kommet hjem fra legen..

Nikita86

Forelsket i forumet
Nå har jeg endelig allergimedisinen jeg trenger! Jeg spurte legen om når man får svangerskapskontroll..å det er ikke før i uke12 [&:] Da jeg var gravid sist, fikk jeg første kontrollen i uke 5!
Skal ringe til jordmor å bestille time nå [:)]

så godt at du endelig får med. mot allergi... [:)]
Jeg fikk også beskjed om å komme inn til første kontroll etter uke 12. Kanskje fordi vi er andregangs?

Kan jeg spørre hvordan medisin du fikk? jeg sliter nemlig også med allergi, og har ikke turt å ta noe som helst til nå...legetime på tirsdag, så regner jo med at jeg får ordnet noe da...

Når det gjelder første svangerskapskontroll, så fikk jeg beskjed sist om at det ikke var før i uke 12...og jeg har ingen barn fra før...så er vel kanskje det som er vanlig da??? synes det er fryktelig lenge til jeg da...

Tror de har kutta ned utrolig mye på kontroller hos gravide! Så vi må bare smøre oss med tålmodighet [;)]

Wembie: jeg fikk cetrizin tabletter (har brukt de fra før, men ville rådføre meg med legen min) Så fikk jeg livostin øyedråper og nesespray. Legen anbefalt meg å bruke øyedråper og nesespray i første omgang. Og tablettene når det var helt nødvendig. Håper svaret var til hjelp [:)]

Jeg vil ikke til legen før jeg er ca. 10-12 uker på vei.

Så fikk jeg time til legen når jeg er ca. 10 uker på vei siden det var vanlig rundt den tiden.

Er jo ikke første for meg så gidder ikke stresse meg til legen med en gang[;)].

ORIGINAL: Nikita86

Tror de har kutta ned utrolig mye på kontroller hos gravide! Så vi må bare smøre oss med tålmodighet [;)]

Wembie: jeg fikk cetrizin tabletter (har brukt de fra før, men ville rådføre meg med legen min) Så fikk jeg livostin øyedråper og nesespray. Legen anbefalt meg å bruke øyedråper og nesespray i første omgang. Og tablettene når det var helt nødvendig. Håper svaret var til hjelp [:)]

Tusen takk for svar...er de samme tablettene som jeg har gått på også...men har så langt ikke tatt noen...regner med at jeg får samme beskjed i neste uke....[:D]

Polaramin er og allergitabletter man kan ta når man er gravid. De fikk jeg sist gang nemlig[:)] Nå har jeg Cetirizin hjemme så veldig greit om jeg bare kan ty til de om jeg trenger noen.

Back
Topp