Kommunalt ansatt, NAV & foreldrepenger

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg er kommunalt ansatt med fastlønn. I det siste har jeg jobbet ekstra for å øke foreldrepengene til høsten. Termin i august. Sånn jeg har forstått det blir foreldrepengene av fastlønna utbetalt av kommunen og ikke gjennom NAV. Men hva med det jeg har tjent ekstra? I tillegg har jeg en jobb som avlaster der jeg sender inn timer for to og to mnd. Jeg har sørget for å få dette utbetalt i mars og april, slik at mine mnd med høyest inntekt er mars og april. Totalt utgjør dette ca 32tusen. Av dette er min fastlønn ca 18tusen.... Jeg vil jo gjerne dra nytte av alle inntekter og ikke bare fastlønna... Råd og veiledning mottas med takk!

Jeg er kommunalt ansatt med fastlønn. I det siste har jeg jobbet ekstra for å øke foreldrepengene til høsten. Termin i august. Sånn jeg har forstått det blir foreldrepengene av fastlønna utbetalt av kommunen og ikke gjennom NAV. Men hva med det jeg har tjent ekstra? I tillegg har jeg en jobb som avlaster der jeg sender inn timer for to og to mnd. Jeg har sørget for å få dette utbetalt i mars og april, slik at mine mnd med høyest inntekt er mars og april. Totalt utgjør dette ca 32tusen. Av dette er min fastlønn ca 18tusen.... Jeg vil jo gjerne dra nytte av alle inntekter og ikke bare fastlønna... Råd og veiledning mottas med takk!

Sist (for snart 5 år siden). Fikk jeg fastlønn da av jobb og resten fra nav. Kommunalt ansatt.

Kontakt nav foreldrepenger. Muligens du er heldig og kan sende inn lønnsslipper for å få beregning. Men husk det er tak for hvor mye penger du kan få utbetalt også;)

Jeg fikk fastlønna av kommunen og resten fra nav forrige permisjon. Måtte sende inn lønnsslipper for de siste 6 mnd før perm, fikk et snitt beregnet ut av det.

Er du avlaster privat eller via kommunen? Trodde ikke man fikk feriepenger og at det ble beregnet som lønn, men heller godtgjørelse. Uansett vil du få resten av pengene fra NAV (det du har jobbet ekstra)

Det er arbeidsgiver som bestemmer om de skal forskuddsbetale, eller om du får utbetalingene direkte fra NAV.
Det er arbeidsgiver som sender inn inntektsopplysninger også, (eller om du sender det inn etter de har fylt det ut), så du er på en måte litt prisgitt om de velger å "telle med" det du har jobbet ekstra.

Er du avlaster privat eller via kommunen? Trodde ikke man fikk feriepenger og at det ble beregnet som lønn, men heller godtgjørelse. Uansett vil du få resten av pengene fra NAV (det du har jobbet ekstra)

Jeg får den lønnen av kommunen og får feriepenger av det. Men det går på timer og ikke fastlønn ;-)

Min hovedarbeidsgiver forskuddsbetaler fastlønna, men i tillegg til den har jeg tjent ca 14tusen i mnd. Det er de jeg har tenkt å prøve å få medregnet. Jeg tror jeg skal ta et møte med det lokale nav kontoret. De er nok litt rausere og lettere å samarbeide med enn om jeg sender digitalt til nav sentralt!

Min hovedarbeidsgiver forskuddsbetaler fastlønna, men i tillegg til den har jeg tjent ca 14tusen i mnd. Det er de jeg har tenkt å prøve å få medregnet. Jeg tror jeg skal ta et møte med det lokale nav kontoret. De er nok litt rausere og lettere å samarbeide med enn om jeg sender digitalt til nav sentralt!
Ja, de 14 tusen som du har tjent over tid hver måned tas med i beregningen

Hilsen NAV ansatt ;)

Jeg har fått fastlønn fra arbgiver.. Og alt jeg har jobbet ekstra/utgåtte vikariat osv fra nav ;) altså 2 forskjellige utbetalingsdatoer

Back
Topp