Kommer kattunger fra egg?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
"Kommer kattunger fra egg? Mamma, legger kattene egg?" Det lurte Felix på i dag. Av og til er det vanskelig å ikke le. :P Det er tydeligvis jeg som har glemt å lære ham hvor kattunger kommer fra, og når jeg tenker på det er det vel ikke så opplagt? Når dinosaurer la egg, og fugler og skilpadder legger egg, hvorfor ikke katter? :P Takk og lov for youtube, så var denne misforståelsen raskt oppklart. :) 

Får dere mange rare spørsmål?
 
Haha, så artig spørsmål :) Ikke rart han lurer på det da....

Ja, vi får også mange morsomme og rare spørsmål for tida og det er jo helt enormt mye de lærer av all spørringen da :)


 
"Mamma, hvordan kan månen fly når den ikke har vinger?"
 
Hehe... Fornuftige spørsmål både om kattunger og månen. :)

Her settes "hvorfor" foran de fleste setninger: "Hvorfor er buksa blå?", "Hvorfor er det vått ute?", "Hvorfor regner det?", "Hvrofor er det kaldt?". Ikke alle spørsmål jeg klarer å gi like konkrete svar. :P
 


Fru H skrev:
"Mamma, hvordan kan månen fly når den ikke har vinger?"


Uuuooh, den var verre, men et veldig lurt spørsmål. Hvordan forklarte du det? Den får jeg problemer med, ikke like lett å finne en søt film som forklarer den. 

Felix er også interessert i månen, planetene og verdensrommet for tiden. Han spør lite om det likevel, jeg innbiller meg at ha forstår så lite at han ikke vet hva han skal spørre om. :P
 


Neom skrev:
Hehe... Fornuftige spørsmål både om kattunger og månen. :)

Her settes "hvorfor" foran de fleste setninger: "Hvorfor er buksa blå?", "Hvorfor er det vått ute?", "Hvorfor regner det?", "Hvrofor er det kaldt?". Ikke alle spørsmål jeg klarer å gi like konkrete svar. :P


Høres kjent ut. :) Det er "hvorfor, hvorfor, hvorfor" hele dagene her også. Noen interessante spørsmål, mange han må spørre for å lære, men også mange vanskelige uten svar, og noen irriterende kverulerende.
 


Sukkertopp skrev:


Fru H skrev:
"Mamma, hvordan kan månen fly når den ikke har vinger?"


Uuuooh, den var verre, men et veldig lurt spørsmål. Hvordan forklarte du det? Den får jeg problemer med, ikke like lett å finne en søt film som forklarer den. 

Felix er også interessert i månen, planetene og verdensrommet for tiden. Han spør lite om det likevel, jeg innbiller meg at ha forstår så lite at han ikke vet hva han skal spørre om. :P



Hehe! Jeg var så heldig at han så noe annet spennende før jeg rakk og tenke :-p
 
Flaks. 

Da har vi litt tid på oss begge to, til å finne ut hva vi skal svare når spørsmålet dukker opp.
 


Sukkertopp skrev:
Flaks. 

Da har vi litt tid på oss begge to, til å finne ut hva vi skal svare når spørsmålet dukker opp.


Men når man har forklart og forklart og de fortsatt spør, må det bli "det er bare sånn det er" noen ganger også :)
 
Månen er magisk!
 


*trinemor* skrev:


Sukkertopp skrev:
Flaks. 

Da har vi litt tid på oss begge to, til å finne ut hva vi skal svare når spørsmålet dukker opp.


Men når man har forklart og forklart og de fortsatt spør, må det bli "det er bare sånn det er" noen ganger også :)

Jepp, noen spørsmål lar seg bare ikke forklare, eller ungen kverulerer for mye. Spesielt spørsmål av typen "hvorfor vil ikke lillesøster at jeg skal gjøre noe vondt til henne?" Andre ganger er det bare "det vet jeg ikke". 
 


Fru H skrev:
Månen er magisk!


Vi har arvet en film om Noddy, der månen er full av magisk månestøv. Tror du det har noe med det å gjøre?

Bare så lenge jeg slipper å forklare en 3-åring om gravitasjonskraft, eller feste en månekopi i en strikk og snurre rundt og rundt. :P Ser for meg at jeg kan anstrenge meg i evigheter uten at han forstår noe mer enn magi likevel. Skal ikke skolen ta seg av slike spørsmål? :P
 
Jo, det burde være 6-års aldersgrense for å stille slike spørsmål!
Og jeg GRUER meg til han kommer lenger opp i skolealder og jeg må hjelpe han med leksene *GRU*
Hehe.
 
Back
Topp