Kommentartråd til fødetråd!

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
For å poste gratulasjoner, etter fødsel ❤️
Kopier gjerne inn quotes fra fødetråden :)

(For å ikke fylle opp fødetråden med unødvendig skravling :p )
 
Min fødsel

Navn på barnet: Matteo

Kjønn: Gutt

Termin: 07.10.21

Dato født: 17.09.21

Uke+dag: 37+4

Klokkeslett: 00:26

Fødested: Sykehuset Østfold Kalnes

Vekt: 3555g

Lengde: 50cm

Hodeomkrets: 34cm

Forløsningsmetode: Vaginal

Smertelindring: Epidural

Annet du ønsker å fortelle: Fødsel startet med spontan vannavgang. Fra vannet gikk til han var ute gikk det 18timer. Aktiv fødsel varte i 6timer.

Bilde:

Nydelig ❤️❤️
Gratulerer så mye!!
 
QUOTE="MammaSep21, post: 27082206, member: 135161"]Min fødsel

Navn på barnet: Matteo

Kjønn: Gutt

Termin: 07.10.21

Dato født: 17.09.21

Uke+dag: 37+4

Klokkeslett: 00:26

Fødested: Sykehuset Østfold Kalnes

Vekt: 3555g

Lengde: 50cm

Hodeomkrets: 34cm

Forløsningsmetode: Vaginal

Smertelindring: Epidural

Annet du ønsker å fortelle: Fødsel startet med spontan vannavgang. Fra vannet gikk til han var ute gikk det 18timer. Aktiv fødsel varte i 6timer.

Bilde:
[/QUOTE]

Gratulerer så mye med den nydelige gutten din:cool05:dance011:gen014:happy093:Heartblue:love7:binkybaby:Heartbigred Kose deg masse med nurket i nyfødtbobla:love017
 
Min fødsel

Navn på barnet: ikke fått navn enda

Kjønn: gutt

Termin: 01.10.21

Dato født: 16.09.21

Uke+dag: 38+2

Klokkeslett: 15.42

Fødested: Sykehuset Telemark

Vekt: 3635

Lengde: 51

Hodeomkrets: 37

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: spinal

Annet du ønsker å fortelle: igangsatt pga svangerskapsdiabetes. Ballong på dag 38+1, den falt ut etter halvannen time. Riestimulerende vaginaltabletter etter det. Rier midtveis i tablett nr 2. Ca 5 cm åpning på kvelden, da ble det avgjort å ta vannet i stedenfor tablett ne 3, men dette ble stoppet pga tre akutte innleggelser den kvelden. Vannet ble tatt dagen etter kl 09.40. Riene kom raskt opp i styrke. Spinal ble satt ved 8 cm, fikk pause og euforisk lindring i halvannen time før jeg begynte å kjenne de igjen. Gode pressrier i 8 minutter, før han var ute. Det var en helt fantastisk følelse å føde han.

Bilde:


Gratulerer, igjen! ❤️ så skjønn liten en!
 
QUOTE="Ipek, post: 27085498, member: 16487"]Min fødsel

Navn på barnet: ikke fått navn enda

Kjønn: gutt

Termin: 01.10.21

Dato født: 16.09.21

Uke+dag: 38+2

Klokkeslett: 15.42

Fødested: Sykehuset Telemark

Vekt: 3635

Lengde: 51

Hodeomkrets: 37

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: spinal

Annet du ønsker å fortelle: igangsatt pga svangerskapsdiabetes. Ballong på dag 38+1, den falt ut etter halvannen time. Riestimulerende vaginaltabletter etter det. Rier midtveis i tablett nr 2. Ca 5 cm åpning på kvelden, da ble det avgjort å ta vannet i stedenfor tablett ne 3, men dette ble stoppet pga tre akutte innleggelser den kvelden. Vannet ble tatt dagen etter kl 09.40. Riene kom raskt opp i styrke. Spinal ble satt ved 8 cm, fikk pause og euforisk lindring i halvannen time før jeg begynte å kjenne de igjen. Gode pressrier i 8 minutter, før han var ute. Det var en helt fantastisk følelse å føde han.

