Kommunal / privat bhg

Herbie

Forelsket i forumet
Hva er egentlig forskjellen? Fordeler / Ulemper?

Vi har plass i en kommunal barnahage nå, men vi må bytte barnehage pga flytting. Ser det er mange private i området. Kan jeg søke om overflytting fra en kommunal til en privat?

Tror det går greit å søke overflytting fra kommunal til privat ja [:)] Forskjellen er ikke særlig stor når det kommer til å ha ungen sin der. Men det er litt forskjell å jobbe i privat og kommunal. [:)]
Min erfaring fra Privat barnehage er at barnehagen hadde bedre økonomi, hadde flere turer, og lengre åpningstid [:)]

ORIGINAL: snusmumrik

Tror det går greit å søke overflytting fra kommunal til privat ja [:)] Forskjellen er ikke særlig stor når det kommer til å ha ungen sin der. Men det er litt forskjell å jobbe i privat og kommunal. [:)]
Min erfaring fra Privat barnehage er at barnehagen hadde bedre økonomi, hadde flere turer, og lengre åpningstid [:)]

Åååh, men det hørtes jo bare positivt ut[:)]
Syns de er lite flinke til å dra på turer osv i den barnahgen hun går i nå!

Takk for svar[:)]

Her jeg bor har de privat som oftes bedre økonomi (men ikke alle) også stenger ikke de private i romjulen, flere uker om sommeren her jeg bor hvertfall [:)] Hatt eldstemann i både kommunal og privat, mest fornøyd med den private ja[:D]

har i privat,og trives med det..
de har åpent hver dag fra 06.30-17.30[:D]

Takk for svar[:D]

Men er det dyrere for en plass i en privat barnehage? Betaler vel ca 2500 kr nå, for fulltid i kommunal bhg..

ORIGINAL: Herbie

Takk for svar[:D]

Men er det dyrere for en plass i en privat barnehage? Betaler vel ca 2500 kr nå, for fulltid i kommunal bhg..
blir vel det samme...vi betaler 1500 kr for 60% plass(3 dage i uka)

Har hatt i både privat og kommunal. Den private er MYE mer moderne, har mange flere turer, informasjonen er bedre, og opplegget virker mye mer pedagogisk. Sier ikke at det alltid er sånn.. men de to vi har erfaring med var det i alle fall sånn.

Lenger åpningstider i den private.

åpningstidene er vel forskjellig fra bhg til bhg. Snuppa sin bhg (privat) er åpen 7.30-16.45. Stengt fra kl 12.00 lillejulafta til over nyttår. Stengt 3 uker om sommeren, og mener den også er stengt i påska. Så alle private bhg har ikke så bra åpningstider!

vi har hatt barn i begge deler. Mye mer fornøyd med privat, de har flere aktiviteter +++.. men det er mulig det bare er denne bhg

Back
Topp