"Kommer an på"

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Av nysgjerrighet. :)

I tråden om "når noen gråter" ser jeg flere som sier at det "kommer an på".

Kommer an på hva da?

Hvis en person som ser rimelig utilregnelig ut/tydelig ruset står og gråter, da tørr jeg rett og slett ikke å gå bort. Vedkommende kan i verste fall reagere aggressivt, og det er ikke noe jeg ønsker å utsette meg for. Er det alkohol i bildet vurderer jeg utfra det. Men så klart, man må jo se situasjonen an og ta den for det den er. Samtidig vet jeg jo også at jeg hadde satt pris på å bli spurt om det går bra, om jeg hadde grått.

Er det mennesker jeg føler meg truet eller usikker vil jeg ikke blande meg. Men er magefølelsen grei vil jeg spørre om det er noe jeg kan hjelpe til med eller bare høre om personen har noe å si

Om dette er en situasjon der personen er sammen med andre, i en krangel/konflikt, om personen er rusa eller påvirket på noen måte...

Om dette er et barn kommer det an på om dette feks er et "trassig" barn som har løpt fra en situasjon feks, datteren min "stakk" av en del når hu ikke fikk det hu ville i butikken. Gråt og hyla men jeg hadde alltid et øye på henne ;)

Gjelder vel.. alder, tilstand (egen og vedkommende), situasjon (sitter vedkommende i sin egen bil, er det vanskeligere enn om de står ved grønnsaksdisken ved siden av deg)...

Osv osv.

Kommer ann på om det "passer seg" om jeg kan si det slik... Noen mennesker vil ikke at andre skal blande seg borti deres privatliv etc.

Back
Topp