Kommunevalget og fylkesvalget

Hope90

Pergo baby??
VIP
Det er tiden for kommune og fylkesvalget igjen. I år har jeg bestemt meg for å stemme, men jegbskal ærlig innrømme at jeg er vel ikke den beste til å følge med på politikken eller politikerne I kommunen og fylket.

Så da kommer jeg kanskje med verdens dummeste spørsmål.

Hvor kan jeg finne ut hvem som står for hva osv?

Jeg vil jo ikke bare stemme helt tilfeldig. Jeg vil gjerne vite at den jeg stemmer inn I kommune og fylkesvalget er en person som jobber for det som jeg står for hvis dere skjønner hva jeg mener:P

Skal dere stemme eller har dere pleid å stemme?:)

Jeg skal selvfølgelig stemme. Stemmer man ikke mister man etter min mening "retten" til å klage.

Anbefaler at du leser partiprogrammet til de forskjellige partiene i din kommune. Viktig at du leser på lokalnivå. Evt så står de vel snart på stand, og da kan du få program/svar på spm fra dem.

Du kan jo tenke på hvor på høyre - venstre skalaen du er og.

Jeg skal selvfølgelig stemme. Stemmer man ikke mister man etter min mening "retten" til å klage.

Anbefaler at du leser partiprogrammet til de forskjellige partiene i din kommune. Viktig at du leser på lokalnivå. Evt så står de vel snart på stand, og da kan du få program/svar på spm fra dem.

Du kan jo tenke på hvor på høyre - venstre skalaen du er og.
J det er akkurat det jeg mener også :) så er på tide jeg tar et tak :)

Tusen takk for gode råd skal absolutt sjekke det ut :)

Skal stemme, men burde egentlig også finne ut litt om de forskjellige først. Har stemt tidligere, men da har det blitt mer basert på enkeltelementer som jeg er veldig opptatt av. Så får prøve å finne ut litt mer i år :)

Er en selvfølge å stemme synes jeg :-) har stemt ved hvert valg siden jeg ble 18.

Det viktige er å sette seg inn i partiprogrammene, selv synes jeg det er kjekt å lese dem, og så stille de som står på stand noen gode/kritiske spørsmål for å bli bedre kjent med de ulike partiene lokalt.

Det er klart jeg stemmer :)
Følger litt med så jeg vet hva de står for

Jeg har alltid stemt fra jeg fylte 18 år :)
I år skal jeg også stemme ved kirkevalget da de har fordelt kandidatene i to lister, og alle på den ene står for homofilt ekteskap i kirken.
Vi fikk masse info i sommer om alle partiene og hva de står for lokalt.

Jeg har alltid stemt fra jeg fylte 18 år :)
I år skal jeg også stemme ved kirkevalget da de har fordelt kandidatene i to lister, og alle på den ene står for homofilt ekteskap i kirken.
Vi fikk masse info i sommer om alle partiene og hva de står for lokalt.
Ja skal også stemme ved kirke valget :)

Stemmer alltid! :) Gjør det samme som alle over; setter meg inn i hva de står for, og stemmer på det partiet som appellerer mest til meg og mine/mine barns behov, og det som passer vårt liv og hverdag best. Samt at det også er enkelte andre ting som interesserer meg.

Back
Topp