Kommentarfelt

frupingvin

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
MayDay2021
Jeg blir helt sjokkert når jeg leser hva tilsynelatende vanlige, oppegående folk lirer ut av seg i kommentarfelt. Det er jo ikke noe nytt fenomen at det går mye i personangrep og mer eller mindre idiotiske argumenter, men i det siste har det vært mye fokus på den forferdelige kidnappingsaken i nettavisene og det stopper ikke folk fra å komme med oppkast bak tastaturet. Jeg kan bare ikke fatte og begripe hva folk kan få seg til å skrive om en så tragisk og hjerteskjærende sak. Det er alt fra egne konspirasjonsteorier om både det ene og det andre til "bombesikre" konklusjoner som angår familien til de rammede. Jeg skjønner bare ikke at folk velger å kommentere sånne ting i en så sensitiv sak..

Kommenterer dere i kommentarfelt? Om ja, hvorfor velger dere å gjøre det?
Selv er jeg så fristet til å konfrontere de som skriver åpenbare unødvendige ting, men holder meg langt unna da jeg ikke vet hva godt det kan komme ut av det.
 
Jeg har kjent på at jeg blir provosert av de kommentarfeltene om diverse saker, så de prøver jeg å holde meg langt unna da jeg tidligere ikke alltid har klart å holde tett :rolleyes:
 
Tja, kommenterer ikke i kommentarfelter, men noen ganger deltar jeg i diskusjoner på facebook. Det jeg har vært mest sjokkert av, er den direkte hetsen og truslene som har kommet min veg etter at jeg har uttalt meg saklig, vitenskaplig og holdt meg langt unna tendensiøse utsagn med viten og vilje for å ikke lage åpning for hets og persondiskusjon. Diskusjonene er om landbruk, hvor jeg ofte etterlyser framtidsrettet syn, med fokus på lykkelige produksjonsdyr for å snu trenden med økende vegetarianisme - og om ulv i norske skoger hvor mitt hovedargument er at "forvaltning" ikke går an når man har en stamme dyr som er så innavlet at det er tilsvarende mamma-sønn parringer, og at en ulvejakt medfører utryddelse av ulv.
Med disse tingene har jeg opplevd å få beskjed om å passe meg når jeg går ut av døra (takk og pris at jeg ikke bor i Norge!!!), at min personlige info blir delt på grupper for å la det gå sport i hvem som klarer å grave opp mest personlig info og henge meg mest mulig ut, og så videre. Én ting er om jeg nå hadde lagt meg på hoggestabben og sagt svært kontroversielle ting, eller gjort svært kontroversielle handlinger (som å skyte andre individer) - men jeg har vært fredelig og referert til vitenskapens artikler...! Og allikevel hetses det over en lav sko.

Jeg tror det må være mye mennesker med vondt inni seg, når det preges av et ønske om å angripe andre mennesker - framfor en saklig diskusjon. Det tror jeg kommer til å bli et stort samfunnsproblem framover, forverret av verdensledere som Donald Trump. Det skal ikke diskuteres saklig lenger, det handler om å fortelle hvor feil motstanderen tar?! Helt på trynet.

Verden går bakover i utvikling, for første gang på mange hundre år, om du spør meg...
 
Kommenterer aldri i slike kommentarfelt. Gidder knapt lese kommentarene, da det er en haug med nettroll og besserwissere som må lire ut av seg gugge..
 
Det er så mange fæle ting som skrives i de kommentarfeltene at jeg blir helt kvalm noen ganger når jeg leser de. Fatter ikke at voksne folk eller ungdom som burde vite bedre klarer å spy ut så mye stygt. Får helt vondt inni meg av å tenke på det. Ikke rart mange barn mobber andre, når de ser at voksne gjør det hele tiden selv. Har man ikke noe fint å si, kan man heller holde det for seg selv!
 
Det er så mange fæle ting som skrives i de kommentarfeltene at jeg blir helt kvalm noen ganger når jeg leser de. Fatter ikke at voksne folk eller ungdom som burde vite bedre klarer å spy ut så mye stygt. Får helt vondt inni meg av å tenke på det. Ikke rart mange barn mobber andre, når de ser at voksne gjør det hele tiden selv. Har man ikke noe fint å si, kan man heller holde det for seg selv!

Det tenker jeg også, og tenk hva disse foreldrene lirer av seg i private hjem, når de kan skrive trusler under fullt navn på facebook? Skremmende. Blir nesten en slags amerikanisering, med kulter og barn som holdes hjemme fordi ingen vet bedre enn foreldrene...
 
Jeg kommenterer aldri i kommentarfeltene. Orker ikke belastningen som beskrives over her. Skygger av her inne også når noen tråder tar av i negativ retning.
 
Jeg leser ikke kommentarfelt, er litt lettrørt så det går stort sett ikke bra :p evt om det er snakk om et produkt og kommentatorene har testet det :)
 
Hopper ofte over de kommentar feltene fordi jeg synes bare det blir for dumt...
 
Leser sjelden kommentarfelt :p Blir så oppgitt over neandertalerne som surrer rundt der :p
 
Nei, verken leser eller kommenterer. Syns det er unødvendig slik det ofte foregår i de kommentarfeltene.
 
Kommentarfeltene har blitt en samling av grums, frustrasjon og trolling.

Best for humøret og sinnsroen å holde seg unna ;) :)
 
Skriver aldri i kommentarfelt for det som står der er så dumt og frekt noen ganger. Det verste er jo alle truslene.
Er veldig fasinert over hvor mange som klager og skriver stygge ting på tasty sine oppskrifter. En dum oppskrift og flere hundre klager. Skrull da videre eller slett hvis du ikke liker maten!!
 
Kommenterer av og til, men driver ikke med oppkast kommentarer.
 
Back
Topp