Kompetanse - Helsestasjon

saeter91

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg lurte på om dere er fornøyde med kompetansen på helsesøster og lege på deres helsestasjon?Jeg føler at de har for lite kompetanse rundt blandt annet amming på vår helsestasjon...

Vi har vært på ekstra veiinger siden jenta var født på grunn av problemer med amming, og jeg har nevnt at hun kan ha stramt tungebånd. Dette har lege og helsesøster avfeid hver gang, og lege nektet å henvise meg til spesialist... På torsdag var jeg hos ØNH-spesialist (bestilte time selv) som bekreftet at hun hadde stramt tungebånd, og han klipte det. Etter dette har jeg fått ei jente som sover på dagtid, og er blid og fornøyd!

Jenta er 10 uker, og i 8 av disse har hun vært plaget på grunn av dette. Jeg får så vondt av henne :-( HS konkluderte nesten med kolikk, og sa at alt blir bedre når hun ble 3 mnd..

Jeg er med andre ord ikke særlig imponert over kompetansen de har på vår helsestasjon :-/

Skal på kontroll i morgen, og da har jeg tenkt å ta det opp med de. Som du sier er det nok ikke bare jenta mi som har/har hatt stramt tungebånd... Håper bare at de tar det til seg...

Vi er veldig fornøyd med vår helsestasjon.
Her klipte dei lille sitt tungeband på helsestasjonen når han var 2 dager. Fordi eg meinte det var kort. Det var legen enig i. Her klipte fastlegen.
Eg var så sår og han tok ikkje tutten. Kom seg samme dag.

Oi drøyt! Bra du stod på ditt og fant ut av det. Helsesøster er hyggelige, men jeg har ikke lært noe nytt der egentlig.

Vi er veldig fornøyd med vår helsestasjon.
Her klipte dei lille sitt tungeband på helsestasjonen når han var 2 dager. Fordi eg meinte det var kort. Det var legen enig i. Her klipte fastlegen.
Eg var så sår og han tok ikkje tutten. Kom seg samme dag.

Så bra at det er noen som kan dette, og at du ble hørt :-)

Har inntrykk av at dette med stramt tungebånd ikke blir sjekket ordentlig til tross for problemer.
Min er nå7 måneder, og vi har hele veien slitt noe helt grusomt med ammingen. Tar ikke flaske, hvis ikke hadde ammingen blitt lagt helt bort.

Tok opp dette med stramt tungebånd på6ukers kontroll på helsestasjon. Legen ville så vidt se på det og "sjekket" det ved å rekke sin tunge til min baby (argumenterte med at babyer nå begynner å herme ...). Helt ut av det blå sjekket de det på 6 mnd-kontrollen og konkluderte med at det er stramt. "Men du har ikke slitt med ammingen?". Forbanna *!

Skal sende inn klage til kommunen vedrørende dette! Må bare få litt fri fra baby først.

Ja. Eg sa enten såg nåken på han. Eller så slutta eg å amme. Det var så vondt og han fikk ikkje produksjonen i gang..

Vurderte å slutte med ammingen jeg også, men satte et mål om å amme til vi hadde vært hos spesialist. Nå går ammingen mye bedre! Vi må korrigere sugetaket, men det er uansett bedre enn det var :-)

Har inntrykk av at dette med stramt tungebånd ikke blir sjekket ordentlig til tross for problemer.
Min er nå7 måneder, og vi har hele veien slitt noe helt grusomt med ammingen. Tar ikke flaske, hvis ikke hadde ammingen blitt lagt helt bort.

Tok opp dette med stramt tungebånd på6ukers kontroll på helsestasjon. Legen ville så vidt se på det og "sjekket" det ved å rekke sin tunge til min baby (argumenterte med at babyer nå begynner å herme ...). Helt ut av det blå sjekket de det på 6 mnd-kontrollen og konkluderte med at det er stramt. "Men du har ikke slitt med ammingen?". Forbanna *!

Skal sende inn klage til kommunen vedrørende dette! Må bare få litt fri fra baby først.

Det er desverre alt for lite kompetanse rundt dette blandt helsepersonell...

Trist å høre at dere har hatt problemer så lenge uten å ha blitt hørt :-/ du gjør helt rett i å sende inn klage!

Hos meg såg de på dette på barsel, syns det burde vært obligatorisk undersøkelse der jeg før man reiser hjem

Veldig fornøyd med helsestasjonen her og de hs vi har på ungene, de ser våre barn og ikke gjennomsnittet [emoji846] Eldste hadde kort tungebånd noe flere på kk avfeide, første møte med hs og ho ser på gutten og sier her var tungebåndet litt kort, eg setter opp en time neste uke så legen kan se på det og klippe om det ikke går seg til av seg selv [emoji846]

Veldig fornøyd med helsestasjonen her og de hs vi har på ungene, de ser våre barn og ikke gjennomsnittet [emoji846] Eldste hadde kort tungebånd noe flere på kk avfeide, første møte med hs og ho ser på gutten og sier her var tungebåndet litt kort, eg setter opp en time neste uke så legen kan se på det og klippe om det ikke går seg til av seg selv [emoji846]

Så bra! Her er de alt for fokusert på "normalen" :-/

Back
Topp