vonde og stive og kan verke i leddene. Føler meg også svak i klypa. Flere som har hatt det sånn?

Det andre er at jeg verker en del i underlivet, ikke pga rifter (fikk ingen), og ikke fordi jeg er støl eller noe, men nesten en sånn verk man kan ha første dagen av mensen, hvis noen skjønner hva jeg mener. Det finner jeg ingen info om, og lurer på hva kan være. Er mest når jeg sover, og våkner gjerne av at det verker (rundt klitoris helst).

Blir veldig takknemlig for svar!
Kan være ammegikt du merker i leddene :-/ det hadde jeg sist!
 
Hei!
Fødte for 2 uker siden og merker to ting som plager meg, men som jeg ikke hadde sist gang, og som jeg heller ikke finner noe informasjon om noe sted. Jeg lurer derfor på om flere har opplevd dette?

Jeg hadde en del vann på slutten av graviditeten og tenkte derfor at verkingen i leddene i hendene og følelsen av å være svak var pga vannet. Nå, etter vannet er borte, er fremdeles fingrene vonde og stive og kan verke i leddene. Føler meg også svak i klypa. Flere som har hatt det sånn?

Det andre er at jeg verker en del i underlivet, ikke pga rifter (fikk ingen), og ikke fordi jeg er støl eller noe, men nesten en sånn verk man kan ha første dagen av mensen, hvis noen skjønner hva jeg mener. Det finner jeg ingen info om, og lurer på hva kan være. Er mest når jeg sover, og våkner gjerne av at det verker (rundt klitoris helst).

Blir veldig takknemlig for svar!
Jeg følte meg skambanket i hele underlivet 2-3 uker etter fødsel. Ellers har jeg ikke opplevd det andre. Det tar litt tid for kroppen å komme tilbake til normalen. Med mindre det er så plagsomt at du ønsker å oppsøke lege nå ville jeg skrevet ned ting for å ta opp med legen på 6-ukerskontrollen. Til 6-ukerskontrollen pleier stort sett de fleste å føle seg bra igjen.
 
Uff så leit! Jeg har også vært innlagt for nyrebekkenbetennelse en gang, har aldri vært så dårlig før eller siden! Kan tenke meg at det er ekstra tungt når du aller helst vil være hjemme med mann og baby. Sender deg en stor klem:Heartred
 
Jeg følte meg skambanket i hele underlivet 2-3 uker etter fødsel. Ellers har jeg ikke opplevd det andre. Det tar litt tid for kroppen å komme tilbake til normalen. Med mindre det er så plagsomt at du ønsker å oppsøke lege nå ville jeg skrevet ned ting for å ta opp med legen på 6-ukerskontrollen. Til 6-ukerskontrollen pleier stort sett de fleste å føle seg bra igjen.
Ja, jeg føler meg litt annerledes, men synes det er sånn en rar verk. Tenker det kan være noe hormonelt kanskje, men vet ikke. Har vurdert å ringe lege, men får vente noen dager til å se. Håper det går over..
 
Back
Topp