Kommer vi i mål med å få en liten etterkommer?

Takk:Heartred Ja, man kan alltids håpe, men har mistet litt troen.
Håper lang protokoll er det som skal til. Har igjen ett fryseembryo privat. Men velger å starte på nytt uttak offentlig. Syntes det var lenge å vente da vi var på samtale i januar på riksen, men nå går det veldig fort til oppstart likevel:hello2

Så spennende!! Har du fått time til samtale? Og er det din første IVF? :)

Kjenner følelsen altså. Jeg og har ikke stor tro jeg heller, men vi fortsetter å prøve i mellomtiden likevel.

Ja, blir første ivf, har samtale i juni, Porsgrunn. Så håper jeg det blir oppstart i august-september en gang, de pleier å ha litt kortere tid til oppstart enn riksen har jeg lest. :)

Hadde du kort protokoll sist?
 
Kjenner følelsen altså. Jeg og har ikke stor tro jeg heller, men vi fortsetter å prøve i mellomtiden likevel.

Ja, blir første ivf, har samtale i juni, Porsgrunn. Så håper jeg det blir oppstart i august-september en gang, de pleier å ha litt kortere tid til oppstart enn riksen har jeg lest. :)

Hadde du kort protokoll sist?
Det blir veldig spennende! :D

Ja, da hadde jeg kort. Så håper lang gjør susen denne gangen. Selv om jeg gruer meg litt til den sprayen:wacky:
 
Er det noe babyplan er gode på, så er det skyggestreker:yuck:
 

Vedlegg

  • 40554C00-073B-4A48-B2BD-3A2BF4988078.jpeg
    40554C00-073B-4A48-B2BD-3A2BF4988078.jpeg
    32,5 KB · Visninger: 24
  • 914A0EF9-30E0-4585-A9CF-46C5125A013F.jpeg
    914A0EF9-30E0-4585-A9CF-46C5125A013F.jpeg
    30,8 KB · Visninger: 24
CD1

TR har dukket opp idag, og har ventet på at Rikshospitalet skulle ringe meg opp. Noe de ikke har gjort. Men får ta det til mandagen isteden.

Jeg har ihvertfall fått bestilt meg to flasker med Synarela som jeg kan hente neste uke, så nå begynner ting å bli virkelig:)
 
Hatt den hittils verste menstruasjonen noen sinne! Hadde så smerter i dag morres at jeg holdt på å svime av. Kaldsvettet og måtte legge meg ned på badegulvet, da jeg var redd for at jeg skulle besvime. Det verste jeg har kjent, og har blødd som en foss:arghh:
Aldri hatt slike smerter før, så skjønner ikke helt hva som skjedde.
Men smertene har gradvis blitt bedre. Knasket Paracet som godteri...
Jeg er utredet for endometriose, men ingen funn. Så jeg vet at jeg ikke har det. Men fytti grisen, for et smertehelvete det har vært denne gangen:dead:
 
Lurer litt på om jeg har opplevd en kjemisk graviditet, etter de vanvittige smertene jeg har hatt....
I såfall er det første gangen på disse årene jeg har vært så nærme en graviditet. Kan jo ikke være sikker på at det har vært en kjemisk, men denne menstruasjonen tar virkelig kaka. Den har virkelig vært utenom det vanlige! Så mye kan jo tyde på at det kan være nettopp en kjemisk.
Har studert bildene av testene jeg tok, og det var jo økning på skyggestrekene, før plutselig TR kom med et drønn...
Men men. Nå skal jeg slappe av resten av dagen, og prøve å lade opp til nok en hektisk uke på jobb. I tillegg må jeg få kontakt med Rikshospitalet i morgen for å avklare oppstart på Synarela:)
 
Mange klemmer! Håper spiren sitter neste gang :)
 
Jeg teller ned. Nå er det bare en liten uke til, før jeg setter i gang med Synarela. Har masse på jobb i vente, så denne tiden går nok fort:)

Uansett. Deilig med så herlig vær om dagen. Det gjør noe med hele sinnet. Klarer liksom å se litt lysere på alle ting på denne tiden av året, enn resten av året.
Har vært på apoteket og fått bestilt noen Gonal f penner, slik at jeg har noe klart. For denne gangen skal jeg ikke stresse like mye som sist. Hjelper nok også på at man har vært igjennom dette før. Forskjellen er jo at det er lang protokoll og ikke kort.

Har grua meg litt for nesesprayen, men har tenkt at jeg bare må ta en dag av gangen. Bivirkninger er takk og lov veldig individuelt.
Man bør jo ikke grue seg til noe man ikke vet hvordan man reagerer på? :D
Nei, jeg skal forsøke å holde et positivt syn på det hele...en dag av gangen...:)
 
7.dag med Synarela. Ting går ganske greit foreløpig. Litt hodepine, kvalme og noen gigantiske vonde kviser!! Pleier aldri å ha kviser, men disse føles ut som de har røtter helt fra skjelettet:yuck: Skikkelig vonde. Men psyken min derimot, er på topp....enn så lenge:)
Krysser alle fingrene jeg har for at jeg er godt nok nedregulert ved første kontroll.
 
