Kommer det noen gang til å skje?

torad

Blir kjent med forumet
Er en av snikerne her inne, faktisk nesten et år nå. I morgen er det et år siden jeg mistet i SA 7+4. Utrolig hvor fort man knytter seg og blir glad i noe som er mindre enn 1 cm...[:)]

Jeg møtte mannen i mitt liv i godt voksen alder og for 16 mnd siden bestemte vi oss for å prøve å få et lite barn. Tok til min overraskelse ikke lang tid før jeg var gravid, da var jeg 37 år. Men nå har det altså gått 1 år og ingenting skjer. Føler jo at tiden renner fra meg, blir 39 om bare noen mnd. Har prøvd bidronning, akupunktur, hostesaft, el-testing og nå senest pergo. Viste seg at selv om jeg hver mnd får positiv el-test, slipper jeg ikke egget... Nå er jeg på pergofri mnd og kjenner at motet visner hen...

Har vel kanskje innsett at dette går mot prøverør. Men blir jo dyrt da jeg tror vi bare oppfyller kravene til de private.

Er på CD 14 i dag, bestemt meg for ikke å teste etter el denne mnd, særlig at jeg klarer å holde det!!! Pleier å ha el rundt dag 16-19.

Det var godt bare å få dette ned på "papiret". Blir jo litt mer virkelig[:-]
 
Hei og hopp[:D][:D]

Gratulerer så masse med dagbok & velkommen inn hit på fs[:D]

Masse lyke til med prøvingen,håper pergoen gjør susen for deg[:D][:D]
Øverst på fs er det en pergo tråd hvor du kan dele erfaringer å stille spørsml til andre pergo brukere[:D]
Om du har behov for det tenkte jeg:)

Igjen, MASSE lykke til[:D]
 
Helu!!

Gratulerer med dagbok!! Og velkommen til oss![:D]
Håper det er pergoen som skal til for at spira sitter!! [:D][:D]
 
Takk, jenter[:)]

Da var dagen kommet. Ganske nøyaktig for et år siden hadde jeg en SA. Hadde gått rundt med blødninger og "rier" hele dagen, og prøvd å fortrenge det jeg forsto var i ferd med å skje. Jobber på sykehus, og mast meg til ul på morgenen pga blødninger. Alt så fint ut, og legen kunne ikke forstå hvorfor jeg blødde. Diagnosen ble såkalt truende abort. Dumme meg gikk tilbake på jobb.....(fikk ikke tilbud om å gå hjem heller), tror jeg var litt i sjokk. I mellom pasientene begynte altså riene å komme, gud så vondt det gjorde. Først i 3-tiden tok jeg kontakt med gyn igjen, etter at en kollega hadde kommet over meg mens jeg sto dobbelt pga smerter. Ble lagt inn med beskjed om at jeg nok kom til å miste.

Lå med smerter en times tid før det kjentes ut som om det gikk en propp ut av meg og jeg begynte å styrtblø. Det rare var at smertene ga seg med en gang. Løp på do og der kom spiren ut. Ringte etter hjelp og skylte ned. Da begynte jeg å gråte hysterisk, jeg hadde skylt ned "barnet" mitt i do!

Ny innvendig ul, og det ble bestemt at jeg måtte ha utskraping pga rester. Ikke spesielt morsomt å ligge på operasjon, naken og blødende foran kollegaer.... De var helt fantastiske, men husker at jeg var fryktelig lei meg for at jeg blødde ned bordet, og begynte å gråte fordi jeg ikke hadde barbert leggene....[8D] Litt i sjokk ja.

Etterpå hadde jeg fryktelig skyldsfølelse for dette. Kunne jeg gjort noe annerledes? Hadde jeg ikke tatt svineinfluensa vaksinen i november, så kanskje? Hadde jeg gått hjem fra jobb den dagen? Nå i ettertid har jeg jo innsett at det nok ville skjedd samme hva, men hvem vet?

Oj, dette ble langt, men kanskje jeg trengte å få det ut?
 
Du trengte sikkert å få det ut. Selv merker jeg at jeg har et enormt behov for å snakke om SA en...
Enig med at man rekker raslt å knytte seg til noe
Men man må bare tenke at det ikke er noe man kan gjøre fra eller til. Naturen ordner som regler opp det som er best.(Men det er fryktelig fryktelig vondt og tøft fordet)
Lykke til med prøvingen videre. Håper det snart er deres tur!
 
