Kommunikasjon

AuroraBorealis

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Junilykke2018
Har du og babyen din et eget språk? Hvordan kommuniserer babyen med deg? Og hvor gammel er den nå.
 
Synes det er veldig artig, babysen min er 6 uker i dag og jeg forstår lydene hennes. Hun har forskjellig gråt. Hun har forskjellige tegn og lyder.
For eksempel betyr "eh eh" ;mat. Mh mh ; tar hun i/konsentrerer seg eller spesielt hvis hun jobber med magen.

Hun har egen sutre skriking. Egen sulten skriking. Og "vi bader og må opp av badekaret skrik for jeg må tisse".
Og jeg har vondt skriking. Trøtt,sliten..

Fasinert over utviklingen og hvor fort det går.

Ellers så hermer hun på ansiktsutrykk, har god øyekontakt, geiper når jeg gjør det. Og fra i går begynner så smått henne hysterisk morsomme foreldre å være artige.

Smiler mer og mer.

Hun skriker mye av magesmerte. Men noen av proppene er helt en lettelse da hun smiler etterpå.. skikkelige "det var godt smil".
 
Har ikke tenkt så mye på det. Hsn pludrer til meg når vi prater sammen og smiler når han blir nussa.
 
Har aldri hatt babyer som skriker annet enn når de må vente for lenge med å få pupp, så her er det umulig kommunisere med gråt. Ellers så pludrer han når han er mett, tørr og våken. Kommuniserer mye via blikk og smil da :) Han er fire uker i dag.
 
Jeg kan høre hvilken gråt som betyr hva :-)

Hører på lyden at hu holder på å sovne, sultenskriking, trenger kos, trøtt og sliten, kolikksmertene og når hu sitter på fanget og konsentrer seg lager hu mye rare lyder.

Hu har ekstremt øyekontakt og smiler mer og mer :-)
 
Min kidd breker, kremter og stønner- da er det halsbrann/rap. Han har en sultgråt og, men ikke alltid han er sulten selvom han tror det. Han kikker veldig og smiler og hermer noen ansiktsuttrykk, ellers ser hqn stortsett gravalvorlig ut
 
Om vi har noe eget språk vet jeg ikke, men vi kommuniserer godt og hun er en harmonisk liten frøken.
Tolmodighet derimot det har hun lite av. haha
Men som regel er jeg henne i forkjøpet med å lese kroppspråk. Det tok meg bare et par dager å lese henne egentlig.

Nå er hun 10 uker og babler i vei så nå lærer kommer lydene til de forskjellige tegnene med. :D Det er morro.
 
Back
Topp