Komplikasjoner etter fødsel?

Mistet mye blod som gjorde at jeg var veldig sliten og sov på meg tette melkeganger og hadde høy crp. Var på kanten til å få blodoverføring og slitt med kronisk tørre øyne siden fødsel

Fikk infeksjon etter keisersnittet. Holdt heldigvis å få antibiotika intravinøst for å få bukt med den. Men må si det var vondere å få antibiotika intravinøst enn noe annet jeg har gått gjennom i livet. Var så ille etter 2 gangen i samme åren at jeg ønsket å gnage av meg armen for å slippe smertene. Kan godt ta keisersnitt igjen, men himmel de bakteriene de skal ligge langt unna!

Komplikasjoner ved begge mine fødsler. Mista masse blod og måtte ha blodoverføring. Mista første tiden med baby, pappaen fikk den begge gangene. :eek:

Ja eg fikk livmorfremfall etter fødsel nr 2, merkes ved at det henger ut noko av meg og vanskelig for å gå på do. Og infeksjon i stinga mine. Fikk prolaps i korsrygg når eg fødte første gang.

Last edited:
Barselfeber, kraftig uvi, nyrebekkenbetennelse, betennelse og morkakerester i livmor. Alt på en gang så endte med å bli henta i ambulanse etter plutselig skyhøy feber (hadde over 41 da de kom), antibiotika, utskraping og jeg vet ikke alt.. Nå har stingene etter klippet gått opp, men gyn mener det skal gro fint, jeg er sikker på det kommer til å gå skeis, så hurra for første tiden etter fødsel :rolleyes:

Barselfeber, kraftig uvi, nyrebekkenbetennelse, betennelse og morkakerester i livmor. Alt på en gang så endte med å bli henta i ambulanse etter plutselig skyhøy feber (hadde over 41 da de kom), antibiotika, utskraping og jeg vet ikke alt.. Nå har stingene etter klippet gått opp, men gyn mener det skal gro fint, jeg er sikker på det kommer til å gå skeis, så hurra for første tiden etter fødsel :rolleyes:
Du får være flink med grønnsåpebad nedentil om du føler noe ikke er riktig.

Mistet mye blod og måtte hasteopereres etter mange timer med nr 1. Måtte ha blodoverføring da jeg ikke klarte annet enn å ligge i senga uten å svime av. Med nr 2 så var jeg i såpass fin form at jeg gikk selv tilbake til rommet etter fødselen. Nr 3 kom seks uker før termin, måtte ha utskraping etter 5 dager, den store dype Toften etter første fødsel gikk opp og måtte inn å operere den i full narkose ett år etter fødselen. Så nå er det bra! Fikk forresten høyt blodtrykk etter å ha fått svangerskapshypertensjon i alle 3 svangerskapene mine og må nå gå på blodtrykkssenkende for all tid...

Ja, etter første keisersnitt fikk såpass komplikasjoner at jeg ble en "sak" og måtte bl. a inn for utskraping en uke etter at jeg hadde kommet hjem, etter andre ks fikk jeg bare betennelse i såret.

Jeg har ikke hatt komplikasjoner etter fødsel, men nr 1 holdt på å dø av surstoffmangel da hode satt seg fast på vei ut (setefødsel)

Du får være flink med grønnsåpebad nedentil om du føler noe ikke er riktig.
NEI NEI!!

Ikke grønnsåpebad!!

Jeg revnet etter min første fødsel, skal ikke gå i detaljer her på det. Men enden på visa bleat jeg etter 6 mnd var hos Ylva Sahlin, ledende kirurg innen fødsellskader hos mor.
Jeg hadde hatt innvendige infeksjoner som hadde skapt problemer og som ingen så før hun begynte å kikke.

Hun spurte med en gang om jeg hadde brukt grønnsåpebad.... Ja sa jeg... Og da forteller hun at det er det verste man kan gjøre, og at det var et forferdelig råd man fikk av jordmødre... Grønnsåpa kommer seg nemlig opp og inn i såret og underlivet, men den kommer seg ikke like lett ut igjen. Den blir nemlig liggende der og skape infeksjoner i mange tilfeller.
Så denne myten om grønnsåpe ville hun til livs.

Og dette er 10 år siden hun fortalte meg...

Så jeg anbefaler ikke grønnsåpebad.

Det var ikke småtterier hvor plaget du ble. Men, vil bare si; Stingene etter klipp gikk opp til meg også ved første fødsel, var hinsides vondt ett par uker (anbefaler resept på bedøvende gel for dobesøk :p ), før det gradvis ble bedre. Det «sprikte» litt flere måneder etterpå, men ved sjekk rundt to år etterpå så var det helt som før fødsel igjen :) Så gynekologen din har nok rett :)

Back
Topp