kompaktkamera eller mobilkamera

☆ Lilletrille ☆

Lykkelig mamma
♡Junigull 2016♡
mobilkameraene har jo blitt bedre og den har man alltid med + lett tilgjenlig ved å laste opp bilder osv.

men har dere kamera ved siden av det? vi har ett kompakt kamera mannen kjøpte i 2012 før han møtte meg, så det er jo ikke så gammelt :p men jeg har lyst på nytt kamera eller ny mobil. mobilen min fungerer helt omptimalt uten om litt lade problemer så har dropbox hvor jeg legger inn bildene mine. hadde dere kjøpt ny mobil nå eller ventet?

jeg ser jo at en tlf koster sykt mye penger så 2 mobiler blir for 14-15.000 tusen uten abonnoment :p det er jo uaktutelt. så ser jeg at hos telia koster det nesten 1000 kroner i mnd med sånn avbetaling... men samtidig har jeg lyst på noe som er litt bedre kamera enn iphone som vi kjøpte for 2 år siden i august/september

Selv om mobilkameraene blir bedre og bedre, så kan det ikke måle seg med et ordentlig kamera når det kommer til kvalitet på bildene. Hvis man for eksempel vil forstørre bildene så ser man stor forskjell på det som er tatt med kamera og det som er tatt med mobil :)

Har selv hatt et speilreflekskamera siden 2007, men det er så stort og tungt at jeg ofte ikke gidder å drasse det med meg. Har endelig nå i vår kjøpt et mindre kamera som er enklere å ta med seg, og jeg ser at det blir mye mer brukt :) Synes det er veldig greit å ha et ordentlig kamera når man har barn. Setter veldig pris på alle bildene jeg har tatt av datteren min :)

Har Samsung NX3000 nå og er veldig fornøyd :)

Vi bruker både mobil og speilreflekskamera, jeg ville hatt et kamera til utenom mobilen :-) vi har også kompaktkamera, men det bruker vi aldri :-P

Har avansert kompaktkamera (Sony rx-100) som jeg er veldig fornøyd med. Tar mye bilder og kunne ikke klart meg uten. Har hatt kameraet i noen år og er definitivt verdt investeringen. Kamera på iPhone 6s kan ikke måle seg i forhold. Har også speilrefleks men det vurderer jeg å selge. Blir sjelden brukt pga størrelse og tyngde

Selv om mobilkameraene blir bedre og bedre, så kan det ikke måle seg med et ordentlig kamera når det kommer til kvalitet på bildene. Hvis man for eksempel vil forstørre bildene så ser man stor forskjell på det som er tatt med kamera og det som er tatt med mobil :)

Har selv hatt et speilreflekskamera siden 2007, men det er så stort og tungt at jeg ofte ikke gidder å drasse det med meg. Har endelig nå i vår kjøpt et mindre kamera som er enklere å ta med seg, og jeg ser at det blir mye mer brukt :) Synes det er veldig greit å ha et ordentlig kamera når man har barn. Setter veldig pris på alle bildene jeg har tatt av datteren min :)

Har Samsung NX3000 nå og er veldig fornøyd :)

Har så lyst på det kamera, men finner det ikke noen steder. Hvor har du kjøpt ditt? :-)

Vi bruker bare mobil og speilrefleks til mer spesielle anledninger. Mobilen er alltid med, og bildene blir mer enn gode nok til album og lignende. :)

Jeg har kamera utenom. Har alltid mobilen (med bra kamera) og kompaktkamera liggende i veska, så har jeg speilrefleks til spesielle anledninger.

Har så lyst på det kamera, men finner det ikke noen steder. Hvor har du kjøpt ditt? :)

Kjøpte det på netonnet i mars, men ser at de ikke har det mer. Prøvde å google, men ser ut som at det ikke lenger finnes i norske nettbutikker.

Fant Samsung NX 3300 på cdon. Denne har berøringsskjerm, det har ikke nx3000. Ellers er de veldig like. Ser den koster det samme nå som nx3000 kosta da jeg kjøpte det :)

Kjøpte det på netonnet i mars, men ser at de ikke har det mer. Prøvde å google, men ser ut som at det ikke lenger finnes i norske nettbutikker.

Fant Samsung NX 3300 på cdon. Denne har berøringsskjerm, det har ikke nx3000. Ellers er de veldig like. Ser den koster det samme nå som nx3000 kosta da jeg kjøpte det :)
Takk for svar :-) Får se om det blir kamera på oss nå ;-)

Tusen takk for alle svar :) blir nok nytt kamera på oss og kanskje det Samsung kamera vi får se hva vi havner på :)

Back
Topp