kommer masse begge veien!

Ellie86

Elsker forumet
Alida gulper og bæsjer MASSE hver dag [&:]
på helsestasjonen sa de at når hun gulper så er det rett og slett bare for å regulere matinntaket. at hun hadde fått for mye mat rett og slett, men det kan ikke være tilfelle hos henne. for hun gulper, men er likevel så sulten at hun skriker. [&:]
og det kommer masse andre veien også!
er dette vanlig eller ?!?!

i dag gulpet hun når hun lå i vugga si. og plutselig så hørte jeg noe gurgle-lyder så jeg fortet meg bort til vugga for å snu henne rundt slik at hun fikk opp gulpet.... og da skrek hun noe helt sinnsykt! jeg har aldri hørt ett barn skrike sånn. hørtes ut som hun skrek for livet [&:]

Uff.. Så ekkelt det siste du skrev [:o]

Vet ikke helt hva jeg skal si til gulpingen, - har ingen gulpe erfaring på min egen, men har hørt det samme som du skriver, men det høres jo ganske voldsomt ut.. Sa hs det selvom du sa hun skriker og er sulten igjen rett etter? Synes ofte vi må stole litt på "mamma-følelsen".. Er du du som kjenner hun best og derfor vet best.

Spiser hun mye om gangen når hun spiser? Kanskje hun er en liten "magepus" og trenger oftere og mindre måltider om gangen for at
det ikke skal komme så fort opp igjen?

Har samme problemet her og. Men Vilde bæsjer ikke masse hele tiden. Gulping derimot er det mye av. Noe hu plutselig begynte med for snart 14 dager siden. Spiser godt og legger på seg gjør hun. Men vi er veldig plaget med at hu ikke får rapt skikkelig og da. Knip i magen er hu og plaget med.... [&:]

I forrige uke fikk jeg så panikk pga all gulpingen at vi dro til fastlegen min med hu. Fikk en grundig sjekk på hu, men fastlegen min sa hu er en frisk og fin unge. Men trodde at gulpingen kunne komme av at melkeproduksjonen min er på "topp" nå og hu spiser alt for mye. For var plaget med ammingen de 2 første ukene.

Men vi har nå fått time hos manuellterapeut på fredagen pga mye gulp, nesten ingen rap og de knipene hu har i magen. Så får vi se om det ikke hjelper på. Manuellterapeuter som har ekstra mye erfaringer med babyer har visst gode resultater når det kommer til mye gulp hos babyer. Soneterapeuter og har jeg lest....

takk for svar.
kanksje det er som du sier plomma.
ga henne smokken, la henne på rommet og satte på the voice på tv-en så roet hun seg.
har hatt min første tur opp om natta i natt. kvart over tre i natt våknet hun. dette har hun aldri gjort før :S
håper virkelig hun sover noen timer nå så jeg kan få i meg noe mat og kanskje også sove litt. :S

da varte det i nøyaktig 5 minutter så våknet hun igjen.
nå har jeg ringt legen min så vi skal dit ti over halv elleve så kanksje jeg får litt råd om hva jeg skal gjøre for med henne

Det høres ut som hun spiser for mye, rett og slett. De kan virke sulten når de har mageknip, for da får de veldig sugebehov, og vi oppfatter gjerne signalene som at de er sultne.
Jeg prøver å avlede min gutt med smokk og byssing i minst èn time mellom hver gang jeg legger han til brystet. Har funnet ut at det er best om han spiser litt og litt om gangen, og at han holdes i loddrett stilling mellom måltidene. Da blir det mindre gulp, og han får ikke vondt i magen. [:)]

mye gulp og bæsj her også... veldig rart når hun gulper opp masse rett etter at hun har spist masse og så ser det helt fordøyd ut

jeg har funnet ut at hvis jeg flytter på henne med en gang hun har spist, enten for å få henne til å rape eller legge henne over i seng eller vogn så gulper hun opp alt hun har spist - så jeg lar henne ligge ganske lenge helt stille etter at hun er ferdig å spise før jeg flytter på henne - da beholder hun stort sett maten

legen tok en crp prøve som heldigvis var negativ.
hun lyttet på pusten hennes og sa at hun hadde noe lengre utpust enn vanlig, det var en av symptomene på astma, men det trengte ikke å være noe heller.
hun ville vi skulle prøve flytende gaviscon i en uke og så skal vi tilbake.
så nå har jeg akkurat gitt henne sin første ml med gaviscon. så får vi se om det blir noe bedre.

kjøp noe som heter Nestargel på apoteket. ofte må det bestilles. er ett helt ufarlig fortykningsmiddel. Brukte det på mathias og bruker det på snuppa. Holder maten nede........

Back
Topp