Kommer julenissen hjem til dere på julaften?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Mine barn er jo "store", men de spurte faktisk om julenissen kommer på besøk i år.
Jeg sa at juleneissen kommer bare til de minste barna, men at han alltid setter igjen en sekk med gaver :) I år har jeg planlagt at vi skal gå kveldstur på lillejulaften etter vi har pyntet treet. Gå tur litt oppi skogen med fakler og en skål grøt. Morgenen på julaften skal de få gå opp å hente den tomme grøtskålen, og da skal det stå en nissesekk med gaver der :) Håper de blir glade da :santa:santa

Julenissen er på besøk, men vi ser han ikke;) Han har alltid vært her natt til den 24 desember og lagt godt i julestrømpene og lagt pakker under treet:D Og han har selvfølgelig spist av pepperkakene og drukket litt av melka vi har satt fram til han:D

Ikkje i år, ungane skal til faren og vi har svigers på besøk. Sambuaren min si lillesøster (14 år) blir den yngste i huset, og ho trur neppe på nissen framleis...

I fjor sette vi ut graut til fjøsnissen i vedskjulet og blei belønna med julestrømpar som hang på vedkubbane, samt tom grautskål. I alle fall lille (då seks år) er sikker på at vi har ein liten nisse der ute.

Her kommer det nisse på besøk. Til og med 8-åringen vår tror enda på nissen. Vi har en nabo som har vært så snill å spille nisse for oss noen år, og han gjør det på en så fin måte at ungene ikke blir redd.

Natt til julaften kommer julegeita på besøk og putter godteri i julestrømpene mens barna sover .

Han er på besøk både morning og kveld :) om mårningen er det bare pakke i julesokken. Men om kvelden kjem han innom. Sjølvaste nissen :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja han kommer nok, nissen kom hos svigers selv før vi fikk barn. ( dvs kun voksne der)

Her er han for liten ennå, men håper nissen kommer på besøk etterhvert :) Må bare finne en nabo som er villig, for gubben nekter :p

Skal til svigerinna mi i år og det kommer ingen barn. Så heller ingen julenisse der

Nissen har kommet på besøk hver jul de siste seks årene og gutten min på åtte spurte senest for et par dager siden om ikke nissen kom i år også ;). Han vet godt at det ikke er en "ekte" nisse, men det er fremdeles stas. Har dessuten en niese og nevø (og snart en niese til) som er en del yngre, dermed er nissen en selvsagt gjest på julaften noen år frem i tid tenker jeg. Koselig! :)

Kanskje. Prøver å pønske ut kor e kan finne en nisse som har tid ;)

Satser på det :)

I år det bare mine barn som er der, de er 7 og 11 år og tror ikke på nissen... Da syns jeg det blir litt merkelig at nissen skal komme:)

Nei, storesøster er redd for nissen så han er dessverre ikke velkommen :p

Kommer ikke noe nisse her i år men til neste år kommer han nok :)
litt vanskelig i år for vi feirer alene i år

Vi har aldri hatt nisse på julaften. Heldigvis, for jeg synes det er så kleint :P

Ja, det gjør han selvfølgelig.

Det har vært to nisser her, de banket i veggene, og danset på verandaen her, spiste grøten og tok med brevet ungene hadde laget også! :) litt skrekkblandet fryd, akkurat som det skal være!

De vet at det er noen som kler seg ut når det er juletrefester osv, men det er de ekte nissene som kommer å ser om de er snille, og de som kommer på julaften :P hihi.

Back
Topp