Kommentarer til vekttråden

ok.. hva skjer med meg?. i går veide jeg 68!! kg i da veier jeg 66,9 er det normalt? jeg har vær helt stabil frem til nå.. å nei jeg har ikke bæsja :P

Ja sånt kan skje. Kommer an på mat/væskeinntak dagen før. Har opplevd en forskjell på 3 kg fra en deg til en annen. Vann i kroppen km også være en årsak.

Æsj!

Fortsatt problemer med å klare å gå opp i vekt eller iallefall holde meg stabil. :(
Går opp mellom 2-4 kg i vekt når jeg får 4-6 liter væske intravenøst, men så er jeg tilbake på den laveste vekten i svngerskapet allerede noen uker etterpå.
Er nok væsken jeg ikke klarer å holde i sjakk samt at jeg spiser aaaaaalt for lite :/

Om jeg går ned til 59 kg(som er bare litt under 1 kg til) så må jeg inn på sykehuset igjen.
JEG VIL IKKE! :(

Vet ikke hva jeg skal finne på.

Kan noen hjelpe meg med å se over "regnestykket" i oversikten min? Jeg er har gått i minus på vekten, først flere og flere i minus men så tilbake til startvekt igjen. Nå har står jeg på totalt 0 i +/- men veier 79 og ikke 80 som var utgangspunktet. Skjønner ikke helt...
Ingen?

Du er da aldeles ikke overvektig. Synes legene henger seg for mye opp i vekten når man er gravid. Fikk selv høre på en kontroll at jordmor synes jeg hadde gått opp mye, men jeg gikk opp gradvis litt og litt, men så kunne jeg brått stå stille i mange uker. Det er jo så mye som spiller inn her. Var hoven i kroppen i sommer da det var 30 grader og ringene og sånt kunne bli trange, noe som ikke er tilfelle nå. Jeg har 6 uker igjen og ligger innnfor normalen. Man har jo heller ikke kontroll på vann i kroppen, som kan komme. Ingen kropper er like. Noen legger på seg litt og litt, andre får det meste på slutten. Da foretrekker jeg å få det litt og litt så kroppen slipper å få sjokk. Så lenge man passer på å spise sunt, men unne seg godt i blant så er jo det det beste :)

Ja, nå er jeg mer på den at jeg ikke bryr meg så mye lengre. Skal tilbake på kontroll på onsdag. Så skal veie meg da. selv har jeg ikke vekt, så overnatter hos mamma og de og veier meg om morningen :P hadde jeg selv hatt vekt, tror jeg nok at jeg ville brydd meg mye mer enn hva jeg gjør nå. Det er veldig dumt at vekten skal betys så mye for oss kvinner :(

Ja, nå er jeg mer på den at jeg ikke bryr meg så mye lengre. Skal tilbake på kontroll på onsdag. Så skal veie meg da. selv har jeg ikke vekt, så overnatter hos mamma og de og veier meg om morningen :P hadde jeg selv hatt vekt, tror jeg nok at jeg ville brydd meg mye mer enn hva jeg gjør nå. Det er veldig dumt at vekten skal betys så mye for oss kvinner :(
Du er jo bare såvidt over grensen på overvektig ifølge bmi. 5 kg opp til uke 17 er ikke ille :) Det er jo viktig og riktig at leger følger med på vekt - fordi det Jar invirkning på både mor og barn under graviditet. Men man trenger ikke tenke mye over det i ditt tilfelle!

Du er jo bare såvidt over grensen på overvektig ifølge bmi. 5 kg opp til uke 17 er ikke ille :) Det er jo viktig og riktig at leger følger med på vekt - fordi det Jar invirkning på både mor og barn under graviditet. Men man trenger ikke tenke mye over det i ditt tilfelle!