Dag 13 på Synarela. Begynner å bli vanvittig sliten:meh: Sover ikke en hel time om gangen en gang pga hetetokter! Sånn har det vært lenge nå. Går rundt i zombie tilstand på jobb. Men psyken min har det foreløpig greit og er ikke hormonell av noe slag. Menstruasjonen har kommet også. Og du verden for en herlig mens, om man kan si det:joyful: Absolutt ingen smerter! Jeg som omtrent til vanlig er sengeliggende den første blødningsdagen. Dette var så godt, å slippe smerter i tillegg til det andre. Men håper sååå at dette er siste mens på lenge!!

Litt over en uke til første kontroll, og krysser fingrene for at jeg er nedregulert og kan starte på sprøyter neste uke:rolleyes:
 
Nå har jeg gått på Synarela i tre uker, og i morgen er det endelig tid for ul. Jeg håper virkelig jeg kan få starte med Gonal-F etter denne timen.
Dagene har gått veldig opp og ned den tiden jeg har gått på spray, men det har for det meste gått greit.
Sliten, ja, men det var ikke så ille som jeg fryktet, og jeg gjør det helt klart igjen om vi må. Men håper jo dette blir siste runde, og at vi sitter igjen med en positiv graviditetstest på slutten av denne reisen:happy:
 
Da har jeg fått vært på ultralyd, og nedreguleringen var perfekt:joyful: Slimhinnen var tynn nok.
Så da starter jeg med Gonal F i morgen, 150ie. Med samme dose Synarela som jeg har gått på, siden de hadde opplevd at flere som hadde redusert på sprayen, hadde fått en spontan eggløsning og det er ikke noe vi vil ha. Så da får jeg fortsette å spraye som før:)
Ul om en uke igjen.
 
Spraydag 27 og sprøytedag 5

Bivirkningene av sprayen er nesten borte, så legen hadde rett der. Så herlig å slippe den forferdelige hodepinen, og nettene er bedre ettersom hetetoktene har sluppet taket:)
Kroppen føles topp om dagen!

Eneste jeg kjenner er en slags «boble følelse» i magen, men dette tar jeg som et godt tegn. Et tegn på at noe skjer nedi der:)

Nå skal jeg stikke i to dager til med 150ie Gonal F, og så er det blodprøve og ul igjen på torsdag. Blir spennende å høre om de ser at positive ting har skjedd nedi der.
Krysser fingrene for at jeg responderer bra på Gonal. Aldri brukt denne før. Sist brukte jeg en sprøyte som heter Rekovelle, en svindyr (!) en!! Så i grunnen glad for at det ikke er den denne gangen. Tror ikke offentlig bruker denne sprøyta??

Uansett tror jeg, og håper jeg at det blir egguttak neste uke.
Å herregud, så spent jeg er!!
Hadde takk og lov et helt smertefritt uttak sist, så gruer meg ikke til dette igjen. Det er en deilig følelse. Man får ta det som det kommer:rolleyes:

Nå er ennå en langhelg over, og det er tilbake på jobb i morgen. Dagene har i grunn bare flydd forbi, siden start av sprayen:wideyed:

Håper dere alle har hatt en fin pinse:Heartred
 
Da har jeg fått vært på kontroll. Legen sa ikke hvor mange egg han så. Men han målte ihvertfall fem stk på alle rundt 10mm som jeg så:rolleyes:

Skal øke dosen med Gonal fra 150 til 225 fom idag tom søndag. Mandag er det ny blodprøve og ny kontroll.
Litt skuffa at det ikke var flere han målte. Men husker fra sist jeg hadde IVF, så forespeilet legen at jeg kunne få ut mellom 4 til 8 egg. Jeg fikk ut 12 på uttaksdagen! Mye kan skje på kort tid.
Så jeg prøver å være optimistisk:rolleyes:
Bare så utroooolig kjedelig å måtte ta blodprøve så tidlig, og time til kontroll langt ut på dag:meh:
 
Da har jeg fått vært på kontroll. Legen sa ikke hvor mange egg han så. Men han målte ihvertfall fem stk på alle rundt 10mm som jeg så:rolleyes:

Skal øke dosen med Gonal fra 150 til 225 fom idag tom søndag. Mandag er det ny blodprøve og ny kontroll.
Litt skuffa at det ikke var flere han målte. Men husker fra sist jeg hadde IVF, så forespeilet legen at jeg kunne få ut mellom 4 til 8 egg. Jeg fikk ut 12 på uttaksdagen! Mye kan skje på kort tid.
Så jeg prøver å være optimistisk:rolleyes:
Bare så utroooolig kjedelig å måtte ta blodprøve så tidlig, og time til kontroll langt ut på dag:meh:

Så spennende å følge mer deg. Jeg venter selv på mens etter totalfrys sist og håper å få satt inn ved neste mens selv . Veldig spennende tid. Litt for spennende
 
Så spennende å følge mer deg. Jeg venter selv på mens etter totalfrys sist og håper å få satt inn ved neste mens selv . Veldig spennende tid. Litt for spennende
Alt er spennende. Men det er også mange tanker som svirrer oppi hodet når man holder på med denne IVF karusellen:wacky: Krysser fingrene for at du får innsett:Heartred
 
Back
Topp