Kompaktkamera - har du noen anbefalinger?

Delfi

Glad i forumet
August 2018
Jeg tenker å kjøpe et kompaktkamera/digitalkamera eller hva det nå kalles.

Jeg har speilrefleks fra før, men dette blir for stort til at jeg gidder å ta det i bruk så ofte, og jeg ønsker en bedre kvalitet enn det telefonen leverer.

Tips, anyone?

Vi kjøpte nytt for noen uker siden. Veldig fornøyd med det til nå, i hvert fall. Eller, gubben er fornøyd. Jeg har ikke rukket å prøve det. :p
Skal finne ut hva det heter for no...

Jeg har akkurat kjøpt meg Canon EOS m50. Speiløst, og mye mindre enn canon eos 60d som jeg har fra før. Gidder aldri å drasse det rundt. Er fornøyd hittil!

M50 er jo litt dyrere og større en kompaktkamera, men hjalp med 20% rabatt på Power.
Vurderte også canon
Powershot sx730 hs som er et ultrazoomkamera, og powershot g9x mk2. Begge to små og enkle i bruk. Sx730 har jo fordelen med å ha mye vidvinkel og mye zoom, men har bare 9 fokuspunkter. Tar 5,9 bilder i sek, det er jo greit. G9x er litt raskere, og ser ut som at den er bedre med feks raskt autofokus. Det er jo greit med de små :p

Jeg har akkurat kjøpt meg Canon EOS m50. Speiløst, og mye mindre enn canon eos 60d som jeg har fra før. Gidder aldri å drasse det rundt. Er fornøyd hittil!

M50 er jo litt dyrere og større en kompaktkamera, men hjalp med 20% rabatt på Power.
Vurderte også canon
Powershot sx730 hs som er et ultrazoomkamera, og powershot g9x mk2. Begge to små og enkle i bruk. Sx730 har jo fordelen med å ha mye vidvinkel og mye zoom, men har bare 9 fokuspunkter. Tar 5,9 bilder i sek, det er jo greit. G9x er litt raskere, og ser ut som at den er bedre med feks raskt autofokus. Det er jo greit med de små :p

Tusen takk for forklaringer og tips!
Rask autofokus er jo ikke dumt nei ;)

For en jungel av kameraer det er der ute.. jeg lider av beslutningsvegring tror jeg! Når det blir for mye å velge mellom kortslutter jeg bare helt :p

Tusen takk for forklaringer og tips!
Rask autofokus er jo ikke dumt nei ;)

For en jungel av kameraer det er der ute.. jeg lider av beslutningsvegring tror jeg! Når det blir for mye å velge mellom kortslutter jeg bare helt :p
Men det er jo kjempevanskelig skjønner det veldig godt! Det er også et Panasonic kamera som er testvinner og kjent som bra, men jeg husker selvfølgelig ikke hvilken modell det var.

Vurderte også canon

Powershot G9X mk2 er herved bestilt! (At de ikke kan ha litt enklere navn enn alle de bokstavene og tallene :meh:)

Takk for hjelpen, damer! Nå er jeg spent på å då testet det :D

Back
Topp