Jeg er enig i den. men sånn som i mitt tilfelle da, så syns jeg egentlig det er litt feil at de sier jeg er overvektig når jeg ikke er det. det sitter jo litt godt inn i hodet :P Men siden de følger bmi så følger de jo bmi, selv om jeg mener det er feil :P

og da har jeg veid meg igjen, fordi jeg skal besøke jordmor. uke 24 opp 12kg!

jeg har glemt å veie meg på noen uker... *facepalm*

Er oppe i startvekt igjen... :p
Håper jeg også kommer snart opp i startvekt. Blir jo litt bekymret samtidig så er jeg jo glad jeg ikke går mye opp. Blanda følelser der:p men regner med det ikke er noe å bekymre seg over. Vekten kommer tidsnok den:p

Vektøkning regnes fra startvekt? Jeg veide 67 før jeg ble gravid... nå nærmer jeg meg 67 igjen. Da har jeg strengt tatt ikke gått opp i vekt?

Vektøkning regnes fra startvekt? Jeg veide 67 før jeg ble gravid... nå nærmer jeg meg 67 igjen. Da har jeg strengt tatt ikke gått opp i vekt?
Nope. Ikke jeg heller.

Men nå var jeg overvektig i utgangspunktet så jeg tenker at jeg ikke trenger å ta med vektnedgangen i beregningen. Kan ta det som en "bonus" at jeg gikk ned, og regne vektøkningen fra uke 12. Det er veldig individuelt hva folk går opp/ned før uke 12 og spiller liten rolle mtp baby, men fra uke 12 "skal" man gå gradvis oppover.

Har gått opp min første kilo med blanda følelse. Har nok frå før og trenger igrunn ikkje meir :P

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Noen som vet om vektoppgang regnes fra startvekt før du ble gravid eller fra du begynner å gå opp i vekt etter vektnedgang?

Har gått opp min første kilo med blanda følelse. Har nok frå før og trenger igrunn ikkje meir :P

Hehe det har jeg også og har gått opp 6 av de 10kg jeg tenkte jeg max skulle opp fra uke 12...jadda - går ikke helt etter planen.

Men du, det er anbefale å gå opp 10 kg selv om du har for mye fra før. Fordi baby, morkake, fostervann, navlestreng, økt blodvolum osv veier ca 10kg. Så når baby er ute så blir ca 10 kg borte også ;) går du opp 10 kg er det kun "magen" og ikke noe i fett

Hehe det har jeg også og har gått opp 6 av de 10kg jeg tenkte jeg max skulle opp fra uke 12...jadda - går ikke helt etter planen.

Men du, det er anbefale å gå opp 10 kg selv om du har for mye fra før. Fordi baby, morkake, fostervann, navlestreng, økt blodvolum osv veier ca 10kg. Så når baby er ute så blir ca 10 kg borte også ;) går du opp 10 kg er det kun "magen" og ikke noe i fett

Det veit eg, men har snakka med både lege og jordmor og me alle er einige om at eg ikkje må gå opp i vekt. Om eg gjer det er det inga krise, men er no 95 kg og har ingen interesse av å runde 100 :P
Fortsetter å ete som før, men vektlegger meir sunne alternativ (fullkornspasta, meir grønt enn potet osv). Ete sjølvsagt sjokolade, potetgull og drikker brus, men ikkje i dei mengder.
Før eg vart gravid hadde eg starta eit "nytt og bedre liv" og fant ut at eg ikkje behøvde å legga det 100% på hylla sjølv om eg vart gravid :)

Hører så mye rart om vektoppgang. I svangerskapsboka står det at man går mest opp i vekt i andre trimester, men jordmora mi sa at man legger på seg mest mot slutten av svangerskapet? Det har vel kanskje ikke noe å si, så lenge man legger på seg nok? Jeg er iallefall snart 25 fullgåtte uker på vei, og har gått opp til sammen 3,9 kg. Jeg skal altså gå opp 8 kg til, for å holde meg innenfor normal vektoppgang.

jeg er opp enda ett par kg, men varierer veldig.... prøver å skjerpe meg litt om dagen, litt mye sukker da jeg fremdeles har litt lyst på snus :P

Back
Topp