Bilde:

[/QUOTE]
Gratulerer så masse med en nydelig, liten gutt:dummy::love7:Heartblue kose deg masse i nyfødtboblen:Heartbigred
 
Gratulerer så mye til dere som har født. :Heartred
 
Min fødsel

Navn på barnet:

Kjønn: Gutt

Termin: 8.10.21

Dato født:21.09.21

Uke+dag: 38+0

Klokkeslett: 23.10

Fødested:

Vekt: 3380g

Lengde: 50cm

Hodeomkrets: 36 cm

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: varme omslag

Annet du ønsker å fortelle: seig åpningsfase, men fra vannavgang til han var ute tok det 6minutter. vi kom oss igjennom med verdens vakreste premie i armene :)

Bilde:

Gratulerer så mye med gutten:wav:love7:Heartblue:dummy: Kose deg masse med lille nurket, og nyt nyfødtboblen:Heartred
 
Min fødsel

Navn på barnet:

Kjønn: Gutt

Termin: 8.10.21

Dato født:21.09.21

Uke+dag: 38+0

Klokkeslett: 23.10

Fødested:

Vekt: 3380g

Lengde: 50cm

Hodeomkrets: 36 cm

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: varme omslag

Annet du ønsker å fortelle: seig åpningsfase, men fra vannavgang til han var ute tok det 6minutter. vi kom oss igjennom med verdens vakreste premie i armene :)

Bilde:

Gratulerer ❤️❤️❤️
 
Gratulerer til dere som har skrevet før meg, og til Sjøsara. En fantastisk tid, gled dere, dere som står for tur etterhvert! :happy::angel8
 
Gratulerer, Oktobergutt081021 ❤️
 
Min fødsel

Navn på barnet:
Elias

Kjønn: Gutt

Termin: 08.10.21

Dato født: 26.09.21

Uke+dag: 38+5

Klokkeslett: 02:45

Fødested: Drammen

Vekt: 3985 g

Lengde: 53 cm

Hodeomkrets: 37 cm

Forløsningsmetode: Vaginal

Smertelindring: Epidural

Annet du ønsker å fortelle: Ble satt igang torsdagen med ballong, ble lagt inn samme kveld med ekstreme smerter. Ballong ga lite effekt, så fredag ble den tatt ut, og inn gikk hormontampong. Ga noe effekt opp til 3 cm. Stoppet der, og gikk videre til modningspiller lørdagen. Fikk hele 10 piller fordelt på annenhver time, men i doble doser. Etter siste runde gikk vannet etter 10 minutter, og jeg var i aktiv fødsel fra 21:00. Gikk med sakte fremgang, men med sterke vonde rier fra øyeblikket vannet gikk til midnatt. Endelig kom epiduralen og alle smerter ble borte. Kl 02:29 begynte pressriene, 5 stk på 16 min og lillegutt var ute 02:45:Heartblue

Gratulerer så masse med lille gutten:Heartred Kose deg masse med lille nurket :love7Og nyyyt dagene i nyfødtboblen:love7:Heartpink
 
Gratulerer til Girasol også ❤️❤️❤️
 
Min fødsel

Navn på barnet:

Kjønn: Jente

Termin: 29.09.21

Dato født: 22.09.21

Uke+dag: 39+3

Klokkeslett: 00.47

Fødested: KK Bergen

Vekt: 3620 gr

Lengde: 50 cm

Hodeomkrets: 35 cm

Forløsningsmetode: Vaginal

Smertelindring: Epidural

Annet du ønsker å fortelle:
Igangsatt grunnet isulinregulert svangerskapsdiabetes.
Epidural ble satt før vannet ble tatt, grunnet tidligere traumatisk fødsel.
Riene tok seg ikke opp etter at vannet ble tatt, og ble satt på riestimulerende drypp.

Fra 3 cm åpning til hun var født tok det 1 time og 17 minutter :love7
Det var en rask fødsel, men er samtidig den beste og mest harmoniske av alle mine 3 fødsler :love7

Gratulerer så mye med lille:love7 :wav Kose deg masse med lille skatten i nyfødtboblen:Heartred:love7
 
Back
Topp