kommer dere uanmeldt...

Frøbel

Glad i forumet
på besøk til folk midt i middagstiden (ca kl 16) i ukedagene?

Åååå, sykt irriterende!! Søstra til sambo kommer bare valsende inn "kan vi komme inn?" med guttungen på armen - og vi sitter og spiser middag. Kan jo ikke si annet enn ja. Og Erling er såå vanskelig med middag for tiden, så han spiste selvfølgelig ikke mer middag da de kom - da skulle han bare ned og leke! Så det ble 2 tugger med middag i dag bare pga det!

Hva med å sende en mld å spørre om det passer, så kunne vi sagt at de kunne komme om en halvtime.

Sorry, må bare lufte litt - hormoner i sving her!! Selvfølgelig akkurat den dagen vi begge er slitne og sure, og småkranglete etter jobb!! Nå skal jeg på jobb igjen og HOLDE foreldremøte! c ya! [&:]

.

Hadde det skjedd ofte ville jeg prøvd  og si ifra[:)] Det er nå greit og vite at folk kommer... Og kommer de uanmeldt kan de holde seg unna middagstiden[:D]

ORIGINAL: tabben

Hadde det skjedd ofte ville jeg prøvd  og si ifra[:)] Det er nå greit og vite at folk kommer... Og kommer de uanmeldt kan de holde seg unna middagstiden[:D]

jusst middagstiden som er et problem. Ellers er ikke rotet så nøye når akkurat de kommer på besøk [:D] men ellers vil jeg gjerne vite om det på forhånd.

Jeg ble skikkelig sur i går, huff - litt dårlig samvittighet i dag.

Drar tidvis uanmeldt.. de fleste gjør det her oppe og jeg elsker det=) Syns det er godt når folk bare banker på uten at jeg aner noe.. og inviterer seg selv på kaffe. Spiser vi så tar de jo tegninga å setter seg i stua uten å forstyrre..

Det hata jeg med å bo sørpå.. at man måtte planlegge et hvert besøk!

Nei, kommer aldri uanmeldt!

ORIGINAL: Drømmefangeren

Drar tidvis uanmeldt.. de fleste gjør det her oppe og jeg elsker det=) Syns det er godt når folk bare banker på uten at jeg aner noe.. og inviterer seg selv på kaffe. Spiser vi så tar de jo tegninga å setter seg i stua uten å forstyrre..

Det hata jeg med å bo sørpå.. at man måtte planlegge et hvert besøk!

men hører han noen i gangen, så er middagen over for han! Ellers blir jeg ikke sur om det dukker folk opp på døra - bare ikke midt i middagen når man har små barn.

Jeg skjønner deg! Blir også irritert hvis besøkende treffer et dårlig tidspunkt.

Jeg drar ikke på uanmeldt besøk til folk, bortsett fra når jeg er hjemme på øya der jeg kommer fra.
Der hender det jeg drar uanmeldt f.eks til bestemor, tanter m.fl. så lenge jeg ser biler av andre slektninger i oppkjørselen.
Der ute kommer egentlig folk generelt uanmeldt på besøk til hverandre. Stoppet ikke selv om mobilene kom til, men vi snakker ofte om at vi synes det er en fin ting at mobilene ikke ødela det.

Men når jeg kommer til Tromsø igjen..der er jeg annerledes[8D]
Da liker jeg at jeg får beskjed på forhånd om noen planlegger å komme innom.
De fra hjemplassen min kan plutselig finne på å dukke opp uten å gi beskjed på forhånd, men de gangene har de som regel vist sunn fornuft. (dvs. de ikke har kommet til middagstida og heller ikke forsent på kvelden).

Av og til hvis jeg f.eks har vært ute å gått tur, og hører i ettertid at noen har vært hjemme hos meg å ringt på og så ha dratt igjen fordi jeg ikke var hjemme, har jeg brukt å bli snurt fordi de ikke prøvde å ringe meg fordi jeg ville ha besøk..så mobil er ganske greit egentlig. Da kan man slippe bomturer også[8D]

Jeg hadde visst veldig delte meninger om dette med uanmeldt besøk gitt...tror det må være fordi jeg har vokst opp med det og er ganske vant med det, men at det på en annen måte er begynt å bli litt uvant siden jeg har bodd i Tromsø siden jeg var 16 der det er litt mer annerledes.

Jo ser den Frøbel :)

Nei, vi reiser ikke uanmeldt til noen tror jeg.. Er så store avstander her, at man må ringe for å høre om folk er hjemme før vi reiser.
Eller at svigers må lufte røykehuset sitt før vi kommer [;)]

Jeg har gode venner jeg godt kan komme uanmeldt til,men de vet jeg når spiser middag og da holder vi oss unna. For mange er jo middagen eneste mulighet til og være samlet for dagen så den lille stunden kan de få[:D] Har ei her også som reagerer på samme måten om noen kommer når vi spiser[:)] Kommer det besøk skal det lekes. Basta hehehe

Her avtales det alltid, dersom ikke bare skal en svipptur bort på døra og levere ett eller annet, for da ser jeg det på den måten at jeg bare skal levere noe og ikke noe mer, enn et par minutter, dersom ikke svigermor eller den det gjelder sier noe annet.

Synes det er mest høflig i våre tider å sende en SMS eller ringe og avtale på forhånd.
Men når jeg bare dukker opp hvet de at jeg kommer den dagen eller dagen etter da, så det er jo en avtale på forhånd der også.

Hender jeg og Carmen kommer uanmeldt bort til svigermor, men jeg vet hun bare synes det er koselig[:)] Har hun planer så gir hun beskjed... Hender jeg, mannen og Carmen drar uanmeldt bort til besteforeldrene til mannen min og, aldri noe problem!
Vi ringer som regel først da... Men går vi forbi, og vi vil hilse på ringer vi jo bare på å hører! De har sagt det selv, så er nok derfor vi gjør det... Alle andre lager jeg avtale med først!

Jeg personlig liker ikke når folk kommer uanmeldt hit, men det vet folk rundt meg og[;)]

Her bor vi så tett alle sammen...at vi kommer gjerne uanmeldt til hverandre..
Ingen problemer med det, de som kommer sitter seg gjerne sammen med oss...da spiser ungene videre.
Eller så venter de i stua...går helt greit det. :)

Men sjønner tankegangen..ikke alltid man er like åpen for besøk..av og til er man rett og slett sliten eller har en travel dag! :)

Back
Topp