Oj, ja det hadde vært noe[:D] Kan det være fordi vi kaller det pausemnd, og ubevisst slapper litt mer av? Alle velmenende sier jo alltid; er bare å slappe av vettu, da skjer det[:@][:@]

Merker i hvertfall at pergoen fortsatt jobber. Har aldri hatt el smerter, men i dag er jeg ganske sikker på at jeg har kjent noe. Er på CD 16 i dag, så det kan stemme. Hadde også mye el slim inntil i går. Kan jo ikke være 100 % sikker, for har ikke testet etter el for første gang på et år... Fikk jo alltid positive tester allikevel, selv om blodprøvene viser at jeg ikke har det.

Men i kveld fikk jeg heldigvis overtalt gubben til litt . Godt gjort syns jeg, for fredager for ham er snoooork på sofaen[8D]

Jammen var det godt å begynne å skrive dagbok. Kjenner jeg er litt mer positiv allerede!! Og så mye hyggelige og positive jenter som er her. Dette skulle jeg gjort for lenge siden.

God natt og helg til alle.
 
GOD HELG til deg også.[:D]
 
Da er jeg kommet til dag 21 i syklusen. Absolutt ingen symptomer, ikke engang noen innbildte[8D] Og de har jeg hatt nok av de siste mnd. Har vel egentlig ikke så store forhåpninger denne mnd. Klarte å dette på isen rundt el, så var litt vanskelig å finne en stilling som ikke gjorde vondt for å . Så da har jeg hentet ut ny runde med pergo. Skal også bruke crinone denne mnd, da jeg som regel har en lutealfase på 7-9 dager. Blir spennende.
 
Nå forstår jeg ingenting. Er det pergoen som roter alt til? Begynte å spotte den 1. Jeg spotter ALDRI. Så kom tr den 3, på dag 22...... Ja, ja. Da begynner jeg på pergo igjen i morgen. Nå SKAL det klaffe[8D]

Sambo skal levere sædprøve på tirsdag. Litt spent, men regner med at alt er i orden der, siden vi har klart å bli gravide en gang. Han gleder seg ikke, men må han, så må han.
 
Da er de første to tablettene med pergo tatt. Sitter på nattevakt og er helt alene med tankene. Spent og trist på en gang. Har vel ikke noe tro på at dette skal gå veien, men så er det et par prosent innerst inne som prøver å holde motet oppe og være positiv.

I hvertfall er det bare 4 dager igjen med pergo, før letingen etter el starter[:D]
 
Da er dag tre med pergo snart over. Merker ingenting, men er jo veldig tidlig enda da[8D] Gubben reiser på rally i Sverige i morra, så satser på el til uka. Hadde den enda bare kommet på bestilling, så hadde jo alt vært lettere[8|]
 
Da er de siste 2 tablettene med pergo tatt, nå er det bare å vente. Kjenner jeg ikke er så god på det[:'(]

Denne gangen synes jeg faktisk at jeg kjenner noe mer enn sist:
- Støl i magen, ned mot lysken. Spesielt på venstre side.
- Innimellom en stikkende smerte på venstre side.

Så får vi se om det kommer flere symptomer etter hvert.

Ellers er jeg alene hjemme i helga, og nyter det. L er på rally i sverige og jeg koser meg på sofaen med de 3 kattene våre. Godt å være litt fra hverandre innimellom, da blir det ekstra godt å se ham igjen på søndag. Få litt tid til å savne ham[:)]
 
CD 12 i dag, 3 dager etter pergo. Tok en el test i dag, kunne såvidt skimte en strek. Fikk el på dag 19 sist, så har enda litt å gå på[:)]

Nå har jeg også begynt å få smerter på høyre side, har aldri hatt el smerter på høyre side før så det er jo litt spennende.
Ellers er jeg en skikkelig grinebiter om dagen og har mye vondt i hodet. Skylder på pergo, for er så greit med noe å skylde på når man er sur.....
 
Positiv el test i går, på dag 18. Super positiv, aldri opplevd det før, så tror pergoen gjør jobben sin[:D][:D][:D]
I tillegg er jeg skikkelig støl i magen, og stikkende smerter på begge sider.

Men det er nå den verste ventinga begynner. Nedtellinga har startet, bare 13 dager igjen......
 
Back
Topp